ABD Tüketici Güveni üç ayın en düşük seviyesine geriledi.
Güvendeki gerileme, ekonomi genelinde fiyatların ne kadar yüksek olduğunun ve Fed'in agresif faiz artırımlarının ABD'yi resesyona sürükleyeceğine dair artan endişelerin tüketiciler üzerinde baskı oluşturduğunun göstergesi olarak yorumlandı.
ABD'de Ekim ayı için tüketici güveni resesyon endişeleri ve yaygın enflasyonun tüketiciler üzerinde baskı yaratmasıyla beklentilerin üzerinde düşerek üç ayın en düşük seviyesine geriledi.
Conference Board Endeksi verilerine göre, tüketici güveni Eylül ayındaki 107,8'den 102,5'e düştü. Bloomberg ekonomistlerinin anketindeki medyan tahmin, 105,9'a düşmesini öngörüyordu.
Tüketicilerin altı aylık görünümünü yansıtan bir beklenti ölçüsü 78,1'e düşerken, grubun mevcut koşullar göstergesi 138,9'a inerek Nisan 2021'den bu yana en düşük seviyesini görmüş oldu.
Güvendeki gerileme, ekonomi genelinde fiyatların ne kadar yüksek olduğunun ve Fed'in agresif faiz artırımlarının ABD'yi resesyona sürükleyeceğine dair artan endişelerin tüketiciler üzerinde baskı oluşturduğunun göstergesi olarak yorumlandı.
The Conference Board Ekonomik Göstergeler Kıdemli Direktörü Lynn Franco, "Temmuz ayından bu yana azalan enflasyonla ilgili endişeler, hem gaz hem de gıda fiyatlarının ana itici güç olmasıyla yeniden artışa geçti" dedi.
İleriye bakıldığında enflasyonist baskılar tüketici güveni ve harcamaları üzerinde güçlü engeller oluşturmaya devam edeceğini belirten Franco, "Bu da perakendeciler için zorlu bir tatil sezonu yaşanmasına neden olabilir" değerlendirmesini yaptı.
TATİL PLANLARI AZALDI
Güvendeki gerilemeye rağmen, otomobil, ev, çamaşır makinesi ve televizyon gibi büyük ev aletleri için satın alma planları artarken tatil yapma niyeti olanların sayısı azaldı.
Önümüzdeki 12 ayda görülen medyan enflasyon oranı, Ekim ayında yükselirken bu Haziran ayından bu yana yaşanan ilk artış oldu. Fed'in enflasyon hedefi için kullandığı kişisel tüketim harcamaları fiyat endeksi ve gerçek tüketici harcamalarına ilişkin Eylül verileri Cuma günü açıklanacak.
Boş iş pozisyonlarının yeterince olduğunu söyleyen tüketicilerin payı, Nisan 2021'den bu yana en düşük seviye olan yüzde 45,2'ye düştü. İş bulmanın zor olduğunu söyleyenler ise, geçen Eylül'den bu yana en yüksek orana yükselse de, tarihsel bazda bakıldığında gerilediği gözlendi.
Kaynak: Bloomberght