Accor Otel Grubu’ndan 3. çeyrekte güçlü büyüme
Fransa merkezli Avrupa’nın en önde gelen otel zinciri Accor Otel Grubu, 2019 üçüncü çeyreğinde konsolide gelir, 2018 yılının üçüncü çeyreğine göre yüzde 4,1 benzer nitelikte (LFL) artışla ve rapor edilen yüzde 10,9 oranında artışla 1,049 milyon Euro’yu ulaştı.
Accor’ın üçüncü çeyrek performansı bir kez daha istikrarlı arz artışı ve rekor kıran bir gelir artışıyla tamamlandı. Accor Otel Grubu bu paralelde kalan gayrimenkul faaliyetlerinin satışı konusunda ilerleme kaydetmeyi sürdürdü. Grup yeni sadakat programı ALL lansmanıyla müşteri odaklı stratejisini uygulamaya devam etti.
Konsolide gelirde güçlü büyüme
Üçüncü çeyrekte Accor Otel Grubu, 8.500 odalı 60 yeni otel daha açtı. 2019 Eylül sonunda, grubun portföyü 4.946 otel ve 726.345 odaya ulaştı. Grubun toplam varlıkları 205.000 odaya karşılık gelen 1.181 oteli temsil ediyor.
2019 üçüncü çeyreğinde konsolide gelir, 2018 yılının üçüncü çeyreğine göre yüzde 4,1 benzer nitelikte (LFL) artışla ve rapor edilen yüzde 10,9 oranında artışla 1,049 milyon Euro'ya ulaştı.
Eylül 2019 sonunda yönetim sözleşmeleri ve franchise sözleşmeleri kapsamında 4.946 otel (726.345 oda) işleten Otel Hizmetleri, gelirinde yüzde 6,5’lik benzer nitelikteki bir artışla 760 milyon Euro'ya ulaştı. Bu gelişmeyle Accor Otel Grubu iş modelinin karma bir ekonomik ortamda direncini doğruluyor.
Grup, Otel Hizmetlerindeki yüzde 7,3 ve Otel Varlıklarındaki yüzde 8,9 oranında gerçekleşen güçlü artışla, sabit kapsamda ve döviz kurlarında (geçen döneme paralel olarak) gelirde yüzde 8,8’lik bir artış sağladı. Accor Otel Grubu Yeni İşletmeler üzerinden elde edilen gelir, benzer şekilde yüzde 10,0 oranında arttı. Şirketin Otel Hizmetleri 645 milyon Euro gelir getirerek çeyreğin gelirinin yüzde 65’ini oluşturuyor. Accor Otel Grubu, “Otel varlıkları ve diğer” segmenti gelirlerinde yüzde 8,9 oranındaki artış ile 323 milyon Euro gelir elde etti. Şirket ayrıca, Accor’un geçen yıl edindiği Mantra ve Movenpick’in katkılarına dikkat çekerek konsolidasyona 176 milyon Euro tahsis etti.
Üçüncü çeyrekte Otel Varlıkları & diğer cirolar ise 273 milyon Euro seviyesinde rapor edildi. Raporlanan bazda yüzde 11,8’lik artış, esas olarak Mövenpick’in Eylül 2018’deki konsolidasyonunu yansıması olarak değerlendiriliyor.