Arap coğrafyasına ihracatı artırmak
Bir çok sebeple yakın ilişki içerisinde olduğumuz Arap ülkeleri, sahip oldukları alım gücü ile tüm dünyadaki satıcıların iştahını kabartır. Türk ihracatçıların da uzun zamandır Arap coğrafyasında faaliyetleri söz konusudur.
Bir çok sebeple yakın ilişki içerisinde olduğumuz Arap ülkeleri, sahip oldukları alım gücü ile tüm dünyadaki satıcıların iştahını kabartır. Türk ihracatçıların da uzun zamandır Arap coğrafyasında faaliyetleri söz konusudur. Veri analisti ve iletişim tasarımı Ömer Yoluk;Arap coğrafyasına ihracatı artırmak için yapılabilecekler hakkında bir pazarlama uzmanı gözünden deneyimlerini aktarıyor.
Arap Coğrafyası Neden Önemlidir?
Arap ülkeleri ve Arapça konuşulan hemen her ülke, yer altı zenginlikleri nedeniyle çok ciddi alım gücüne sahiptir. Kişi başı milli gelirleri Türkiye’ye göre 10 kadar fazla Arap ülkeleri vardır ki, bu ülkelerde üretim neredeyse hiç yapılmaz. Neredeyse tüm araç ülkelerinde temel ihtiyaçlardan, lüks tüketime kadar her ürün yurtdışından gelir ki, bu hacim trilyon doları bulmaktadır.
Bu durumda elbette Arap coğrafyası çok ciddi bir pazardır. Üreticilerin burada satış yapmak istemsi ve Arap ülkelerine ihracat arayışı içerisinde olması, stratejik olarak akıllıca olarak yorumlanabilir. Ancak küçük bir sorun var ki, Arap ülkelerine satış yapabilmek için müşteriye erişmeniz gerekir.
Bu sadece bayilere ve toptancılara erişmek değil, o toplumun algıları üzerinde pazarlama yapmayı gerektirir. Zira marka bilinci yerleştirmek için kendinizi onlara tanıtmanız gerekir. Her ne kadar Müslüman bir ülke olan Türkiye’den giden ürünler, bir adım önde olsa da, marka ve erişilebilirlik her zaman önemlidir.
Arap Coğrafyasında Pazarlama Nasıl Yapılır?
Arap ülkelerine ürün satabilmek için mutlak suretle Arapça pazarlama yapabilme kabiliyetiniz olmalıdır. Kendinizi Türkiye veya İngilizce tanıtmanız, neredeyse hiçbir işe yaramaz. Araplar bu konuda oldukça tutucudur ki, zaten dünya devi şirketler bu ülkede yapacakları satışlar için Arapça pazarlama operasyonları geliştirirler.
Ancak geleneksel fiziki pazarlama operasyonları çok ciddi maliyetlere sebep olabilir. Arap ülkeleri değil pazarlama için bir örgüt kurmak, birkaç gün konaklamak için dahi oldukça pahalı ülkelerdir. Zaten bu nedenle yakın zamana kadar dünyanın diğer ülkelerine olduğu gibi Arap ülkelerine olan ihracatımız çok düşüktü ve dijital dünya ile birlikte bu oran hızla yükselmeye başladı.
Geleneksel ihracat pazarlaması artık tarih oldu demek iddialı olsa da, bu yöntemlerin artık faydalı olmadığını kabul etmek gerekir.
Arap Ülkelerinde Dijital Pazarlama Ne Kadar Etkili?
Arap ülkelerinde de, en az batı ülkeleri kadar dijital medya araçları kullanılmakta. Alım gücü kabiliyeti nedeniyle bu ülkelerin vatandaşlar son jenerasyon iletişim araçlarını kullanıyor ve doğrudan tüm dünyaya entegre bir hayat sürüyor. Her ne kadar alfabe ve dil farkı nedeniyle Arap internet kullanıcıları ile Türk kullanıcılar çok sık karşı karşıya gelmese de, aslında burada en az bizim kadar yoğun bir dijital pazarlama alt yapısı olduğunu kolayca söyleyebiliriz.
Arap Müşterilere Ulaşmak İçin Ne Yapmalıyız?
Arap müşterilere ulaşmak için kullanabileceğiniz farklı dijital medya araçları mevcut. Ancak yeniden belirtmek gerekir ki, Araplara ulaşmak istiyorsanız, kullanacağınız araçların Arapça olması şarttır. Tabii bu dilin çok iyi kullanılması ve pazarlama jargonunun benimsenmesi gerekir. Ayrıca bu ülkeleri kültür ve geleneklerini de öğrenmenizde fayda olacaktır. Pazarlama stratejinizi bunun üzerine kurarak yanlış bir imaj verme riskini de elimine etmiş olursunuz.
Şimdi Arap coğrafyasına ihracatı arttırmak için neler yapabileceğimize maddeler halinde göz atalım.
- Arapça bir web sitesi kurun. Bu web sitesinin şık ancak ihracat pazarlaması için efektif çalışacak teknik altyapıya sahip olması gerektiğini unutmayın. Web sitenizi Arap ülkelerinden kolay erişilebilir olacağı bir sunucuda barındırın ve hızının yüksek olmasını sağlayın.
- Web sitenizi kurduktan sonra Hemen Arapça SEO hizmeti almak üzere bu alanda uzman kişilerle iletişime geçin. Bu zorlu bir yol olmakla birlikte, harcayacağınız pazarlama bütçesinin katbekat geri geleceği uygulamaları kapsayan bir işlemdir. SEO hem imajınızı hem arama motorları görünürlüğünüzü artıran bir çalışmadır.
- Sosyal medya hesaplarınızı açın ve Arapça dilinde yayınlar yapmaya başlayın. Başta bir süre sosyal medya reklamı yapmanız da gerekebilir, ancak uzun vadede organik kullanım için bir sosyal medya yönetici sahibi olmanız sizi bu yükten kurtarabilir.
- Ürün ve hizmetlerinizin video ve görsellerini Youtube ve Pinterest gibi platformlarda paylaşın. Bu sayede hemen herkesin kullandığı ortamlarda görünür olabilirsiniz.
- Basın bültenleri ile ürünlerinizi ve markanızı hedef ülkedeki kitlenize ulaştırın. Bu sayede hem son kullanıcı nezdinde bilinirliğiniz artacak, hem de toptancıların dikkatini çekebileceksiniz.
- Markanızı kişisel ve kurumsal platformlarda duyurun. Bloglar ve portallar size bu noktada destek olabilir.
- İhracat portalları üzerinden ürünlerinizi tanıtabilir. Dilerseniz, kendi e-ihracat platformunuzu kurabilirsiniz. Özellikle mikro ihracat yapacaklar için bu oldukça başarılı bir uygulama olabilir.
Tabii tüm bu uygulamaları kendiniz yapmak isterseniz ve bu yönde girişimde bulunursanız, işler bir miktar zorlaşacaktır. Zira bu alanlar uzmanlık gerektirdiği gibi, ciddi anlamda mesai de ister. Bu durumda bunun için uzman bir ekip kurmalısınız ki, bu yapacağınız ihracatın tüm maddi faydasını ortadan kaldırabilir.
Bunun yerine uzman bir ekiple anlaşabilir, ihracat ve özellikle Arap coğrafyasına ihracat konusunda uzman dijital pazarlama firmaları ile başarıya ulaşabilirsiniz.