Atlasglobal'in kararı ne anlama geliyor? Bu kararın sonu satışa mı gider?
Atlasglobal’in dün almış olduğu 21 Aralık’a kadar uçuşları durdurma kararı havacılık sektörüne bomba gibi düştü. Şirket gerekçe olarak son yıllarda yaşanan ekonomik dalgalanma ve İstanbul Havalimanı’ndaki artan maliyetleri gösterdi. Peki bu 25 günlük ‘uçmama’ kararı sonrası şirket nasıl bir yol haritası çizecek? Öte yandan kulislerde, Atlasglobal’ın başka bir havayoluna satılmasının da gündemde olduğu konuşuluyor.
Haber: Uğur TATLI
Atlasglobal, dün yaptığı açıklamayla ‘ekonomik’ gerekçelerle 21 Aralık’a kadar uçuşlara ara verdiğini kamuoyuyla paylaştı.
Filosunda 1’i A319, 9’u A320 ve 16’sı A321 olmak üzere 26 uçak bulunduran Atlasglobal’ın bu kararı sektörde ‘şok’ etkisi yarattı. Peki Atlasglobal bu sürece nasıl geldi?
Şirketten yapılan yazılı açıklamada 2016’ da gerçekleşen darbe girişiminin şirketi olumsuz etkilediği, 2018’de toparlanmaya girilse de 2019’un ikinci yarısındaki İstanbul Havalimanı’na taşınma sonrası artan maliyetlerin altı çizildi.
21 ARALIK SONRASI NE OLACAK?
Atlasglobal çalışanları ve sektörde merak edilen asıl soru ise 21 Aralık’tan sonra uçuşlara devam edilip edilmeyeceği... Her ne kadar şirket, ‘nakit akışımızdaki gerekli yapılandırma ve iyileştirmeyi sağlamak amacıyla’ ara verdik dese de kulislerde konuşulan iddialar kafa karıştırıyor.
BAŞKA BİR HAVAYOLU ŞİRKETİ Mİ SATIN ALACAK?
İsmini vermek istemeyen bir yetkili, filosunda 26 uçak olan Atlasglobal’in 25 günlük uçmama süresinde nakit akışındaki yapılandırmayı yapamayacağını, bunun için 25 günün yeterli olmayacağını söyledi. Ayrıca kulislerde konuşulan bir başka iddia ise şirketin bu süre zarfında Atlasglobal’a gelecek olan olası satın alma tekliflerine odaklanacağı yönünde.