ATP'nin halka arzında talep toplama yarın başlıyor
ATP halka arzı için talep toplama dönemi 27 Mayıs Perşembe günü başlıyor. Tamamı sermaye artırımı yoluyla yapılacak halka arzda 7.500.000 TL nominal değerli paylar halka arz edilecek.
Güçlü araştırma ekibi ve hisse önerilerindeki başarı yüzdesiyle sektörün öncü şirketlerinden Ata Yatırım'ın eş konsorsiyum lideri olarak yer aldığı ATP halka arzı için talep toplama dönemi 27 Mayıs Perşembe günü başlıyor.
Tamamı sermaye artırımı yoluyla yapılacak halka arzda 7.500.000 TL nominal değerli paylar halka arz edilecek. Sabit fiyat ile 24 TL'den talep toplanacak halka arz sonrasında ATP'nin halka açıklık oranı yüzde 20 olacak.
Paylar, 3 Haziran 2021 Perşembe günü Borsa İstanbul'da işlem görmeye başlayacak. Finansal borcu bulunmayan ve yüzde 32,4'lük iskonto ile gerçekleştirilecek ATP halka arz fırsatından yararlanmak için Ata Yatırım'da hesap açarak hemen işlem yapılabiliyor.
Dünya markaları, güçlü büyüme ve yüksek kârlılık
Geçtiğimiz yıl ATP'nin cirosu bir önceki yıla go?re yüzde 21 oranında artarak 211,6 Milyon TL olurken, kârlılığı yüzde 47 oranında arttı.
Şirket cirosunun yüzde 49'u yurt dışındaki satış ve faaliyetlerden elde edilirken, toplam gelirlerde yüzde 73 paya sahip olan ve konuk ağırlama sektöründe faaliyet gösteren Zenia'nın cirosunun yüzde 91'i yabancı para birimleri üzerinden gerçekleşti.
Yazılım sektöründe kendi özgün markalarını geliştiren ATP, Türkiye'den dünya markaları çıkardı. ATP'nin Tradesoft markasıyla sunduğu çözümler sermaye piyasalarında aracı kurum ve portföy yönetim şirketleri işlemlerinin yüksek standartlarda, hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyor. Tradesoft platformları, Borsa İstanbul işlem hacminde -kendi alt yapısını kullanan 3 finans kurumu haricinde kalan ve rekabete açık olan pazarda- %44 pazar payına sahip. Tradesoft çözümleri halen Türkiye'de 16 aracı kurum, 11 portföy yo?netim s?irketi, 3 banka, 2 yatırım ortaklığı ve 2 emeklilik siirketi tarafından kullanılıyor.
ATP, hızlı restoran zincirleri sektörüne ise Zenia Hero markasıyla çözümler sunuyor. Zenia Hero yazılımları kullanan 4 küresel markanın Burger King, Popeyes, Arby's ve Sbarro- dünyada bulunan yaklasşık 27.000 restoranı da ATP için bir pazar oluşturuyor.
Usta Dönerci ve Usta Pideci gibi yerli zincirlerde de Zenia Hero çözümleri kullanılıyor. ATP, 2020 yılında C?in'deki teknolojilere ve c?evredeki Asya Pasifik u?lkelerindeki fırsatlara eris?imi sağlayacak bir platform olus?turmak üzere Şangay merkezli TS China şirketinin %51 hissesini satın almış bulunuyor. ATP ayrıca Zenia Technologies B.V. ve Zenia Limited s?irketlerinin de sahibi.
ATP aynı zamanda orta ve büyük ölçekli şirketlere kapsamlı yazılımlar ve hizmetler sunarak kurumların dijital dönüşümlerini destekliyor.
Şirket bu alandaki çözümlerini ATP Digital markası altında sunuyor. Ar-Ge alanında da yatırımlar gerçekleştiren şirket son üç yılda toplam 71 Ar-Ge projesine 24,8 Milyon TL yatırım yaptı.