Bir hisse, bir analiz: Endeksin Üzerinde Getiri
Garanti BBVA Yatırım, Mavi Giyim için 115,00 TL hedef fiyat ve "endeksin üzerinde getiri" tavsiyesi ile önerisini başlattı.
Hisse raporunda yer alan detaylar şöyle:
"MAVİ için 115 TL hedef fiyat ve Endeks Üstü Getiri (EÜ) tavsiyesi ile önerimizi başlatıyoruz. Hedef fiyatımız %54 getiri potansiyeli sunuyor. MAVİ, 2022T 3.4x FD/FVAÖK, 6.0x P/E ve 0.71x FD/ Satışlar ile benzerlerine göre %36 iskontolu işlem görmektedir.
Pandemi sonrası 2022 yılına güçlü başlangıç. Havaların ısınması ve AVM’lerin tekrar işlevselliğini kazanması sonrası yüksek seyreden tüketici talebi, iskontolu satışa daha az gereksinim duyulması ve doğru fiyatlama politikası hem satış gelirlerinde hem de güçlü
karlılıkta önemli rol oynadı. Yüksek operasyonel kaldıracın pozitif etkisiyle 1Ç22’de şirket borsaya açıldığından bu yana en yüksek brüt ve FVAÖK marjlarına ulaştı.
2Ç ve 3Ç MAVI’nin mevsimsel etkilerden ötürü en kuvvetli sonuçlar elde ettiği dönemler. 19 Eylül’de açıklanacak 2Ç22 sonuçlarında önceki çeyreğe göre yüksek baz ve daha yüksek ürün maliyetlerinden dolayı marjlarda daralma yaşanacak olsa da yıllık bazda kuvvetli sonuçlar bekliyoruz.
Ürün kırılımında çeşitlilik ve doğru stratejilerle pazar payı kazanımı hızlandı. Denim ürünlerin Türkiye perakende satışları içindeki payı %45 civarında. Yakın zamanda lifestyle ürünlerin denim ürünlerden pay almaya devam ederek muhtemelen %35’in altına inmeden dengeleneceğini göreceğiz.
MAVİ, kurdaki artış ve enflasyonist baskıların sektör dinamiklerini tetiklediği ortamda; yurtiçinde rekabetçi konumuna ek olarak kategori olarak da genişlik kazanan portföyü sayesinde sektörde 4. konumdayken, erkek kategorisinde 2. ve kadın kategorisinde 3. sıraya yükseldi. Şirket, 14+ yaş hazır giyim pazarında Türkiye'deki pazar payını neredeyse ikiye katladı.
Toplam satış alanında genişleme ile daha verimli bir büyüme yakalanabilir. Biz m2 başına ortalama mağaza sayısının 2023’te 502’den 515’e çıkacağını tahmin ediyoruz. Artan inşaat maliyetleri ve AVM sayısında çok fazla artış olamayacağı varsayımlarımıza dayanarak, tahminlerimizde yakın gelecekte mağaza açılış hızında bir artış öngörmüyoruz.
Ancak mevcut mağazaların genişlemeye devam etmesiyle ortalama 800 m2 büyüklük uzun vadede ulaşılabilir bir hedef.
Mağazalarda genişleyerek toplam satış alanını artırmak şu nedenlerle daha verimli olabilir; i) mevcut mağazalarda genişlemenin daha kolay olması, ii) m2 başına daha az personel ihtiyacı, iii) satışlara daha yüksek dönüşüm sağlayan müşteriler. Mal grubu enflasyonu talebi canlı tutarken, nakit pozisyonu şirketi defansif kılıyor. Giyim mal grubu yılık enflasyonu %38 ile manşetin belirgin altında kalmaya devam etti.
Düşük enflasyon hanehalkı alım gücündeki düşüşe rağmen talebin canlı kalmasını sağlıyor. Ek olarak, şirketin net nakit pozisyonu ve açık döviz pozisyonunun bulunmaması defansif yapıyı destekliyor. Şirketin 2023’te kârının %30’unu (pay başına 3.8 TL) nakit temettü olarak dağıtmasını bekliyoruz.
Riskler: i) Girdi maliyetlerinde beklenenden yüksek artış ii) Alım gücünde yaşanabilecek keskin tahribatlar iii) Olumsuz hava koşulları iv) Yoğun rekabet ortamı