Bir hisse, bir analiz: Hedef fiyatını 134.30 TL’ye yükseltti
Deniz Yatırım, BİM hissesi hedef fiyatını 117,70 TL’den 134,30 TL’ye yükselterek, portföyünde taşımaya devam etti.
Deniz Yatırım, BİM hedef fiyatını 117,70 TL’den 134,30 TL’ye yükselterek, portföyünde taşımaya devam etti.
Raporda yer alan detaylar şöyle:
1Ç22’de güçlü operasyonel performans, beklentilerin üzerinde net kar- Değerlendirme: Olumlu
Bim Birleşik Mağazalar, 1Ç22’de 27.267 milyon TL gelir (Konsensus: 25.545 milyon TL / Deniz: 25.361 milyon TL), 2.284 milyon TL FAVÖK (Konsensus: 2.233 milyon TL / Deniz: 2.239 milyon TL) ve 1.342 milyon TL net kar (Konsensus: 1.222 milyon TL / Deniz: 1.251 milyon TL) açıkladı.
Şirketin açıkladığı operasyonel sonuçlar piyasa beklentisinin ve bizim beklentimizin üzerinde gelirken net kar rakamı da beklentilerin üzerinde gerçekleşti. Sonuçların hisse performansı üzerinde olumlu bir etki yapacağı düşüncesindeyiz.
Enflasyon tahminlerimizdeki değişiklik ve şirketin 2022 yılı satış büyümesi beklentisini yukarı yönlü revize etmesi neticesinde BIMAS için hedef fiyatımızı 117.70 TL’den 134.30 TL’ye yükseltirken model portföyümüzde taşımaya devam ediyoruz.
Bim, 1Ç22’de gelirlerini yıllık %76 arttırarak 27.267 milyon TL’ye yükseltirken brüt kar rakamını da yıllık %77 arttırarak 5.056 milyon TL’ye çıkarmayı başarmıştır.Şirket’in 1Ç22 FAVÖK rakamı yıllık %73’lük bir yükseliş ile 2.284 milyon TL’ye ulaşmış ve beklentilerin hafif üzerinde üzerinde gelmiştir. 1Ç22’de FAVÖK marjı %8,4 olarak gerçekleşmiştir. Şirket’in 1Ç22’de net karı yıllık bazda %96 artış göstererek 1.342 milyon TL’ye yükselerek beklentilerin üzerinde gelmiştir.
1Ç22’de mağaza açılışlarındaki güçlü trend devam ederken FİLE mağazalarında güçlü FAVÖK ve net kar elde edilerek net karlılığa pozitif katkı sağlanmaya devam edildi. Yurtdışı operasyonlarında mağaza açılışları devam ederken Türkiye’de olduğu gibi satış trendlerinde iyileşme devam etmektedir. Ayrıca Bim’in kendi markalı ürünlerinin cirodaki pay oranı da artmıştır.
Bim’in 1Ç22 yılı aynı mağaza satış, sepet hacmi ve trafik büyümesi sırasıyla yıllık%61,2, 45,4ve %10,9 olarak gerçekleşmiştir. Şirket bu çeyrekte çift haneli trafik büyümesi yakalamıştır.
Şirket, 1Ç22 sonunda yurtdışında 892 mağaza olmak üzere toplamda 10.778 mağaza sayısına ulaşmıştır. Yıllık mağaza büyüme oranı %11 seviyesindedir. Yüksek mağaza açılış trendi devam ederken 2022 ilk çeyreğinde 289 yeni mağaza açılışı gerçekleşmiştir. Bu çeyrekte 853 milyon TL yatırım harcaması gerçekleştirmiştir. Satışlara oranı %3,1.
2022 beklentilerinde revizyon: Şirket 2022 yılına dair beklentilerini 4Ç21 sonuçlarının ardından piyasa ile paylaşmıştı. 1Ç22 sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte bizim de beklentilerimiz doğrultusunda 2022 için paylaşmış olduğu %55 satış büyümesi beklentisini güncelleyerek %75 seviyesine çıkarmış oldu.
Genel Değerlendirme: Şirket, yüksek seyreden gıda enflasyonu, tüketicilerin fiyat
artışlarından korunmak istemesiyle indirim marketlere kayan talep ve mağaza açılışlarında devam eden güçlü trendle beraber oldukça başarılı bir çeyreği geride bırakmıştır. Ayrıca yüksek enflasyon ortamında 2022 yılı satış büyümesi beklentilerinin muhafazakar kaldığını düşündüğümüz Bim’in açıklanan finansallar sonrası satış büyümesi beklentisini %75 seviyesine yükseltmesi önümüzdeki çeyrekler için olumlu performansın devam edeceği düşüncemizi destekliyor. Hisse son 12 aylık verilere göre 14.0x F/K ve 7.6x FD/Favök ile işlem görmektedir.