Bir hisse, bir analiz: Hedef fiyatını belirledi
İş Yatırım, Migros için hedef fiyatını 70,23 TL' den 97 TL' ye yükseltti, tavsiyesini "al" olarak sürdürdü.
Raporda yer alan detaylar şöyle:
Açıklanan güçlü 2Ç22 finansal sonuçları, şirketin ikinci çeyrek sonuçları ile birlikte yukarı yönlü revize ettiği kuvvetli 2022 beklentileri ve makro varsayımlarımızdaki güncellemeleri modelimize yansıtarak MGROS için hedef fiyatımızı 97 TL’ye yükseltiyoruz.
Güncel hedef değerimiz %41 yukarı potansiyele işaret ettiğinden, hisse için AL tavsiyemizi koruyoruz.
Hisse 2.7x 2022T FD/FAVÖK rasyosu ile son 3 yıllık ortalamalarına kıyasla sırasıyla %65 oranında iskonto ile işlem görüyor. Cazip çarpanlar ile işlem gören hisseyi beğenmeye devam ediyoruz.
2Ç22 FİNANSAL SONUÇLARI
Migros 2Ç22 finansallarında 441 milyon TL net kar açıkladı. Net kar beklentilerin oldukça üzerinde gerçekleşti. Net kardaki pozitif sürpriz beklenenden güçlü gerçekleşen operayonel marjlardan kaynaklandı.
Şirket 15.96 milyar TL ile beklentilerin üzerinde bir gelir ve konsensüs tahminini %23 oranında aşan 1.42 milyar TL FAVÖK açıkladı. Migros, artan mağaza açılış hızı ve mevcut mağazalarda online satış kanalının devam eden güçlü satış momentumunun da katkısıyla 2. çeyrekte yıllık bazda %90’lık bir artışla 15.96 milyar TL gelir açıkladı.
2Ç22'de online satışlar yıllık bazda %60 artarak 2 milyar TL'ye ve toplam satışların (tütün ve alkol hariç) %16'sına ulaştı. FAVÖK marjı, 2Ç22'de %8.9 olarak gerçekleşti ve yıllık bazda 130 baz puan iyileşme gösterdi.
Toplam finansal borç, bir önceki yılın ilk çeyreğinde 2.85 milyar TL iken 2022 yılının ilk çeyreğinde 2.87 milyar TL'ye yükseldi fakat yılın ilk çeyreğine oranla düşüş gösterdi. (1Ç22G: 3.56 Milyar TL). Şirket bunu refinansman amacıyla finansal borçlardaki geçici bir artış olarak açıkladı. Migros, 2Ç22’yi 1.9 milyar TL’lik net nakit pozisyonu ile kapattı.
Şirketin Net Nakit /FAVÖK rasyosu 0.6x’ya yükseldi (1Ç22: -0.3x).
2022 ÖNGÖRÜLERİNDE YUKARI YÖNLÜ REVİZYON
Şirket 2022 yılı ciro büyümesi tahminini %55-60’ten %80-85 oranına yükseltti ve %8 FAVÖK marjı öngörüsünü korudu. 250 yeni mağaza açılışı beklentisini 350+ olarak revize eden şirket yönetimi, 1.5 milyar TL olan yatırım harcaması hedefini de 1.65 milyar TL olarak güncelledi. Şirketin öngörülerini, yüksek enflasyon, temel tüketim maddelerine yönelik talebin inelastik olması ve online satış kanalının hızlı büyümeye devam etmesi sayesinde gerçekleştirebilecek.
Hatırlamak gerekirse, şirket 4Ç21 finansallarıyla birlikte beklentilerini açıklamış ve 1Ç22 finansallarının ardından öngörülerinde yukarı yönlü bir revizyon yapmıştı. Açıklanan ilk öngörülerde şirket 2022 yılında %40-45 ciro büyümesi, %8-8.5 FAVÖK marjı ve 1.2 milyar TL’lik yatırım harcamasına işaret etmişti.
CİRO BÜYÜMESİ VE MARJ TAHMİNLERİNDE YUKARI YÖNLÜ REVİZYON
Yüksek enflasyon, temel tüketim maddelerine yönelik talebin inelastik olması ve online satış kanalının hızlı büyümeye devam etmesi sayesinde, 2022 tahminlerimizde şirketin net satış tarafında %82’lik büyüme göstereceğini düşünüyoruz.
Şirketin online satışlarının getirmiş olduğu operasyonel harcamaların FAVÖK marjını baskılama ihtimali olsa da, tedarik zinciri ve verimliliği artırma amaçlı yatırımların, genişleyen ürün portföyünün ve rekabetçi fiyat politikasının müşteri memnuniyetini ve bunun sonucu olarak da mağaza trafiğini arttıracağını, dolayısıyla marjlarda oluşabilecek baskıyı bertaraf edebileceğine inanıyoruz.
Ayrıca şirketin 3.çeyrekte tatil yöresindeki mağazalarının artan satış hacminin, online satışın belkemiği olan lojistik ağına katkı sağlayarak online satışların konsolide ciroya katkısını üst bir seviyeye çıkarması beklenmektedir. Bu yüzden, şirketin FAVÖK marjında da beklentisine parallel olan %8.03 oranını tutturacağına inanıyoruz.
Son olarak, Migros 2021 yılında 300 yani mağaza açılışı ve 800 mn TL yatırım harcaması yapmayı hedeflemişti. Yıl sonu rakamlarında şirketin 307 yeni mağaza açılışı ve 969 mn TL yatırım harcaması ile hedeflerini aşmış olduğunu gördük. Bunun 2022 yılında da devam edeceğini ve şirketin revise öngörüleri ile uyumlu olarak 350 mağaza açılışı ve 1.5 milyar TL'lik yatırım harcaması hedefine yaklaşacağını düşünüyoruz.