Bir hisse, bir analiz: Hedef fiyatını belirledi
Trive Yatırım, BIZIM-Bizim Toptan hisse senedi için hedef fiyatını 47,50 TL olarak başlattı
Trive Yatırım, BIZIM-Bizim Toptan için hedef fiyatını 47,50 TL olarak başlattı.
Raporda yer alan detaylar şöyle:
"ŞİRKET HAKKINDA
2001 yılında kurulan ve 2002 yılında faaliyetlerine başlayan Bizim Toptan, Cash & Carry (“Organize Toptan Ticaret”) sektöründe mağaza sayısı bakımından en büyük ve erişilebilirlik açısından en yaygın firmadır.
Şirket gıda, alkolsüz içecek, tütün mamulleri, temizlik, kişisel bakım, kağıt ürünleri gibi ana ürün kategorilerinde, Türkiye'de faaliyet gösteren çok uluslu ve uluslararası firmalarla birlikte, saygın ve ticari itibarı yüksek firmaların da markalı ve tüketici nezdinde bilinirliği yüksek ürünlerinin hızlı tüketim sektöründe, yaygın müşteri ağına toptan satışını yapmaktadır.
Ulusal ve yerel markalı ürünlere ilaveten, Şirket kendi öz markalı (“Private Label”) ürünlerini de müşterilerine sunmaktadır.
Önemli Katalizörler:
- Temel gıda fiyatlarındaki artışın devam ediyor olması.
- Çok kanallı satış ve geniş müşteri ağı
- Seç Market'le ortak iş ağı sayesinde satış kanalını güçlendirme. Bizim toptan mağaza sayısı toplamda 178'e ulaşırken, Türkiye genelinde 2206 Seç Market iş ortağına ulaşıldı. 2022 yılı sonuna kadar 2350 Seç Market iş ortağına ulaşılması hedeflenmekte.
- Net nakit pozisyonu ve döviz riski taşımayan güçlü bilanço yapısı
- Yüksek enflasyonist sürecin sonlanması
- Denetleyici ve düzenleyici kurumlardan olası yaptırım ve cezalar
- Sektördeki güçlü rekabet
- Enerji ve akaryakıt fiyatlarına olası zamlar
- Yıl içerisinde gelebilecek ek asgari ücret zammı
ŞİRKET DEĞERLEMESİ:
İndirgenmiş nakit akımı yöntemiyle şirketin 12 aylık hedef piyasa değerini 2,8 milyar TL, dolayısıyla hedef fiyatı da 47,50 olarak hesaplıyoruz, bu da 27/12/2022 tarihli piyasa kapanışına göre %32'lik yükseliş potansiyeline işaret etmektedir. İNA yönteminde kullandığımız varsayımlar, risksiz faiz oranı %20, risk primi %5, borç maliyeti %25 ve ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti %22,63 olarak sıralanabilir.
Benzer şirketlerle karşılaştırma yöntemi ile bakılacak olursa Bizim Toptan ile aynı faaliyet alanında başka gıda toptan firması olmaması itibariyle yakın bir fikir vermesi açısından BIST’te işlem gören gıda perakende firmaları ile kıyaslandığında oldukça iskontolu kalmaktadır.
Fiyat/Kazanç, Firma Değeri/FAVÖK ve FD/Satış rasyolarına eşit ağırlık verilerek yapılan değerlemede yükseliş potansiyeli %70 olarak hesaplanmaktadır. Ancak daha muhafazakar bir yaklaşımı tercih ettiğimizden benzer şirket karşılaştırması sonucu oluşan değerlemeyi hedef fiyat analizimizde yer vermeyerek, sadece İNA ile çıkan sonucu kullandık.
FİNANSAL DEĞERLENDİRME
Bizim Mağazaları son dönem bilançosunda 92.10 Mln TL kâr açıkladı. Net kâr/zarar, 2022/09 çeyreklik bazda bir önceki yılın aynı çeyreğine göre % 102.24 artış bir önceki çeyreğe göre %15.94 azalış göstermiştir. Şirket 2022/09 döneminde 92.10 Mln TL net kâr açıklamıştır. Net kar marjı 2022/09 döneminde %0.55 oranında artarak %0.99 seviyesinde gerçekleşirken geçen yıl aynı dönem %0.43 düzeyinde gerçekleşmişti.
Dönemsel net satışlar 9.34 Mlr TL düzeyinde gerçekleşti. Son çeyrekte şirketin net satış gelirleri bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %106.74 artış göstermiş olup 3.85 Mlr TL seviyesinde gerçekleşmiştir. Net Satış gelirleri bir önceki çeyreğe göre %22.25 artış göstermiştir.
Brüt kâr marjı 2022/09 döneminde %14.50 seviyesinde gerçekleşirken geçen yılın aynı döneminde%11.55 düzeyinde gerçekleşmişti. FAVÖK marjı son çeyrekte %4.66 düzeyinde gerçekleşti. FAVÖK, bir önceki yılın aynı dönemine göre yıllık bazda %109.36 artış göstermiş olup 691.89 Mln TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
Çeyreklik FAVÖK ise 179.40 Mln TL düzeyinde olup bir önceki çeyreğe göre %75.86 artış göstermiştir. Favök marjı 2022/09 döneminde %5.78 seviyesinde gerçekleşirken geçen yılın aynı döneminde %5.05 düzeyinde gerçekleşmişti.
Özsermaye kârlılığı %66.05 düzeyinde gerçekleşti. Özsermaye kârlılığı, bir önceki yılın aynı dönemine göre %39.46 artış göstermiş olup yıllık bazda% 66.05 seviyesinde gerçekleşmiştir. Toplam yükümlülükler içinde özsermayenin payı ise geçen yılın aynı dönemine göre %0.49 artış göstermiş olup %9.02 düzeyinde gerçekleşmiştir.
Bizim Toptan şirketini ön plana çıkartan noktalar arasında, kur tarafında yaşanabilecek bir dalgalanmadan etkilenmeyecek bir yapıya sahip olması ve tedarikçileri ile oluşturduğu organizasyon doğrultusunda iş modelinin belirli bir vadeye dayanması ile düşük yatırım ve faaliyet harcaması gerekliliği sayılabilir. Başta SEÇ Market iş ortaklığı olmak üzere çok kanallı satış modeli ve CRM yetkinliğindeki güçlülük de büyümenin sürdürülebilmesi açısından önemlidir.