Bir hisse, bir analiz: Hedef fiyatını revize etti
İş Yatırım BIMAS hissesindeki detaylı analizini paylaştı. Aracı kurum, hedef fiyat değişikliği ile AL olan tavsiyesini TUT olarak değiştirdi.
İş Yatırım BIMAS hissesindeki detaylı analizini paylaştı. Aracı kurum, hedef fiyat değişikliği ile AL olan tavsiyesini TUT olarak değiştirdi.
Rapordaki detaylar şu şekilde:
BİM Birleşik Mağazalar, asgari ücret artışının olumsuz etkilerine ve zorlu rekabetin neden olduğu fiyat baskısına rağmen ilk çeyrekte güçlü bir performans sergilemeyi başarmıştır. Bununla birlikte, şirketin çarpan bazında, benzerlerine kıyasla primli işlem görmesi nedeniyle olumlu görünüm ve büyüme hikayesinin şu anda fiyatlandığına inanıyoruz. 1Ç’24 gerçekleşmelerini ve makro tahminlerimizdeki revizyonları dikkate alan İNA odaklı revize hedef fiyatımız olan 604 TL, hisse için %15 yukarı yönlü artış potansiyeline işaret ediyor. BIMAS için AL olan tavsiyemizi TUT olarak değiştiriyoruz.
UMS-29 etkisi hariç bakıldığında, BIMAS 1Ç’24’te yıllık bazda %228 artışla 4,4 milyon TL net kar elde ederken gelirler yıllık bazda %95 artarak 100,3 milyar TL’ye ulaşmıştır. Asgari ücretteki %100’lük artışın olumsuz etkisine rağmen, FAVÖK 1Ç’24’te %144’lük önemli bir artışla 7,66 milyar TL’ye yükselmiş ve FAVÖK marjı 1Ç’23’teki %6,1 seviyesinden 1Ç’24’te %7,3’e çıkmıştır. FAVÖK marjındaki artış temel olarak brüt kar marjının yıllık bazda %2,6 artarak %20,6’ya yükselmesinden kaynaklanmıştır. 1Ç’24, ürün karmasındaki iyileşme, müşteri trafiğindeki artış ve File Marketlerin artan katkısı nedeniyle, BIMAS marj büyümesi açısından oldukça güçlü ve istisnai bir dönem olmuştur. Buna ek olarak, 1Ç’23’te meydana gelen depremlerin etkisi yüksek bir baz etkisine neden olmuştur. Brüt kar marjı 1Ç’24’te %20’yi aşmış olsa da, yıl sonuna kadar 2024 doğrultusunda %19,4’e düşerek normalleşmesini bekliyoruz.
BÜYÜME HİKAYESİ DEVAM EDİYOR
BIMAS, 1Ç’24’te 309 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını bir önceki yıla göre %11 artışla 12.791’e çıkarmıştır. Şirket resmi bir mağaza açılış hedefi açıklamamakla birlikte, 2024 yılında yaklaşık 1.000 adet yeni mağaza eklemeyi beklemektedir. Mağaza başına günlük aynı mağaza satışları (TL) %73,9 oranında artarken, ziyaret başına aynı mağaza sepet hacmi %65,6 oranında artarak şirketin hem TÜFE’nin hem de %62 olarak gerçekleşen Bimflasyonun üzerinde ikna edici büyüme rakamları yakalandığını gösteriyor. Ayrıca, şirketin aynı mağaza müşteri trafiğinde (mağaza başına/gün başına) %5’lik bir büyüme elde etmesiyle olumlu trafik büyümesi devam etmektedir. Buna ek olarak, File Market mağazaları satışların %7’sinden fazlasını oluştururken satışlara katkısı artmaktadır (geçen yıl satışların %6’sı).
Daha yüksek marjlarla faaliyet gösteren File Market’ler hızlı büyümelerini sürdürerek 2014’ün dördüncü çeyreğinde 8 yeni mağaza ekledi. Toplam mağaza sayısı 244’e ulaşırken, İzmir deposunun açılmasıyla birlikte toplam depo sayısı 4’e ulaşacak. BIMAS, 1Ç23’ün 0,3 puan üzerinde ve 4Ç23’ün 0,8 puan altında %3,5’lik yatırım harcaması/satış oranı ile 3.543 milyon TL yatırım gerçekleştirmiştir. Mağaza açılışları ve yenilemelerdeki yüksek hıza rağmen, yatırım harcamaları/satışlar oranı beklentilerin üst sınırında gerçekleşerek yatırım harcamaları tarafında herhangi bir sürpriz olmadığını göstermektedir.
UMS 29 KAPSAMINDA
Konsolide bazda gelir artışı yıllık bazda %17 seviyesinde gerçekleşerek UMS-29 kapsamında 103,8 milyar TL’ye ulaşmıştır. Konsolide brüt kar marjı 1Ç24’te 1Ç23’e kıyasla 2,00 puan artarak %17,2 olarak gerçekleşmiştir. Öte yandan, stok düzeltmesinin marjlar üzerindeki olumsuz etkisi aylık enflasyon oranlarının hızlanmasıyla 1Ç24’te artmıştır (Enflasyon düzeltmesinin marjlar üzerindeki olumsuz etkisi 120 baz puandan 200 baz puana yükselmiştir). Asgari ücret artışına rağmen, BIMAS güçlü operasyonel performansı sayesinde FAVÖK marjını yıllık bazda 0,9 puan artırarak %4,3’e yükseltmeyi başarmıştır.
Şirket, UMS-29 kapsamında yıllık %20 artışla 5,68 milyar TL tutarında parasal kazanç elde etmiştir. Net kâr %233 gibi önemli bir oranda artarak 3,878 milyar TL’ye yükselirken, net kâr marjı vergi yükümlülüğünün azalması sayesinde 2,4 puan artmıştır. Son olarak, FAVÖK marjından daha iyi bir gösterge olan serbest nakit akışı, 1Ç23’teki -200 milyon TL seviyesinden 1Ç24’te 2.083 milyon TL’ye (yatırım harcamalarındaki %57 reel artışa rağmen) önemli ölçüde iyileşmiştir.
Net Borç: Şirket, UFRS-16 hariç düzeltilmiş net nakit pozisyonunu 4Ç23’teki 8,04 milyar TL ve 1Ç23’teki 4,03 milyar TL’ye kıyasla güçlendirerek 9,4 milyar TL’ye yükseltmiştir.
2024 Beklentileri: 1Ç’24 sonuçlarının ardından BİM Birleşik Marketler, tüm kalemlerde güçlü bir 1Ç performansının büyük ölçüde beklendiğini vurgulayarak 2024 yılı beklentilerini revize etmemiştir. Şirket, marjların ve gelir büyümesinin ilerleyen çeyreklerde normalleşeceğini ve yılı beklentiler dahilinde tamamlanmasının beklendiğini vurguladı. UMS-29’un etkisi hariç tutulduğunda, şirket %75 (+/-%5) gelir büyümesi ve %7,5-8 (2023’te %7,9) civarında bir FAVÖK marjı bekliyor. Şirket, 2024T’de yatırım harcamalarının satışların %3-3,5’i oranında olmasını bekliyor.
FAVÖK’ÜN, UMS-29’A GÖRE DÜZELTİLMİŞ FİNANSALLAR İÇİN İYİ BİR NAKİT AKIŞI GÖSTERGESİ OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORUZ
Yüksek aylık enflasyon oranları ve perakendecilerin oldukça dar FAVÖK marjları nedeniyle, stoklardaki enflasyon düzeltmesi 2023 yılında enflasyona göre düzeltilmiş FAVÖK marjlarında keskin bir daralmaya yol açmıştır. Benzer sonuç, aylık enflasyon oranlarının yüksek kalmaya devam etmesi nedeniyle 1Ç’24’te de gözlemlenmiştir. Bu nedenle, aylık enflasyon oranları düşene kadar (tahminlerimize göre 2024’ün 2. yarısından itibaren) işletme nakit üretimi için FAVÖK yerine faaliyetlerden kaynaklanan nakit akışı kalemine bakmayı tercih ediyoruz. Esas Faaliyetlerden Nakit Akışı 2022’de 16,7 milyar TL’den 2023’te 20 milyar TL’ye yükselerek %20 artarken, bu da sırasıyle %6 ve %6,1’lik faaliyet nakit akışı marjlarına işaret etmektedir. 1Ç’24’te, 1Ç’23’te 2,05 milyar TL olan faaliyetlerden gelen nakit akışı, 1Ç’24’te 5,9 milyar TL’ye yükselerek yıllık bazda %188 artış kaydetmiştir.