Black Friday'de e-ticaret harcamaları rekor kırdı
Adobe Analytics raporuna göre, ABD'de Black Friday e-ticaret harcamaları geçen yıla göre yüzde 7,5 artışla 9,8 milyar dolara ulaşarak rekor kırdı
Adobe Digital Insights'ın baş analistlerinden Vivek Pandya, "Geçtiğimiz yıl çok stratejik bir tüketicinin ortaya çıktığını ve indirimlerden en üst düzeyde yararlanabilmek için bu önemli günlerden gerçekten yararlanmaya çalıştıklarını gördük" dedi.
Pandya, online satışların 5,3 milyar dolarlık kısmının mobil alışverişten gelmesi nedeniyle Black Friday büyümesinde anlık satın almaların rol oynamış olabileceğini belirtti. Pandya, influencer'lar ve sosyal medya reklamlarının tüketicilerin mobil cihazlarından rahatça harcama yapmalarını kolaylaştırdığını belirtti.
Yine de, geçen yılki rekor enflasyon ve faiz oranları nedeniyle daha sıkı bütçeler yöneten alışverişçiler fiyat konusunda hassas. Adobe araştırmasına göre, satışların 79 milyon doları, geçen yıla göre %47 artışla, cüzdanlarını esnetmek için 'Şimdi Al, Sonra Öde' esnek ödeme yöntemini tercih eden tüketicilerden geldi.
ELEKTRONİK ÜRÜNLER İLE OYUNCAKLAR
Adobe raporuna göre, Kara Cuma'nın en çok satan kategorileri akıllı saatler ve televizyonlar gibi elektronik ürünler ile oyuncaklar ve oyunlar oldu. Bu arada, ev tamir aletleri düşük performans gösterdi. Pandya, en çok satılan ürünlerin en iyi indirimlere sahip olan ürünlerle doğrudan ilişkili olduğunu söyledi.
Adobe, verilerini ABD perakende web sitelerine yapılan bir trilyon ziyareti, 18 ürün kategorisini ve 100 milyon benzersiz ürünü analiz ederek toplamakta.
Mastercard'ın bu yılki Kara Cuma satışları üzerine yaptığı bir analiz, mağaza içi satışların %1'in biraz üzerinde arttığını, online satışların ise geçen yıla kıyasla %8'in üzerinde büyüdüğünü ortaya koydu.
Adobe'den Pandya, "Mağaza içi Black Friday deneyimi, uzun kuyruklar ve bunun gibi şeylerle ilgili paradigmanın değiştiğini düşünüyorum" dedi.
Adobe tarafından daha önce yapılan bir analize göre, Black Friday, online satışların 5,6 milyar dolara ulaştığı bir önceki gün olan Şükran Günü'ndeki ivmeyi devam ettirdi.
Adobe, harcama gücünün hafta sonu ve Siber Pazartesi boyunca devam etmesini ve en büyük pazarlıkların hala devam etmesini bekliyor. Rapor, online alışveriş yapanların Cumartesi ve Pazar günleri boyunca yaklaşık 10 milyar dolar, Siber Pazartesi günü ise 12 milyar dolarlık rekor bir harcama yapacağını tahmin ediyor.
Ancak Pandya'ya göre harcamalar muhtemelen tatil sezonunun ilerleyen dönemlerinde azalmaya başlayacak. Tatil sezonunun son büyük fırsat günü olan Siber Pazartesi, yılın geri kalanı için zorunlu olmayan ürünlere yapılan son harcama artışı olabilir.
Pandya, "Büyümenin zayıflamasını bekliyoruz çünkü bu indirimler zayıflayacak ve bu sezon alıcı davranışı açısından çok şey dikte ediyorlar" dedi.