Coca Cola İçecek AŞ, 2023 yılının ilk çeyrek dönemine ait finansallarını açıkladı. Şirket ilk çeyrekte 1.034.505.000 TL net kâr etti. Coca Cola İçecek AŞ, önceki yılın ilk çeyreğine göre kâr oranını yüzde 65 arttırdı. Coca Cola İçecek AŞ CEO'su Burak Başarır, bilanço dönemini değerlendirdi. Başarır; Uluslararası operasyonlar, elde ettiği sağlam sonuçlar ile CCI'nın kaydettiği büyümenin itici gücü olmaya devam etti. Tüm ana pazarlarımızda genele yayılan performans ile kur etkisinden arındırılmış net satış geliri %15'lik hacim artışı ve fiyat artışlarıyla desteklenerek %44 büyüdü. Uluslararası operasyonların çift haneli hacim büyümesi, portföy çeşitliliği stratejimizin doğruluğunu ve mükemmel icra kabiliyetimizi bir kez daha kanıtladı. Kazakistan %26 hacim büyümesi kaydetti. Özbekistan'da yılın başında yaşanan çok soğuk hava koşullarına bağlı enerji kesintileri ve tüm çeyrek boyunca Pakistan'da tüketicileri etkileyen makroekonomik zorluklara rağmen Pakistan ve Özbekistan da çift haneli hacim büyümesi gerçekleştirdi. Zirve seviyelerinden aşağı gelmesine rağmen, gıda ve içecek enflasyonu yapışkan nitelikte olmaya ve faaliyet gösterdiğimiz coğrafyalarda tüketicilerin harcanabilir gelirini etkilemeye devam ediyor. Riskten korunma araçlarının etkin kullanımı ve zamanlı satın alımlar ile hammadde enflasyonunu yakından takip etmeye ve maliyet bazımızı aktif bir şekilde yönetmeye devam ediyoruz. Dinamik ve veriye dayalı gelir artış yönetimi yeteneklerimizi; doğru fiyat artışlarının yapılması, etkin iskonto yönetiminin uygulanması ve tüketicilerimizin tercihlerine uygun kanallarda, ekonomik ürünlerden yüksek değer içeren (premium) ürünlere kadar çok çeşitli seçeneklerin sunulması amacıyla kullanıyoruz. Kısa ve uzun vadede ideal değer yaratımını sağlamak amacıyla zorlukları dikkatli ve proaktif bir şekilde yönetirken, dengeli bir hacim ve değer büyümesini hedefliyoruz. Bu amaç doğrultusunda, portföy çeşitliliğimiz, özverili çalışanlarımız, güçlü icra kabiliyetimiz ve paydaşlarımızın desteğiyle çıtayı sürekli yükseltmeye devam ederken 2023 yılı öngörülerimize ulaşacağımıza inanıyoruz. Şirketimizin 2023 yılı için beklentileri aşağıdaki gibidir:Satış Hacmi:Konsolide bazda orta ile yüksek tek haneli satış hacmi büyümesi;• Türkiye’de 2022 yılına paralel ile orta tek hane arasında büyüme• Uluslararası operasyonlarda yüksek tek haneli ile düşük çift haneli arasında büyüme Net Satış Geliri:Yüksek 40’lı, düşük 50’li yüzdelerde kur etkisinden arındırılmış net satış geliri büyümesi Faiz Vergi Öncesi Kar (FVÖK) Marjı/Operasyonel Kar: 2022 yılına paralel ile hafif artış aralığında FVÖK marjıYatırım Harcamaları/Satışlar:Yüksek tek haneli yüzdeler seviyesinde yatırım harcamaları/net satışlar oranıİşletme Sermayesi ve Serbest Nakit Akış:Düşük tek haneli işletme sermayesi/satışlar oranıYatırım harcamalarındaki artışa rağmen serbest nakit akışında TL bazında mutlak artış.