Doğuş Otomotiv hissesini 2021'de neler bekliyor?

Gedik Yatırım tarafından hazırlanan Doğuş Otomotiv (DOAS) hisse değerlendirmesinde, ‘Doğuş Otomotiv’in araç satışlarının (Skoda hariç) 2020 yılında %50  artabileceğini, 2021 yılında ise %14 daralabileceğini düşünmekteyiz.’ tespitinde bulunuldu.

Analiz şöyle;

Güçlü Faaliyet Performansı Fakat Ederinde Hisse Fiyatı

Otomotiv talebi yüksek seviyelerde devam ediyor olsa da 2021’de  pazarda %9 gerileme olabileceği kanaatindeyiz. ÖTV oranlarındaki ve  araç kredi faizlerindeki yükseliş ve alım gücündeki azalış neticesinde  otomotiv iç talebinde 2021’de gerileme olması ihtimalinin yüksek  olduğu inancındayız.

Doğuş Otomotiv’in araç satışlarının (Skoda hariç) 2020 yılında %50  artabileceğini, 2021 yılında ise %14 daralabileceğini düşünmekteyiz.

Şirketin satışlarının 2020 yılında %50 artışla 97 bin adede  yükselmesini beklemekteyiz. Şirketin 2020’de TL946mn net kar elde  edebileceğini (2019: TL76mn) ve 2021’de tekrardan temettü dağıtmaya  başlayabileceğini tahmin etmekteyiz. İthal araçların aleyhine olduğunu  düşündüğümüz mevcut pazar şartlarında şirketin satışlarının 2021  yılında %14 daralabileceğini düşünmekteyiz. 2022’de ise faizlerdeki  normalleşmeyle birlikte şirketin satışlarında tekrardan %7 büyüme  beklemekteyiz. 

Parçaların toplamı yöntemiyle hesapladığımız TL6.295mn hedef değer  hisse başına TL28,61’e tekabül etmektedir ve mevcut hisse fiyatıyla  hemen hemen başa baştır. Ana iş kolu olan ithal araç satış ve  dağıtımını, İndirgenmiş Serbest Nakit Akımı yöntemi ve %15,4  ağırlıklandırılmış ortalama sermaye maliyeti varsayımı çerçevesinde TL4.873mn olarak değerlemekteyiz. Araç muayene işi olan TÜVTÜRK’teki %33,33 payın değerini, İndirgenmiş Temettü Akımı yöntemi ve %19,4  özsermaye maliyeti varsayımı çerçevesinde TL841mn olarak  hesaplamaktayız.

TÜVTÜRK haricindeki konsolide edilmeyen iştirakleri  defter değerleri üzerinden TL385mn olarak değerlemekteyiz. Halka açık  olmayan tüm iştiraklerin değerlerini DOAS’ın değerlemesine dahil  etmeden evvel %30 iskonto etmekteyiz. 2016 yılında geri alınan 22  milyon adet DOAS hissesini (Doğuş Otomotiv sermayesinin %10’u),  miktarın büyük olması nedeniyle mevcut hisse fiyatı üzerinden %10  iskonto yaparak değerlemeye katmaktayız. Bu geri alınan payların  tekrardan borsada satışı ile ilgili şirket tarafından alınabilecek bir  kararın, hisse fiyatını baskı altına alabileceği kanaatindeyiz.

Değerleme ile ilgili risk teşkil edebilecek hususlar. 1) Otomotiv iç talebinin beklentilerimizin altında kalması, 2) ÖTV artışı ve  taksit sayılarının indirilmesi gibi özellikle ithal araçlara talebi  azaltacak yeni düzenlemelere gidilmesi, ve bu surette şirketin pazar  payında gerileme meydana gelmesi, 3) Otomotiv kredilerinde sert  yükselişler olması,  4) TL’de değer kaybı olması ve makroekonomik  göstergelerin/beklentilerin kötüleşmesi, böylelikle de tüketicilerin  satın alma ihtiyaçlarını ertelemesi ya da daha düşük fiyatlı araçlara  yönelmesi, 5) KOVİD-19 nedeniyle ilave tedarik sorunları yaşanması."

Ford Otomotiv'den bedelsiz sermaye artırımı kararı Nükleer savaşta Moskova'nın hedef alacağı ülkeler THY hisse yorumu: Yüksek getiri potansiyeli! Ukrayna'nın Rusya saldırısı piyasaları bozdu BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse