Ek vergiler Çin yapımı araçların satışını düşürdü
Çin yapımı elektrikli araçların Avrupa'daki satışları, yüksek tarifelerin etkisiyle Temmuz ayında %45 düştü. Haziran'da vergi artışlarından önce stokları hızla boşaltan Çinli üreticiler, Avrupa pazarındaki yerlerini korumak için rekabet etmeye devam ediyor. BYD’nin güçlü performansı ve Euro 2024 sponsorluğu ile pazar payını artırması, genel düşüşü dengelemekte önemli rol oynadı.
Yüksek tarifeler, Çin yapımı elektrikli araçların Avrupa'daki satışlarını olumsuz etkiledi. Dataforce'un araştırmasına göre, Temmuz ayında Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa Birliği’nde kaydettirdiği yeni elektrikli araç sayısı, bir önceki aya göre %45 azaldı. Bu düşüşte, üreticilerin 5 Temmuz'da yürürlüğe giren ilave vergilerden önce stoklarını hızla bayilere ulaştırma çabası etkili oldu.
Bağımsız otomobil analisti Matthias Schmidt, Haziran ayında Çinli üreticilerin stokları boşaltmak için yoğun bir baskı uyguladığını, bunun da stokların erimesine neden olduğunu belirtti. Buna rağmen, Çinli markaların Avrupa’daki pazar payı büyümeye devam ediyor. Dataforce verilerine göre, AB’nin elektrikli otomobil pazarındaki Çinli üreticilerin payı geçen yıl %7,4 iken bu yıl Temmuz ayında %8,5’e yükseldi.
BYD, Temmuz ayında 16 pazarda önceki yıla göre üç kat fazla elektrikli araç sattı. SAIC Motor Corp.'un bir parçası olan MG ise aynı dönemde %20’lik bir düşüş yaşadı. Diğer yandan, Polestar satışları %42 azaldı. Analist Julian Litzinger, BYD'nin güçlü performansının, Çinli markalar için genel düşüşü yumuşattığını ifade etti. BYD, Avrupa’daki genişlemesini sürdürüyor ve Almanya’daki Euro 2024 futbol turnuvasına sponsor olarak global ölçekte büyük bir görünürlük kazandı.