"Endeks üzerinde getiri” tavsiyesini korudu
Garanti BBVA Yatırım, Migros hedef fiyatını 129,20 TL'den 191,20 TL'ye yükseltti, “endeks üzerinde getiri” tavsiyesini korudu.
Raporda yer alan detaylar şöyle:
YÜKSEK SATIŞ, GÜÇLÜ BİLANÇO
Migros, 3Ç22’de 646mn TL olan piyasa beklentisinden daha yüksek 807mn TL net kâr açıklamıştır. Rekabetçi fiyatlama stratejileri, böylece elde edilen yüksek satış gelirlerininyarattığı pozitif kaldıraç etkisi ve operasyonel taraftaki verimlilik net karın beklentilerin üzerinde gelmesinde etkili olmuştur. Net kar 3Ç21’de 156mn TL iken, önceki çeyrekte 441mn TL idi.
Migros, 3Ç22’de 2,037mn TL FVAÖK açıklarken, FVAÖK marjı ise %9.3 olarak gerçekleşmiştir. Piyasa beklentisi 1,801mn TL FVAÖK iken, bizim beklentimiz ise 1,857mn TL FVAÖK olması yönündeydi. Yıllık bakıldığında, FVAÖK’te %124 büyüme ve FVAÖK marjında 0.1 puan iyileşme vardır. Çeyreklik olarak da FVAÖK marjı 0.5 puan genişlemiştir.
Şirketin satış gelirleri yine piyasa beklentilerinin oldukça üzerindedir. 3Ç22’de yıllık %122 artış ile 21,819mn TL gelir açıklamıştır. Satışlar önceki çeyreğe göre %37 büyüme kaydetmiştir. Gıda fiyatlarının Türkiye’de artmaya devam etmesiyle ürün raf fiyatlarında da gözlenen artışın yanı sıra, turizm sezonun başarılı geçmesi, okula dönüş sezonu, çoklu kanal yetkinliği ve büyük mağazalarda müşteri trafiğinin artması büyümeyi desteklemiştir. Online satışlar 3Ç22’de %153 artmıştır.
Böylece online’ın toplam satışlar içindeki payı (tütün ve alkol hariç) %15.2 olmuştur
Net nakit pozisyonunda iyileşme sürmüştür. Net nakit /FVAÖK rasyosu yıllık bazda +0.2x’ten +1.0x’e yükselmiştir. Migros, 9A22 itibariyle net 2,725 mağazaya ulaşmıştır (9A21: 2,484). Yıllık bazda satış alanı %6 artış kaydetmiştir.
2022 YILI HEDEFLERİ REVİZE EDİLDİ
Şirketin 2022 yılı konsolide satış büyümesi beklentisi yukarı yönlü olarak %80-85’ten ~%100’e revize edildi. Enerji ve lojistik kaynaklı maliyet baskılarına rağmen, şirket 2022 yılında ~%8,5 konsolide FAVÖK marjı (kıdem tazminatı & kullanılmayan izin karşılıkları sonrası) hedeflemektedir (önceki: ~%8,0). Yeni mağaza açılış hedefi ~350 mağazadan ~365 mağazaya yükseltildi, bu hedef 2022 yılında her gün yeni bir süpermarket açılışına tekabül etmektedir. Migros’un 2022 yılında toplam ~2,2 milyar TL yatırım yapması hedeflenmektedir.
Piyasa etkisinin olumlu olmasını bekliyoruz.
Migros’un açıkladığı sonuçlar baştan aşağı beklentilerin üzerinde gerçekleşmiştir. 3Ç22 sonuçlarının hisse etkisini olumlu olarak değerlendiriyoruz. Şirket için “Endeks Üzerinde Getiri” olan tavsiyemizi devam ettiriyoruz. 12 aylık yeni hedef fiyatımız 191.20 TL (önceki 129.20TL).