FROTO-Ford Otosan hisse yorumu: Hedef fiyatını belirledi
Tacirler Yatırım'ın bugün yayımladığı FROTO-Ford Otosan hisse raporunda şirket hisseleri için hedef fiyat 847 TL'den 1292 TL'ye yükseltilirken, tavsiye ise "al" olarak korundu.
Ford Otosan, 28 Ağustos 2024 tarihli raporda, şirketin 12 aylık hedef fiyatının 847 TL'den 1.292 TL'ye yükseltildiğini duyurdu. Bu artışla birlikte, "AL" tavsiyesi yinelendi.
Raporda, Craiova tesislerinin satın alınması sonrası üretimdeki artış, yeni üretim modellerinin devreye alınması ve elektrifikasyon sürecinin devam etmesi gibi faktörler öne çıkarıldı.
Raporda yer alan tespitler şu şekilde:
"Çin menşeili araçların gerek Türkiye gerekse Avrupa pazarına entegre olması otomotiv piyasası üzerinde bir süredir baskı unsuru haline gelmiştir. Üretimlerinin çoğunluğu otomobil üzerine olan Çinli markaların, hafif ticari araç üretiminde üretiminin büyük çoğunluğunu gerçekleştiren Ford Otosan ile farklı kulvarlarda rekabet ettiğini ve 2025’in ilk çeyreğinden itibaren piyasa beklentisi altında karlılık açıklayan şirketin karlılığının pozitif yönde ivme kazanacağını düşünüyoruz.
Üretim kapasitesindeki ivme kazanımı
Türkiye ve Romanya’daki operasyonlarıyla beraber Türkiye’nin otomotiv üretiminin %45’lik payı ile lokomotifi olan Ford Otosan, 2023 yılında dört farklı lokasyonda 746.500 adet üretim kapasitesi ile küresel bir otomotiv üreticisi konumundadır. Şirket, 2022 yılının üçüncü çeyreğinde üretim kapasitesini artırmak adına Ford Romanya tesislerini bünyesine katmıştı. 2023 yılında Romanya operasyonlarının toplam üretime katkısı 190.964 adet elde edilmiş, 2024’ün ilk yedi ayında yeni nesil Courier üretiminin Romanya fabrikasında başlamasının da katkısıyla Romanya fabrikasının toplam üretimini 2Ç23’e göre %28,7 oranında artırmıştır. Yıl sonunda Romanya pazarının konsolide üretime katkısının devamını bekliyor ve Avrupa Otomotiv Pazarında güç kazanıma devam edeceğini öngörüyoruz. Şirketin Eskişehir fabrikasının üretim kapasitesi ise 2023 yılın son çeyreğinde %20 artış ile 22,5 bin adede gelmiştir.
Şirket 2024 yılı üretim hedefini 650-700 bin bandında korumaktadır, 2025 yılında ise 900 binin üzerine yükselmesini öngörmektedir. Ford Otosan’ın 2024 adet toplam üretiminin 710 bin adet olacağını tahmin ediyoruz. 2024 yılının ilk yarısında tüm üretim tesislerinde ortalama %84 kapasite kullanımına oranı elde eden şirketin 2025 yılında bu rakamın %82 seviyesine, 2033 yılında ise kademeli şekilde artarak %86 seviyesine ulaşmasını öngörüyoruz.
Yeni modeller mevcut iş modeline katkı sağlayacak
Yeni modellerin üretime geçiş döneminin beklenenden uzun sürmesi ve ertelenen yeni modellerin tanıtımı sebebiyle stok seviyelerinde yıllık bazda yükseliş yaşanması önceki dönemlerde şirketin karlılığı olumsuz etkilemişti. Elektrikli araç üretim faaliyetlerine başlayan FROTO, %100 elektrikli E-Courier modelinin üretimine 1Ç25’te başlamayı öngörmektedir. Öte yandan, elektrifikasyon alanında çalışmalarına devam eden şirket, 2025 yılında E-Truck modelinin üretimine, Courier ve Puma'nın elektrikli batarya ile çalışan versiyonlarının 2025 yılının ilk çeyreğinde piyasada olması beklenmektedir. Ek olarak, şirket yıl sonunda ise ilk kez Ford dışında, VW ticari modelleri için üretime başlayacak.
Riskler: i) İhracatta sıkı para politikasının ekonomide yarattığı durgunluğun devam etmesi, ii) iç pazarda ve Avrupa pazarında Çinli araçların piyasaya girmesi ile rekabetin sertleşmesi, iii) yeni araçların piyasaya sürülmesinde olası ertelenmeler, iv) iç pazarda daralmanın devam etmesi olarak öne çıkıyor.
Elektrifikasyon dönüşümünde hazırlıklar devam ediyor
2019 yılında Şarj edilebilir hibrit (PHEV) Custom modeli ile elektrifikasyon yolculuğuna adım adan şirket, 2025’ e kadar ürettiği tüm modellerin elektrikli seçeneklerini piyasaya sunmayı hedeflemektedir. 2023 yılında FROTO 14.188 adet E-Transit üretimini gerçekleştirmişti. 2024 yılının ilk yarısı itibarıyla Ford’un Avrupa’da sattığı ticari araçların %74’ünü üreten şirket için Avrupa’daki elektrikli araç talebi önem arz etmektedir. 2024 yılının ilk yarısında, Avrupa'daki tüm elektrikli araç satışlarının toplam araç satışları içindeki payı yaklaşık %30 civarındadır. Haziran 2024'te, benzinli araç satışları nispeten stabil kaldı ve %0,7 oranında azaldı. Fransa'daki (-%20,2) ve İspanya'daki (-%7,5) düşüşler, Almanya'daki (+%12,1) ve İtalya'daki (+%6,9) büyümelerle dengeye ulaştı. Sonuç olarak, benzinli araçlar Avrupa’da otomotiv pazarının %34,4'ünü temsil etmektedir ve bu oran geçen yılın haziran ayında %36,2 seviyesindeydi. Avrupa Otomotiv Üreticileri Birliği’nin yayınladığı istatistiklere göre, Avrupa’da 6A24’te otomotiv kayıtlarının yaklaşık %18’i Bataryalı Elektrik Araçlardan, %13-14’ü ise Hibrit Elektrikli Araçlardan, %10-12’si ise Plug in Hibrit Elektrikli Araçlardan oluşmaktadır. Şirket, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda, Ford Trucks 2030 yılında Avrupa satışlarının %50’sini sıfır emisyonlu araçlardan sağlamayı, 2040’ta ise tüm operasyonlarında sattığı araçların tamamının sıfır emisyonlu olmasını hedefliyor. Bu bağlamda, gelecek dönemlerde elektrifikasyon yol haritası doğrultusunda ilerleyen şirketin Avrupa pazarındaki elektrifikasyon dönüşümüne verilen teşviklerle daha düşük sahip olma maliyeti elde edeceğini düşünüyoruz."