FROTO-Ford Otosan hisse yorumu ve hedef fiyatı

TERA Yatırım, FROTO-Ford Otosan hisse senedi için tavsiyesini 1684,00 TL hedef fiyat ile "endeks üstü getiri" olarak başlattı, hisseyi takip ettiği şirketler listesine ekledi

TERA Yatırım, FROTO-Ford Otosan hisse senedi için tavsiyesini 1684,00 TL hedef fiyat ile "endeks üstü getiri" olarak başlattı, hisseyi takip ettiği şirketler listesine ekledi.

Raporda yer alan bilgiler şu şekilde:

"Ford Otosan için 12 aylık hedef fiyatımız hisse başına 1.684 TL olarak %96 yükseliş potansiyeli sunuyor. Cazip değerleme, yüksek marjlı operasyonlar, Ford Otosan için güçlü ihracat büyüme beklentileri, kanıtlanmış iş modeli ve istikrarlı temettü geliri potansiyeli nedeniyle Endeks Üstü Getiri tavsiyesinde bulunuyoruz.

2025'e kadar tamamlanacak iddialı büyüme planı

Ford Otosan, Türkiye'deki ticari araç üretim kapasitesini 2025 yılına kadar yaklaşık 650.000 adede çıkarmak için yatırım yapıyor. 2 milyar avroluk yatırım, Ford Otosan'ın Gölcük fabrikasında 207.000 adet Transit ve Yeniköy fabrikasında 405.000 adet 1 tonluk ticari araç üretmesini sağlayacak. Ayrıca Ford Otosan, Eskişehir fabrikasının kamyon üretim kapasitesini 2023 yılı sonunda 17.700'den 22.500'e çıkardı ve 2023'ün ilk yarısında üretim kapasitesini 289.000 adede çıkaracak olan Ford Romanya'yı satın aldı. Ford Otosan, genel olarak 2020'deki 455.000 adetlik toplam üretim kapasitesini 2025 yılına kadar 900.000 adedin üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Avrupa, kilit ihracat pazarı olmaya devam ediyor

Ford Otosan üretiminin yaklaşık %84'ünü öncelikle Avrupa'ya ihraç ediyor. Kapasite artırımı yatırımlarının tamamlanmasıyla birlikte ihracat gelirlerinin ağırlığı da %80'in üzerine çıkacak. Ford Otosan, Ford'un son dokuz yıldır pazar lideri olduğu Avrupa'da satılan Ford ticari araçlarının yaklaşık %74'ünü üretiyor. Nispeten eski bir ticari araç parkına sahip olan Avrupa'daki ticari araç satışları hala pandemi öncesi seviyelerin altında seyrediyor. Yenileme pazarındaki büyüme potansiyeline ek olarak, ticari araçların elektriklendirilmesi büyüme için başka bir yol sunuyor.

Çinli üreticilerin fiyat rekabetine sınırlı maruz kalma

Çin ithalat yolu ile Türkiye hafif araç pazarında pazar payı kazanıyor (%8,2 8M24'te) ve bu da Türk otomobil üreticilerini etkiliyor. Türk hükümeti yakın zamanda Çin ithalatlarına vergileri artırarak son baskıyı hafifletti. Ayrıca, Çinli şirketler büyük ölçüde binek otomobil segmentinde rekabet ettiğinden Ford Otosan üzerindeki etki nispeten sınırlıdır.

2025 ve 2026'da güçlü performans öngörülüyor

Ford Otosan için daha iyi bir ikinci yarıyıl bekliyoruz çünkü 4Ç23'teki ramp-up sorunlarının olumsuz etkileri 2YY24'te ihracat performansının artmasıyla ortadan kalkacak. Bununla birlikte, Ford Otosan'ın 2024'te FAVÖK'te %30 ve net gelirde %33 düşüş kaydetmesini öngörüyoruz. Güçlü ihracat sayesinde 2025'te 736k'ya ve 2026'da 846k'ya ulaşması öngörülen birim satışlarla 2025 ve 2026 için daha iyimseriz. Çift haneli yüksek büyüme, özellikle 2026'da güçlü karlılık büyümesine dönüşmeli.

Riskler

Avrupa'da ekonomik aktivitede yavaşlama, elektrikli araçlara geçişte sorunlar, TL'nin EUR karşısında değer kazanması ve Türkiye ile Avrupa'da artan rekabet.

Şimşek'ten IBAN açıklaması BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse SPK, 7 şiketin sermaye artırımını onayladı Havacılık hisselerinde hedef fiyatını belirledi! BofA bugün 2.4 milyar liralık net alım yaptı! Sektörüne göre ucuz kalmış şirketler