Hedef fiyatını belirledi: Endeksin Üzerinde Getiri

Oyak Yatırım, Doğuş Oto hedef fiyatını 42,50 TL'den 47,50 TL'ye, tavsiyesini "Endekse Paralel Getiri"den "Endeksin Üzerinde Getiri"ye güncelledi

Oyak Yatırım, Doğuş Oto hedef fiyatını 42,50 TL'den 47,50 TL'ye, tavsiyesini "Endekse Paralel Getiri"den "Endeksin Üzerinde Getiri"ye güncelledi.

Raporda yer alan detaylar şöyle:

Oldukça güçlü operasyonel kârlılık sürerken, piyasa beklentileri aşıldı

DOAS, 3Ç21'de yıllık %28 düşüşle (ç/ç: -%23), piyasa beklentisinin %51 üzerinde 370mn TL net kâr açıkladı.

Fiyatlamadaki başarıya bağlı olarak görülen oldukça güçlü brüt marj net kâr tahminlerindeki sapmanın doğrudan sebebidir. Yıllık bazda düşüş ise, ölçek ekonomisine bağlı olarak düşen operasyonel kârdan kaynaklanmıştır ancak güçlü marjlar bu negatif etkiyi oldukça sınırladı.

Hatırlanacağı üzere, Doğuş Otomotiv markalı araçların (Skoda hariç) hafif araç pazar perakende satış adetleri 3Ç21’de y/y %37 düşüş (-%30 ç/ç) göstererek 20.4bin adet olmuştu. Toptan satış adetleri ise 3Ç21’de y/y %53 düşüş göstermişti.

Daha düşük maliyetli stokların eritilmesinin kârlılık ve işletme sermayesi üzerinde önemli düzeyde pozitif etkisini gördük.

Fiyatlamaya bağlı güçlü brüt kârlılığa ek olarak giderler üzerindeki sıkı kontrol sürdü
Brüt kâr yıllık yalnızca %3 daralarak (-%18 ç/ç) 776mn TL'ye düştü ancak brüt kâr marjı, yıllık 3.4yp ve çeyreklik 3.2yp yükselişle %16.0 oldu ve 3Ç15’ten bu yana görülen en güçlü brüt marj elde edildi.

Operasyonel Giderler/Hasılat oranı %5.1 seviyesinde; ölçek ekonomisinin etkisiyle yıllık 1.9yp ve çeyreklik 1.8yp yükseliş gösterdi. FAVÖK, yıllık %9 (-%23 ç/ç) düşerek 576mn TL olurken; piyasa beklentisinin %30 üzerinde gerçekleşti. FAVÖK marjı ise yıllık 1.9yp ve çeyreklik 1.8yp büyüyerek %11.9 oldu. Net satışlar yıllık %24 düşüşle (-%35) 4,9mr TL oldu.

Güçlü nakit akışı sayesinde finansal kaldıraçtaki azalma sürüyor

DOAS’ın net borcu çeyreksel bazda %42 azalışla 982mn TL'ye düşerken bunun ana sebebi güçlü talep koşullarından dolayı düşük maliyetli stokların satışa dönüştürülmesi (güçlü marjlar) ve buna bağlı olarak azalan işletme sermayesi ihtiyacıdır. Eyl21 itibariyle Net borç/FAVÖK rasyosu olan 0.4x’i sağlıklı buluyoruz (Eyl20: 1.4x - Haz21: 0.7x). Şirketin, son yıllarda kârlılık odaklı iş yapısı ve buna karşın pazar payındaki normalleşmenin oldukça sınırlı kalması sayesinde; pazardaki dalgalanmalara rağmen finansal yapısında ciddi anlamda iyileşme görüyoruz.

Şirket 2021 yılı hafif araç pazarı beklentisini yukarı revize etti

Doğuş Otomotiv, özkaynak yöntemiyle muhasebeleştirilen Skoda satışları hariç olarak 100bin adet satış hacmi hedefini korurken (2020: 95bin - OYAK: 99bin) 2021T Binek+Ticari araç pazarının (2020: 796bin - OYAK: 800bin) 750bin adet (Önceki: 700bin) olmasını bekliyor.

Yatırım harcaması hedefi ise 360mn TL'de korundu. (2020: ~200mn TL). Önerimizi yeniden “Endeks Üzeri Getiri” şeklinde ve HF’mizi 47.50TL/hisse olarak güncelliyoruz

Güçlü 3Ç21 sonuçlarını takiben 2021T FAVÖK ve Net Kâr tahminlerimizi sırasıyla %12 ve %18 artırıyoruz. Beklentimizden daha güçlü marjlara ve pazar payına bağlı olarak büyümesini sürdüren serbest nakit akışı sayesinde finansal kaldıracın azalmasını da dikkate alarak güncellediğimiz modelimizde, güncel hedef fiyatımızı %38'lik getiri potansiyeli ile 47.50TL/hisse (Önceki: 42.50 TL/hisse) olarak belirlemiş bulunuyoruz. Böylece“Endekse Paralel Getiri” olan önerimizi de “Endeks Üzeri Getiri” şeklinde güncelliyoruz.

Ford Otomotiv'den bedelsiz sermaye artırımı kararı Nükleer savaşta Moskova'nın hedef alacağı ülkeler THY hisse yorumu: Yüksek getiri potansiyeli! Ukrayna'nın Rusya saldırısı piyasaları bozdu BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse