Hedef fiyatını yükseltti, 'AL' tavsiyesi verdi
İş Yatırım, Mavi Giyim için hedef fiyatını 91,00 TL'den 104,00 TL'ye yükseltirken, "al" tavsiyesini yineledi.
İş Yatırım, Mavi Giyim için hedef fiyatını 91,00 TL'den 104,00 TL'ye yükseltirken, "al" tavsiyesini yineledi.
Raporda yer alan detaylar şöyle:
Hisse 2021 tahminlerimize göre 2x 2022T FD/FAVÖK çarpanı) ve 5.8x 2022E F/K oranı ile uluslararası benzerlerine kıyasla sırasıyla %68 ve %54 oranında iskontoyla işlem görüyor.
4Ç21 Finansal Sonuçları
Mavi 4Ç21'de mevsimsellik etkisini aşan operasyonel karlılığının etkisi ile 117mn TL net kar açıkladı. Net satışlar 4Ç21’de mağaza trafiğindeki iyileşme, güçlü online satış kanalı büyümesi ve yurtdışı operasyonların kur çevrim farkları sayesinde yıllık bazda %120 artış göstererek 1.428mn TL’ye ulaştı.
Uluslararası satışlar 4Ç21’de yıllık bazda %118 büyüme ile 286 milyon TL’ye ulaşırken, Türkiye satışları da yıllık bazda %120 artış ile 1.143 milyon TL’ye ulaştı. Pandemi döneminde değişen tüketici davranışlarının devam eden etkisiyle online satışlar yıllık bazda %76 gibi oldukça güçlü bir büyüme gösterdi.
Türkiye’de %104, yurtdışında %47 artış gerçekleşti. Online kanalın satışlardaki payı yılın 2021 yılında 2020’ye oranla benzer olarak %15.6 seviyesinde gerçekleşirken 2019 yılındaki %8.3’ün oldukça üzerinde kalmaya devam etti. FAVÖK yıllık bazda oldukça güçlü %215 artış göstererek 4Ç21’de 280 milyon TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı 4Ç21’de, brüt marjdaki 530 baz puanlık iyileşmenin ve operasyonel gider ciro oranının 510 baz puan iyileşmesinin katkısı ile yıllık bazda 60 baz puan iyileşerek %20.1 olarak gerçekleşti.
Şirket yönetimi 2021 yılına ilişkin öngörülerini güçlü performansından dolayı yıl içinde yukarı yönlü revize etmişti. Açıklanan yıl sonu finansallarında şirketin ciro büyümesi ve favök marjı hedefini aşmış olduğunu görüyoruz ( 2021 yılsonu ciro büyümesi: %92 ve favök marjı (ufrs16 dahil): %22.5) Ayrıca şirket yıl sonuitibari ile net nakit pozisyona geçme ve %3.5’luk yatırım harcaması/ciro oranı öngörüsünü de tutturdu.
Agresif fiyat artışı yerine pazar payı kazanarak büyüme Türkiye'de özellikle gıda ve enerjideki fiyatları üzerindeki enflasyonist baskılar, giyim harcamaları da dahil olmak üzere temel tüketici ürünlerinde sepet büyü mesini sınırlıyor.
Yerel bir marka olarak üretimdeki girdilerinin çoğunu yurtiçi üreticilerden tedarik eden Mavi, global markaların döviz bazlı fiyatlandırmaları sebebi ile tüketicilerin yerel markalara yönelmesi sayesinde pazar payını arttırmayı başardı. 2021'de kadın giyim kategorisindeki güçlü büyüme, bu kategorideki daha fazla pazar payı kazanımı elde etmiş olması da cesaret verici. Şirket, iç pazarda agresif olmayan fiyatlama duruşunu sürdürürken, 2022'de de güçlü bir pazar payı elde etmeye odaklanmaya devam edecek (4Ç21 itibarıyla toplam gelirlerin %80'ini Türkiye satışları oluşturuyor). Öte yandan şirket, uluslararası faaliyetleri üzerindeki enflasyonist etkiyi azaltmayı başardı. Örneklemek gerekirse, ABD'de kot pantolon fiyatlarını 80-100 dolar aralığından, 100-120 dolar bandına yükseltmeyi başardı.
2022'de sınırlı bir FAVÖK marjı daralması öngörürken, işletme sermayesi ihtiyacının normalleşmesini bekliyoruz. 2022 tahminlerimizde %66'lık ciro büyümesi öngörümüz, esas olarak yurtiçi satışlardaki yaklaşık %61.5'lik aynı mağaza büyümesinden kaynaklanıyor (yaklaşık %46.8 sepet büyümesi ve %10 işlem adedi büyümesi(fatura sayısı)). Maliyet baskıları nedeniyle FAVÖK marjında 110 baz puanlık sınırlı bir daralma öngörüyoruz. Şirketin kapasite planlaması, ham madde riskinden korunma, tedarikçilerle müzakere, indirim ve envanter yönetimi konularında güçlü bir performans göstermeye devam etmesini beklediğimizden, mağaza trafiğindeki artışın ve yüksek satışa dönüş oranının, sepet büyümesi le gelir artışını desteklemeye devam edeceğini düşünüyoruz. 2021 yılsonu itibarıyla şirketin işletme sermayesi ihtiyacı, mevsimde yüksek
satış oranlarının ve etkin stok yönetiminin etkisiyle negatife dönmüştü (22mn TL). 2022 yılında işletme sermayesi ihtiyacınıntarihsel ortalamalara yaklaşacağını ve nakit yaratımını 2021 ‘e göre bir miktar sınırlayabileceğini öngörüyoruz. Şirket benzer mağaza büyümesinin geçen yılın aynı dönemine göre 1 Şubat-13 Mart arası süreçte %136 olduğunu ve Türkiye online satışlarının yine aynı sürede %90 büyüdüğü belirtti. Şirket yönetimi makro belirsizlikler nedeniyle 2022 öngörülerini ilk çeyrek sonuçları ile açıklayacağını duyurmasına rağmen paylaşılan bu bilgiler, yıla güçlü bir başlangıç yapıldığına işaret ediyor.
Şirket, 2021 yılında net karının azınlık payları harici %30'unu dağıtmaya yönelik temettü politikasını korudu Bir diğer yandan şirket, beklentilerin hafif üzerinde yaklaşık TL120.4mn temettü ödemesi yapacağını açıklamıştı (temettü verimliliği: 3,7%). Şirketin karlılığını arttırmasını beklemekle birlikte benzer oranlarda temettü dağıtmaya devam edeceğini öngörüyoruz.