KARDEMİR 'teker'i 2017'de döndürecek
KARDEMİR Genel Müdürü Yılmaz, hedeflerinin 2017 yılına kadar demiryolu teker fabrikasının tamamlanıp devreye alınması olduğunu söyledi. Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR) AŞ Genel Müdürü Uğur Yılmaz, demiryolu teker fabrikasının yapımının sürdüğünü belirterek, "Hedefimiz 2017 yılına kadar bu tesisi tamamlayıp devreye almak.
Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR) AŞ Genel Müdürü Uğur Yılmaz, demiryolu teker fabrikasının yapımının sürdüğünü belirterek, "Hedefimiz 2017 yılına kadar bu tesisi tamamlayıp devreye almak. Böylece ürün gamımıza kangal ve filmaşinden sonra tekeri de ilave etmiş olacağız." dedi.
Yılmaz, fabrikada gazetecilere yaptığı açıklamada, sadece Türkiye’nin değil Avrupa'nın en iyi kangal haddehanelerinden birini geçen ay devreye aldıklarını, seri üretim ve satışa başladıklarını söyledi.
Söz konusu haddehanenin çok donanımlı ve yüksek teknolojiye sahip olduğunu anlatan Yılmaz, "KARDEMİR’e katma değerli ürün üretmek anlamında çok önemli katkıları olacak. Şimdiye kadar kütük, blum, inşaat çelikleri ve en önemlisi ray ve ağır profil üretiyorken, ürün gamımıza çok muhtelif ürünler şeklinde kangal eklenecek. 5,5-25 milimetre ile 25-50 milimetreye kadar kalın kangal üretim hattımız var. İstediğimiz zaman nervürlü çelik üretebileceğiz. Daha da önemlisi kaliteli yuvarlaklar ve transmisyon çeliklerini üreteceğiz." diye konuştu.
Yılmaz, haddehanenin 4 ayrı çıkışla çok farklı ürünler üretebileceğini ve yıllık 700 ton kapasiteye ulaşabileceğini belirterek, "Ülkemizde araç lastik teli üretimi yapılıyor, ama ara mamulü layığıyla üretilemiyor. O zaten 'uzun çeliklerde gelinebilecek en son nokta' diyebiliriz. Lastik teli dahil bu haddehanemizde bunları üretiyor olacağız." ifadesini kullandı.
"Yılda 200 bin tren tekeri üreteceğiz"
Demir yolu tekeri fabrikası yapımının da sürdüğünü belirten Yılmaz, şöyle devam etti:
"Tümüyle çok yüksek teknolojiye sahip, neredeyse robotik bir tesis olacak. Tüm işler robotlar marifetiyle yapılacak ve çok yüksek kapasiteli preslerle dövme teknolojisine sahip bir haddehane. Türkiye’de demiryolu tekeri üretimi yapılamıyor. Nasıl ki artık Türkiye'nin rayını KARDEMİR üretiyor hatta yakın pazarlara ihracatını yapabiliyorsa, teker üretimine geçtikten sonra da artık Türkiye’nin tüm demir yolu teker ihtiyacını karşılıyor olacağız. Komşularımıza, hatta Avrupa’ya ihraç etme imkanımız olacak. Yılda 200 bin adet tren tekeri üretebilecek son derece yüksek teknolojiye sahip Alman yapımı bir tesise kavuşacağız. Hedefimiz 2017 yılına kadar bu tesisi tamamlayıp devreye almak. Böylece ürün gamımıza kangal ve filmaşinden sonra tekeri de ilave etmiş olacağız."
Geçen yıl 2 milyon ton sıvı çelik üretimi yaptıklarını, bu yıl da bunun üzerinde bir üretim hedeflediklerini dile getiren Yılmaz, bir taraftan kaliteli üretim yaparken bir taraftan da maliyetleri aşağıya düşürmek suretiyle daha rekabetçi bir şirket olmayı istediklerini bildirdi.
"Filyos Limanı çalışmaları"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'dan Filyos Limanı ile ilgili olumlu gelişmeler olduğunu öğrendiklerini aktaran Yılmaz, Filyos Limanı'nın temeli atıldığında KARDEMİR’i kolay kolay kimsenin tutamayacağını söyledi.
Geçen yıl 170 bin ton ray üreterek rekor seviyeye ulaştıklarını belirten Yılmaz, şunları kaydetti:
"Komşumuz İran ile formaliteleri devam eden ray satışı anlaşması var. Sonuçlandığında üretimimize katkı sağlayacaktır. Önümüzdeki günler çok daha iyi olacak diye düşünüyorum. Hep beraber aynı gemideyiz. Kendimizi her gün daha zor günler olursa nasıl davranırız diye hazırlıyoruz. Bu sene geçen seneye göre daha iyi olacaktır."