Lobi faaliyetlerine para harcayan şirketler
Lobi faaliyetlerine 2014 yılı içerisinde ABD'nin en çok harcama yapan 15 teknoloji şirketi açıklandı. Amerika'da kanun yapıcıları ve politikacıları etkilemek için birçok lobi faaliyeti sürdürülüyor.
Amerika'da kanun yapıcıları ve politikacıları etkilemek için birçok lobi faaliyeti sürdürülüyor. Bu konuda harcama yapan 15 teknoloji şirketi de belirlendi.
LOBİ HARCAMALARI ARTTI
ABD’de lobi faaliyetleri konusunda en çok harcama yapan teknoloji şirketi, 16.8 milyon dolarla Google oldu. Bu rakamın 2013’teki 14.6 milyon dolarlık harcamanın yüzde 20 daha fazlası olduğu görüldü.
İLK 3 SIRA
Google'ın ardından ikinci sırada kitle iletişim araçları şirketi Comcast yer alırken AT&T, Verizon gibi mobil operatör şirketi üçüncü sırada yer aldı.
FACEBOOK HARCAMALARI ARTIRDI
Sosyal medya devi Facebook, 2013'te lobicilik faaliyetlerine ayırdığı harcamalarını yüzde 45 oranında artırdı. Facebook 2014'te lobicilik faaliyetlerine 9.34 milyon dolar harcama yaptı.