"Markamız büyüdükçe borsaya da açılmak isteriz"
Adet takvimi uygulaması ve kadınların en iyi arkadaşı Pepapp, 2015’ten beri kullanıcılarıyla buluşuyor. Hem bilgilendiren hem eğlendiren kullanıcı deneyimi ile kadınların çok sevdiği bir uygulama oldu. 700 bin aylık ve 140 bin günlük aktif kullanıcı sayısına sahip uygulamanın kurucu ortakları Berke Uygun ve Emrah Yiğit ile konuştuk. İkili marka büyüdükçe borsaya açılmak gibi girişimleri olacaklarını söyledi...
Röportaj: Edip Ozan Üçok
Start-up projeleri çoğunlukla teknoloji ve yazılım alanında oluyor ama günümüzde finans teknolojileri, finans, pazarlama gibi farklı alanlarda da start-up şirketleri ortaya çıkıyor. Diğer taraftan sağlık konusu da çok önemli. Bu alanda da son zamanlarda bir çok start-up çıktı. Hatta bunlara pharm-up'ta deniyor.
Geçen ay Fransız ilaç şirketi Sanofi Pasteur Türkiye'nin düzenlediği pharm-up yarışmasında finale kalan Pepapp uygulaması dikkatimizi çekmişti. Peki nedir bu uygulama? Türkiye’nin ilk dijital kadın asistanı olan Pepapp'te kadınlar adet ve yumurtlama dönemlerini takip edebiliyor ve bu dönemlerinde eğlenceli ve bilgilendirici tavsiyeler alabiliyorlar. Uygulama 2.5 milyon kez indirilmiş durumda, 700 bin aylık ve 140 bin de günlük kullanıcısı mevcut. Biz de Pepapp'i konuşmak için şirketin kurucularından Berke Uygun ve Emrah Yiğit'in kapısını çaldık...
Pepapp uygulamasından bahseder misiniz? Bu fikir nasıl ortaya çıktı? Herhangi bir yatırım aldınız mı şimdiye kadar?
Pepapp, kadınların adet ve yumurtlama dönemlerini takip edebildikleri, bu dönemlerinde eğlenceli ve bilgilendirici tavsiyeler alabildikleri Türkiye’nin ilk dijital kadın asistanı. Pepapp fikri yaklaşık 6 yıl ajans başkanlığını yaptığım Medya Şef Dijital Medya Ajansı’nın ürünüdür. Ajans tarafında tek odağımız sağlık sektörü ve kadın doğum uzmanları olduğundan uzun yıllar kadınları dinleme ve anlama fırsatı bulduk. Bu bize kadınların adet dönemlerinde bilgiye, ilgiye, sevgiye ve motivasyona ihtiyaç duyduklarını gösterdi. Biz de onlara özel tüm bu gereksinimlerini gideren bir dijital asistan, dijital arkadaş yaratma kararı aldık. Pepapp yalnızca regl takvimi olmanın çok ötesinde bir uygulama, gün içinde kullanıcısıyla özel olarak iletişim kuran, her türlü soru ve soruna anında dönüş yapan, iletişimi kuvvetli ve kadınların canlı bir insan gibi konumlandırarak bağ kurduğu bir oluşum. Kuruluşumuzun akabinde tüm bu kuvvetli argümanlar sayesinde Hollanda’dan aldığımız yatırımla uygulamamızı hızlı bir şekilde büyüttük. Geçtiğimiz Şubat ayında da yatırımcımızın hisselerini satın alarak yolumuza devam ediyoruz.
Bu uygulamayı şimdiye kadar kaç kadın indirdi? Aylık ve günlük aktif kullanıcı sayılarınız nedir? Hedef kitleniz hangi yaş aralığı?
Pepapp yaklaşık 2.5 milyon indirme sayısı, 700 bin aylık ve 140 bin günlük aktif kullanıcı sayısına sahip. Hedef kitlemiz 13-45 yaş arası adet gören ve hamile kalmak isteyen kadınlardır.
Sağlık konusu önemli ve teknik bir konu... Kadınları doğru yönlendirmek adına doktorlardan ve hemşirelerden destek alıyor musunuz? Kaç kişilik uzman bir ekibiniz var?
Her ne kadar erkekler tarafından hayata geçirilmiş olsa da Pepapp’ın görünmeyen yüzü tamamen kadınlardan oluşuyor. İçerikler, bir kadın jinekolog ve hemşirenin kontrolünde, beş kişilik yayın ekibi tarafından üretiliyor. Toplamda 15 kişilik bir ekibe sahibiz. Tüm bunların haricinde, elbette sağlık konusunun gerektirdiği hassasiyetle, birçok konu hakkında kesin yargıda hiçbir zaman bulunmuyor, iletişimimizi sağlık ekibimiz tarafından onaylı tavsiyeler üzerinden sürdürüyoruz. Kesin yargı talebinde bulunan, ciddi konular hakkında kritik sorular soran tüm kullanıcıları da bir hekimle görüşmeye yönlendiriyoruz.
2020 bitmeden 4 dil daha ekleyeceğiz
Uygulama kaç dilde yayınlanıyor? Yurt dışında hangi pazarı hedefliyorsunuz? Yabancı yatırımcınız mevcut mu?
Pepapp şu anda 6 dilde hizmet veriyor; 2020 bitmeden 4 dil daha ekleyip hedef pazarımızı 953 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. Hedeflediğimiz pazarların başında İngiltere, Amerika ve Avrupa yer alıyor. Yabancı yatırımcımız şimdilik bulunmuyor.
Uygulama için 2020 hedefleriniz neler? Ne gibi yenilikleriniz olacak önümüzdeki sene?
Geçerli durumda “adet takvimi” özelliğinin yanı sıra Premium versiyonuyla astroloji, kültür sanat, marka avantajları gibi çeşitli konularda kullanıcısına tavsiye ve imkânlar sunan Pepapp, gelecek 2 yıllık dönem içerisinde hamile kalıp 10-11 ay ayrı kaldığımız kullanıcılarla buluşmak üzere “Pepapp Hamilelik”, bebekleri olduğunda regl takibinin dışında bebekle de ilgilenebileceğimiz “Pepapp Anne- Bebek”, kullanıcının tüm bilgilerini kendisi izin verdiği koşulda partneriyle de paylaşan “Pepapp Partner” versiyonlarıyla da hedef kitlesiyle buluşarak kadınların tüm hayatını boyunca ve her döneminde kullanacağı bir mobil uygulama olmak istiyor.
İlaç devi Sanofi şirketinin düzenlediği Pharm-Up yarışmasından da bahseder misiniz? Yarışmadan nasıl haberiniz oldu? Şirket size ilk 5’e kaldığınızı öğrendikten sonra nasıl bir destek sağladı?
Yarışmadan Workinton sayesinde haberimiz oldu. Kendilerine buradan da teşekkür etmiş olayım. Pepapp’ın ilaç şirketleri için de büyük bir potansiyel olduğunu hep öngörüyorduk ve programı duyduğumuz gibi başvurduk. Güzel eğitimler aldık. Sanofi’nin üst düzey kişileriyle işbirliği görüşmelerimiz oldu. Özellikle klinik araştırmalarında kullanmayı düşünecekleri bir mecra olma üzerine çalışıyoruz. Tüketici sağlığına hitap eden markalarıyla da tanıştık ve marka müdürlerine Pepapp’ı anlatma fırsatı elde ettik. 2020’de mutlaka bir işbirliği yapacağız :)
3 farklı gelir modelimiz var
Gelir modelinizden de bahseder misiniz? Uygulama içine reklam alırken nelere dikkat ediyorsunuz?
Üç farklı gelir modelimiz var. Bu üç model de hali hazırda gelir üretiyor. İlk gelir modelimiz uygulama içi satın alma. Bu modelde kadınlar ilgi duyduğu diğer alanlarda da tavsiye alabilmek için aylık düzenli ücret ödüyorlar. Bir diğer gelir modelimiz ise B2B partnerlik; bu tarafta da sektörün önde gelen isimleriyle -başta Bayer olmak üzere- anlaşmalarımız bulunuyor. Son olarak PepBox adında bir mutluluk kutusu aboneliği gelir modelimiz mevcut. Bu modelde ise bu zamana kadar 12 bin kutu gönderdik ve aylık bin abone sayısı ile göndermeye devam ediyoruz. Uygulamaya reklam alırken önceliğimiz native olması ve kullanıcıyı rahatsız etmemesi. Reklam anlaşmalarında da kullanıcıların mutluluğu ön planda tutuluyor; onları rahatsız edecek, yoracak ve ilgi duymayacakları hiçbir anlaşmaya sıcak bakmıyoruz. Kullanıcılarla aramızdaki bağı ve onların Pepapp’a olan pozitif hislerini her zaman her şeyden öne koyuyoruz.
Türkiye’de henüz herhangi bir start-up borsaya açılmadı. Gelecekte böyle bir hedefiniz de olur mu?
Uzun vadede hayalimiz Pepapp’ın bir gün dünyanın her yerinde milyonlarca kadının cebinde bulunan bir tam zamanlı asistan haline getirebilmek. Bir kadının ihtiyaç duyabileceği her konu hakkında uzmanlar eşliğinde tavsiyeler verdiğimiz ve her an destekçisi olduğumuz bir dijital arkadaş olmak istiyoruz. Hedeflerimize ulaşabilmek için öncelikle iyi bir yatırım almak ve globalde de ölçeklenebilmek gerekiyor. Marka büyüdükçe elbette bu tip konularda da girişimlerimiz olacaktır.