MAVI-Mavi Giyim hisse analizi ve yorumu
Halk Yatırım, MAVI-Mavi Giyim için hedef fiyatını 99,85 TL'den 151,9 TL'ye yükseltti, tavsiyesini "al" olarak korudu.
Halk Yatırım, MAVI-Mavi Giyim için hedef fiyatını 99,85 TL'den 151,9 TL'ye yükseltti, tavsiyesini "al" olarak korudu.
Raporda yer alan detaylar şöyle:
Mavi Giyim hissesi için 99,85 TL seviyesinde bulunan 12 aylık hedef fiyatımızı 151,90 TL’ye yükseltiyor, %26 getiri potansiyeli ile “AL” tavsiyemizi sürdürüyoruz. Global markaların döviz bazlı fiyatlandırmaları sebebi ile tüketicilerin yerel markalara yönelmesi sayesinde pazar payını artıran Mavi Giyim’in kapasite planlaması, ham madde riskinden korunma, indirim ve etkin stok yönetimi sayesinde güçlü performansını sürdürmesini bekliyoruz.
Artan fiyatlar ve güçlü müşteri talebiyle mağazalardaki trafik ve gelir büyümesi sayesinde yılın ikinci yarısında da güçlü finansal sonuçlar açıklayacağını düşünüyoruz. Mağaza trafiğindeki artışın ve yüksek satışa dönüş oranlarının, sepet büyümesi ile gelir artışını desteklemeye devam edeceğini düşünüyoruz.
Emtia ve diğer girdi fiyatlarındaki enflasyonist görünüm şirketin marjlarını baskılayacak olsa da, şirketin %24±%0,5 FAVÖK marjı öngörüsünü rahatlıkla yakalayabileceğini düşünüyoruz.
YÜKSEK BAZA RAĞMEN GELİRLER GÜÇLÜ
Mavi 2Ç22’de ertelenmiş vergi gelirleri sayesinde yıllık bazda 3 kata yakın artışla IFRS 16 dahil 403 mn TL net kar açıklamıştı (2Ç21: 102 mn TL net kar). Şirketin, hem cirosu hem de FAVÖK’ü, piyasa ve bizim tahminimizin bir miktar altında kalsa da, vergi finansallarında kaydedilen değerleme farkının yol açtığı ertelenmiş vergi geliri sayesinde, şirketin net karı beklentileri aşmıştı.
Olumlu talep ortamı ve yüksek satışa dönüş oranları daha az indirim harcaması yapılmasını sağlayarak, ikinci çeyrekte maliyet baskısını telafi etmeye destek oldu. Güçlü marka stratejisi, dinamik ürün-fiyat planlaması, yüksek talebe karşılık veren yenilik ve çeşitlilik sonucunda satışa dönüş oranları yüksek, indirim oranları düşük gerçekleşti.
Enflasyonist fiyatlama ortamında yüksek tüketici talebini doğru ürün konumlandırması ile karşılamak maliyet artışını telafi etmeyi destekledi. Özetle ikinci çeyrek sonuçları, şirketin güçlü nakit yaratımının devam ettiğini, artan maliyetlere rağmen, tarihi yüksek marjların korunduğunu gösterdi.
Devam eden yüksek enflasyon ortamında tüketici talebinin güçlü seyretmeye devam edeceğini, mağazalardaki trafik ve gelir büyümesi sayesinde yılın ikinci yarısına yönelik güçlü görünümün korunabileceğini düşünüyoruz.
3Ç22’de güçlü finsal performansın devamı. 12 Aralık tarihinde finansallarını açıklaması beklenen Mavi Giyim’in 3.çeyrekte güçlü fiyatlama stratejisi ve ciro büyümesi sayesinde pazar payını artırmaya devam edeceğini düşünüyoruz. Temmuz ayında yapılan maaş artışlarıyla birlikte harcanabilir gelir düzeyindeki artış, turizm ve yurt dışı operasyonların desteğinde güçlü ciro performansının devamını öngörüyoruz.
Mavi Giyim’in 3. çeyrekte yıllık bazda %130,5 artışla 3.121 mn TL ciro açıklamasını bekliyoruz. Maliyet cephesindeki zorluklara rağmen, talebin güçlü seyri üçüncü çeyrekte, hem ciro artışı hem de daha az indirim yapılmasına yol açtığı için marjlar üzerindeki baskıyı hafifletmesini bekliyoruz. Mavi Giyim’in üçüncü çeyrekte yıllık bazda %105 artışla 690 mn TL FAVÖK ve %22,1 FAVÖK marjı açıklamasını öngörüyoruz.
Net kar tahminimiz ise 401 mn TL seviyesinde bulunuyor. 2022’yi yıllık bazda %123,4 ciro artışıyla tamamlamasını beklediğimiz Mavi Giyim’in yıllık bazda %144,4 artışla 2.483 mn TL FAVÖK ve 1.406 mn TL net kar ile tamamlamasını öngörüyoruz. 2023’e ilişkin olarak ise
yıllık bazda %51 artışla 15.564 mn TL ciro, yıllık bazda %38 artışla 3.424 mn TL FAVÖK ve 1.865 mn TL net kar açıklayacağını tahmin ediyoruz.
MARJLARDA NORMALLEŞME ÖNGÖRSEK DE HALEN YÜKSEK SEVİYELERDE
Pandemi sonrası dönemde mağazaların tam kapasite çalışmaya başlamasıyla, mağazaların kapalı olduğu dönemlerde alınan desteklerin kalktığını biliyoruz. Bu dönemde, özellikle yurt içi
mağazalarda enflasyonist fiyat artışlarının hissedildiğini söyleyebiliriz. Mağazalarda ciroya
endeksli kira sözleşmelerinin sayısının artması da, kira giderlerindeki artışta etkili oluyor.
Mavi Giyim, yüksek ciroya ve daha düşük indirimlere izin veren güçlü talep sayesinde, girdi enflasyonu baskısına rağmen yılın ilk yarısında %26,6 ile tarihi yüksek marja ulaştı. Buseviyelerden normalleşme öngörsek de, şirketin marjlarının pandemi öncesi dönemden daha yüksek bir seviyede kalmasını bekliyoruz. 2022’yi %24,1 FAVÖK marjıyla tamamlamasını
öngördüğümüz şirketin 2023’te ise %22 FAVÖK marjı kaydedeceğini tahmin ediyoruz.
GÜÇLÜ NET NAKİT POZİSYONUNA SAHİP
Net nakit, finansal kiralama yükümlülükleri hariç bakıldığında, 30 Temmuz 2022 itibariyle 829
mn TL seviyesinde gerçekleşti (31 Nisan 2022 itibariyle 563 mn TL idi). Yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranı 1Y22’de %2,9 ile 118 mn TL seviyesinde gerçekleşti. Şirketin yılın ilk yarısında 496 mn TL net işletme sermayesi ihtiyacı oldu. Net işletme sermayesi ihtiyacındaki artış artan ürün maliyetleri ve bu maliyet artışını sınırlamak üzere alınan aksiyonlar nedeniyle gerçekleşti.
RİSKLER
Sektörün tüketici güveni, büyüme ve işsizlik gibi makro ekonomik göstergelerdeki değişimlere oldukça duyarlı olduğunu biliyoruz. Dolayısıyla, ekonomik göstergelerdeki değişimlerin şirketin stok yönetimi ve fiyatlama politikalarını olumsuz etkilemesi, artan rekabet, müşteri trafiğindeki zayıflık, giyim trendlerinde hızlı değişimler ve ilişkili taraflardan yapılan satın almalar şirket için başlıca riskler arasında sıralanabilir.