Mavi'nin gelirinde yüzde 25'lik artış
Mavi Giyim, 2023 yılında gelirlerini %25 (enflasyon düzeltmesi öncesi %91) artırarak 26,3 milyar TL'ye ulaştı. Şirket 2024 yılında da %70'lik bir büyüme hedefliyor
Türkiye'nin önde gelen jean ve hazır giyim markası Mavi, 2023 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş 1 Şubat 2023-31 Ocak 2024 dönemini kapsayan yılsonu finansal sonuçlarına göre konsolide gelirlerini bir önceki yıla göre %25 (enflasyon düzeltmesi öncesi %91) artışla 26 milyar 293 milyon TL'ye ulaştırdı. Net kar ise 1 milyar 757 milyon TL oldu.
Mavi’nin, enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş bilançosunu göre yılı 4 milyar 959 milyon TL FAVÖK ile tamamlayan şirketin FAVÖK marjı %18,9 oldu.
Güçlü bilanço yapısını koruyan Mavi, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu da 3 milyar 662 milyon TL’ye taşıdı. Şirket üçüncü çeyrek sonundaki göstergeler ışığında büyüme hedefini yıl sonu için %85 üstü büyüme olarak yukarı yönlü revize etmişti. TMS 29 enflasyon muhasebesi düzeltmeleri öncesi verilerine göre bu hedef aşılarak konsolide gelirlerinde önceki yıla göre %91 büyüme elde etti.
Mavi’nin Türkiye ve uluslararası pazarlarda, perakende, toptan ve e-ticaretteki büyüme trendi 2023 yılı boyunca devam etti. Dünyada 37 ülkede 471 mağaza ve yaklaşık 3.500 satış noktasına ulaşan şirketin gelirlerinin %68’i perakende, %22’si toptan satış ve %10’u e-ticaretten geldi