TAB Gıda (TABGD) hisse yorum ve hedef fiyat 2024
İş Yatırım, TAB Gıda (TABGD) hissesindeki detaylı analizini ve hisse yorumunu yatırımcılarla paylaştı.
TAB Gıda’yı %52 artış potansiyeline işaret eden 12 aylık 197.36 TL/hisse hedef fiyat ve AL tavsiyesi ile takip listemize ekliyoruz. Pazarın üzerinde büyüme sunmaya devam eden, kanıtlanmış iş modeli ve sağlıklı bilançosu ile güçlü nakit yaratma yeteneğinin TAB Gıda için cazip bir yatırım teması oluşturduğuna inanıyoruz.
Geniş marka portföyü ile hızlı servis restoran sektöründe lider
TAB Gıda 5 global (Burger King, Popeyes, Arby’s, Sbarro ve Subway), 2 yerli marka (Usta Pideci ve Usta Dönerci) ve 1.615 adet restoran ile Türkiye hızlı servis restoran sektöründe lider konumdadır.
Büyümeyi destekleyici pazar dinamikleri
Genç nüfus, artan şehirleşme ve kadınların iş gücüne katılımının artması, hızlı servis restoran sektöründe büyümeyi destekleyen en önemli faktörlerdir. TAB Gıda, verimli iş modeli, güvenilir ürün kalite ve standartları ile tüketicilere uygun fiyatlı alternatifler sunmaktadır.
Dikey entegrasyonun getirdiği tedarik güvenliği ve verimlilik
TAB Gıda, patatesten, ekmeğe, etten, lojistik hizmetlere kadar uzanan geniş bir ekosistemin parçasıdır. Halihazırdaki iş modeli, tedarik güvenliği sağlarken maliyet ve verimlilik avantajları da yaratmaktadır.
Güçlü finansal yapısıyla büyümeye açık
Halka arz ile giren kaynak dikkate alındığında şirketin 2023 sonunda net nakit pozisyonuna geçmesi beklenmektedir. Tahminlerimize göre, toplam restoran sayısının 2022 yıl sonunda 1.468’den 2027 yılı sonunda 2.540’a yükselmesini beklemekteyiz. Öte yandan, restoranların ortalama günlük fiş sayılarında aynı dönemde yıllık ortalama %5,6 oranında büyüme öngörmekteyiz. Büyümenin ağırlıklı olarak franchise iş modelinden gelecek olması tahmin döneminde FAVÖK marjındaki artışı destekleyen en önemli faktördür.
Başlıca risk faktörleri :
i) Ekonomik koşulların kötüleşmesi ve maliyet artışlarının fiyatlara yansıtılamaması ; ii) Tüketici eğilimlerinin değişmesi ve obeziteye yönelik endişeler; iii) Yeni mağaza açılışlarının gecikmesi ertelenmesi ve/veya açılış maliyetlerinin artması ; iv) AVM’lere olan talebin azalması ve/veya faaliyetlerinin kısıtlanması ; v) Marka sahiplerinin markalarına ve/veya ürünlerine olan itibarın sarsılması, marka sahipleri ile yapılan sözleşme şartlarında değişikliğe gidilmesi.