Tacirler Yatırım, model portföyündeki ağırlıkları ve hedef fiyatları revize etti
MGROS: 2024 yılında enflasyonun hala yüksek kalacağını tahmin ederken, özellikle son yıllarda gıda enflasyonu/manşet enflasyon oranının oldukça arttığını ve gıda enflasyonunun manşet enflasyondan yüksek olma eğiliminin bir trende dönüştüğünü izliyoruz. 2024 yılının özellikle ilk 6 ayında enflasyonun yüksek seyredecek olması nedeniyle, gıda perakendelerinin bu durumdan avantajlı kalmayı sürdüreceğini düşünüyoruz.
Mevcut makroekonomik düzlemde gıda perakendeciliği sektörünün yatırımcıların birikimleri için bir gıda enflasyonu/manşet enflasyon dönüşüm makinesine dönüştüğünü ve iyi yönetilen şirketlerin bunu başardığını gözlemliyoruz. Diğer taraftan, Türkiye’nin kronikleşen tarım ve gıda ürünleri üretimi problemi nedeniyle, yıllık bazda gıda enflasyonunun uzunca bir süre daha manşet enflasyondan yüksek kalacağını tahmin ediyoruz.
MGROS’un online taraftaki başarısı ve bu alanda rakiplerine kurduğu açık ara üstünlüğü özellikle büyük şehirlerde fark yaratırken, fiyat politikalarındaki son yıllarda gerçekleştirdiği değişim, Mion projesi gibi katalizörlerle şirketin yıllık olarak yüksek tek haneli reel büyüme gerçekleştirebileceğine inanıyoruz. Şirketin net nakit pozisyonunu da kredi faizlerinin arttığı dönemde çok önemli bir avantaj olarak görüyoruz. Türkiye’de en iyi yönetilen gıda perakendesi şirketi olduğunu düşündüğümüz MGROS’un model portföyümüzdeki %25 olarak revize ediyoruz.