TAV - TAVHL Havalimanları hisse yorumu ve teknik analizi

İş Yatırım, şirket değerlendirmesinde TAV için hisse hedef fiyatını 24,80 TL'den 31,55 TL'ye yükseltti. Aracı kurum, TAVHL hissesi için 'AL' tavsiyesini ise korudu.

İş Yatırım'ın konu ile ilgili raporunda şu değerlendirme  yapıldı:

"TAV Holding Kapanış (TL) : 23.12 -  Hedef Fiyat (TL) : 31.55 - Piyasa Deg.(TL) : 8399 - 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 32.77 v TAVHL TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 36.46 Analist: esirinel@isyatirim.com.tr

4Ç20 zararı beklentilerin üzerinde TAV 4Ç20’de bizim 57 milyon ¬,  piyasanın ise 58 milyon ¬ net zarar beklentisinin üzerinde pandemi  nedeniyle alınan seyahat kısıtlamalarıyla zayıflayan yolcu trafiği  sonucu 84 milyon ¬ net zarar açıkladı. Şirket 4Ç19 ise AHL’nin erken  kapanmasına ilişikin telafi ödemesinin katkısıyla 223 milyon ¬ net kar  açıklamıştı. Net zarar tahminimizdeki sapma 4Ç20’de kaydedilen 35  milyon ¬ tutarındaki değer düşüklüğü zararından kaynaklanmaktadır.

Konsolide satış gelirleri 4Ç20’de bizim beklentimizle uyumlu, piyasa  beklentisinin biraz üzerinde yıllık bazda %56 düşüşle 73 milyon ¬  olarak gerçekleşti. 4Ç20 FAVÖK rakamı ise genel anlamda beklentilere  parallel 4Ç19’deki 46 milyon ¬’dan 5.7 milyon ¬’a geriledi. Beklentiden  kötü gerçekleşen net zarar rakamına sınırlı olumsuz piyasa tepkisi  görebiliriz. Konsolide satış gelirleri 4Ç20’de yolcu trafiğindeki %66  düşüş neticesinde yıllık bazda %56 gerileme ile 73 milyon ¬’ya azaldı.

4Ç20’de Havacılık gelirileri %75, Duty Free ve Catering gelirleri ise %72 düştü. Yolcu başına duty free harcaması pandemide yolcu profilinin  değişimi sonucu 4Ç19’deki ¬7.5’den 4Ç20’de ¬9.7’e ulaştı. Yer Hizmetleri (%37 düşüş) ve Software (%8 düşüş) gelirleri  pandeminden  görece daha az etkilenen segmentler oldu.

Nakit faaliyet giderleri 4Ç20’de iş hacminin azalması ve personel giderlerinde (ücretsiz izin  ve kur etkisi nedeniyle %37 düşüş) yıllık bazda %44 düşüşle 67 milyon  ¬’ya geriledi. 4Ç20’de amortisman ve itfa giderleri Tunus ve Bodrum  havalimanlarında kaydedilen toplam 35 milyon ¬ tutarındaki değer  düşüklüğü nedeniyle yıllık bazda iki katından fazla arttı.

Tüm bunlar  neticesinde toplam faaliyet giderleri ise 4Ç20’de yıllık bazda %16  düştü. Net borç pozisyonu (50 milyon ¬ Eurobond dahil) 9A20 sonundaki 882 milyon ¬’dan ve 2019 soundaki 814 milyon ¬’dan 2020 sonunda 961  milyon ¬’ya arttı. TAV’ın İstanbul Atatürk Havalimanı’na ilişkin telafi  ödemesinin ikinci taksidi olan 196 milyon ¬’yu 1Ç21'de tahsil etmesini  bekliyoruz.

TAV 2020’de 37 milyon ¬ yatırım harcaması yaptı (2019 : 70  milyon ¬) Şirket yatırımcı ilişkileri sunumunda 2021 yılına ilişkin  beklentilerini paylaşmadı. Ancak şirket yönetimi avantajlı kısa mesafe  ve tatil uçuşlarının ağırlıklı olduğu havaalanı portföyü nedeniyle  sınırılar açıldıktan sonraki hızlı toparlanmada avantajlı konumda  olduğuna inanıyor.

Tunus borç yapılandırmasının yakın zamanda  tamamlanmaı bekleniyor. Kazakistan Almati Havalimanı satın alımına  ilişkin hisse devrinin 1Ç21’de tamamlanacağnı tahmin ediyoruz. TAVHL  için hedef fiyatımızı TAV’ın Türkiye havalimanlarındaki 2 yıl sözleşme  uzatımı nedeniyle önceki 24.80’den 31.55TL’ye revize ediyor ve AL  tavsiyemizi koruyoruz. Hedef fiyatımız Kazakistan Almati satınalımını  içeriyor."

Ford Otomotiv'den bedelsiz sermaye artırımı kararı Nükleer savaşta Moskova'nın hedef alacağı ülkeler THY hisse yorumu: Yüksek getiri potansiyeli! Ukrayna'nın Rusya saldırısı piyasaları bozdu BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse