TAV - TAVHL Havalimanları hisse yorumu ve teknik analizi
Şeker Yatırım, TAV için 26,30 TL hedef fiyatını ve 'tut' tavsiyesini yineledi
Şeker Yatırım'ın konu ile ilgili raporunda şu değerlendirme yapıldı:
"TAVHL: FAVÖK, yolcu sayısındaki artış ile iyileşmeye başladı
TAV Havalimanları Holding, 2Ç21'de, yolcu sayısı ile birlikte artan amortisman giderleri ve finansal giderlerindeki artış ile piyasa ortalama beklentisi ve tahminimiz olan ¬34mn'un üzerinde, ¬38.9mn net zarar açıklamıştır (2Ç20: ¬-94.1mn). TAV Havalimanları Holding'in 2Ç21 satış gelirleri, oldukça zayıf bir baz dönem üzerine ve Almatı Havalimanı'nın satın alımıyla yıllık Euro bazında %307 artarak ¬95.4mn seviyesinde, piyasa ortalama beklentisi olan ¬107mn'un ve tahminimiz ¬104mn'un altında gerçekleşmiştir. Ancak Grup, 2Ç21'de de maliyet önlemlerini sürdürmüş ve piyasa ortalama beklentisi ve tahminimiz olan ¬22mn'un üzerinde, ¬27.9mn tutarında FAVÖK elde edebilmiştir. Açıklanan sonuçların, Grup payları kısa dönem performansı üzerindeki etkisinin nötr olabileceğini düşünmekteyiz.
FAVÖK, yolcu sayısındaki artış ile iyileşmeye başladı. TAV Havalimanları'nın 2Ç21'de hizmet verdiği yolcu sayısı oldukça zayıf bir baz dönem üzerine, Almatı Havalimanı'nın da Nisan 2021 sonunda satın alınmış olmasıyla yıllık %962 oranında artarak 8.8mn'a ulaşmıştır. Yurt içi yolcu trafiği yurt dışı yolcu trafiğine kıyasla daha hızlı artış göstermiş ve Grup'un toplam satış gelirleri 2Ç21'de yıllık %306.6 artarak ¬95.4mn'a ulaşmıştır. Alınan maliyet önlemlerinin sürdürülmesiyle Grup, 2Ç21'de ¬27.9mn FAVÖK elde edebilmiştir (2Ç20: ¬-25.8mn). Grup'un artan yolcu sayısına paralel olarak amortisman giderleri yıllık %108.3 yükselerek ¬18.5mn olarak gerçekleşmiştir.
Bunun yanında, özkaynak yöntemi ile değerlenen iştiraklerinden kaydedilen zararları yıllık %55.5 azalarak ¬-11.5'a gerilemiştir. TAV Havalimanları'nın net finansal giderleri ise 2Ç21'de yıllık %3.5 artarak ¬33.5mn seviyesinde gerçekleşmiştir. Grup, böylelikle 2Ç21'de ¬38.9mn net zarar kaydetmiştir. TAV Havalimanları'nın 2Ç21 sonunda net borcu, Almatı Havalimanı'nın %85 oranındaki payının satın alınması için ¬285mn ödenmesi ve ilgili şarta bağlı ödeme, net nakit ödemesi ve satım opsiyonunun dahli ile 2Ç21 sonunda ¬1,123mn'a ulaşmıştır (1Ç21 sonu: ¬811mn).
TUT önerimizi sürdürmekteyiz -Türkiye'nin aşılama programı Haziran 2021 itibariyle oldukça hız kazanmış, aşılanma oranı dünya ortalamasının üzerine yükselmiştir. Halihazırda TAV'ın işletmekte olduğu havalimanları, Grup'un toplam dış hat yolcu sayısının yaklaşık %65'ini oluşturan Almanya, Rusya, Polonya ve Ukrayna'dan gelen yolculara hizmet verebilmektedir.
Ancak ülkelerin COVID-19 koronavirüsünün delta varyantının yayılımını engellemek üzere, sınırlamalar olmaksızın seyahat edebilmeye engel oluşturabilecek önlemler, sektör görünümüne dair risk oluşturmaya devam etmektedir.
Açıklanan 2Ç21 sonuçlarından sonra, bu belirsizliği de yansıtan değerlememize göre 12 aylık 26.30 TL olan hedef fiyatımızı ve Grup payları için TUT önerimizi yinelemekteyiz."