Telekom devi lüks otomobilleri solladı
Dünya devlerinin marka değerlerini ölçen Brand Finance 500 listesine Deutsche Telekom damga vurdu. Değerini bir önceki yıla kıyasla 2 milyar doların üzerinde artıran Deutsche Telekom, Mercedes, Volkswagen, Vodafone, Oracle gibi dev şirketleri geride bıraktı.
Değerini bir önceki yıla kıyasla 2 milyar doların üzerinde artıran Deutsche Telekom, Mercedes, Volkswagen, Vodafone, Oracle gibi dev şirketleri geride bıraktı.
Dünyanın en değerli markalarının belirlendiği Brand Finance 500 2016 listesinde Deutsche Telekom, 33.19 milyar ABD Doları ile tarihinin en yüksek marka değerine ulaşarak 19’uncu oldu.
Listede Alman otomotiv devleri Mercedes ile Volkswagen’i geride bırakan Deutsche Telekom, geçen yıla göre değerini yüzde 7 artırarak, BMW’nin ardından ikinci en değerli Alman markası olmayı da başardı. Bu şirketleri üçüncü sırada Mercedes-Benz izledi.
Brand Finance uzmanlarına göre; Almanya gibi güçlü bir motor mirası olan bir ülkede, bir telekomünikasyon markasının otomotiv üreticileriyle rekabet ediyor olması da telekomünikasyon sektörünün giderek daha önemli hale geldiğinin ve küresel trendlerle etkileşim halinde olduğunun bir başka kanıtı. Nitekim Deutsche Telekom, marka değeriyle sadece Alman otomotiv devlerini sollamakla kalmadı, Mitsubishi, Hyundai, Ford, Honda, Nissan, Audi, Chevrolet, Land Rover, Renault, Fiat, Lexus, Kia, Mazda, Porsche, Ferrari, Mini gibi markaları da geride bıraktı.
AVRUPA’NIN EN DEĞERLİ TELEKOMİNİKASYON ŞİRKETİ
Deutsche Telekom’u takip eden şirketler arasında sadece otomotiv devleri bulunmuyor. 33.19 milyar dolarlık marka değeriyle bir kez daha Avrupa’nın en değerli telekomünikasyon şirketi olmayı başaran Alman Deutsche Telekom’u, Vodafone ile Orange da geriden takip ediyor.
Deutsche Telekom’un Marka Müdürü Hans-Christian Schwingen’e göre bu sonuç, şirketin “marka stratejisinin doğru yolda olduğu ve şirket başarısına katkıda bulunmaya devam ettiği” gerçeğini bir kez daha ortaya koyuyor. Nitekim İngiliz danışmanlık şirketine göre, Deutsche Telekom’un sıralamada üste oturmasının en önemli sebebi de grubun Avrupa telekomünikasyon sektörlerindeki başarılı marka değişim stratejisi oldu. Uzmanlara göre, ağ kalitesi, yenilik ve müşteri hizmetleri gibi konularda da uzun vadeli yatırımlarda bulunmasının Deutsche Telekom’un değerini artırmasına önemli etkisi oldu.
Araştırmanın sonuçlarını yorumlayan Deutsche Telekom’un kurumsal müşterilere çözümler sunan şirketi T-Systems’ın Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu da, elde edilen başarının önemli olduğuna değiniyor. Bir telekom ve teknoloji şirketi olarak bu listede öne çıkmanın, aynı zamanda pazar dinamiklerindeki değişimi de okumak için bir fırsat olduğuna değinen Kılıçoğlu; “Ülkemizde de benzer bir dönüşümün yaşandığını söylemek mümkün. En beğenilen ve çalışılmak istenen şirketler listesinde üst sıralarda artık teknoloji şirketlerine daha sık rastlıyoruz. Bu sektörden olmayan şirketlerin de, teknolojideki hızı yakalayamadıkları durumda, rekabette ve marka değerinde sınıfta kaldıklarını artık rahatlıkla söyleyebiliriz” diye ekliyor.