THY THYAO 3. çeyrek finansal değerlendirmesi

İş Yatırım, 3. çeyrek finansal sonuçlarını açıklayan THY'nin teknik analizini paylaştı. Raporda, ' Covid-19 salgını sebebiyle ciddi yara alan havayolu yolcu trafiğinin neden olduğu zayıf operasyonel performans sonucu bir önceki sene açıkladığı 3,707 milyon TL net kar rakamının aksine 946 milyon TL net zarar rakamı açıkladı.' denildi.

İş Yatırım Tarafından Hazırlanan Analiz:

"Gerçekleşen ve Tahminler

Beklentilerden daha az 3Ç20 net zararı Türk Havayolları 3Ç20’de beklentilerden daha az (İŞY: 1,050 milyon TL zarar Piyasa: TL1,268 milyon TL zarar), Covid-19 salgını sebebiyle ciddi yara alan havayolu yolcu trafiğinin neden olduğu zayıf operasyonel performans sonucu bir önceki sene açıkladığı 3,707 milyon TL net kar rakamının aksine 946 milyon TL net zarar rakamı açıkladı.

3Ç20’de 793 milyon TL ertelenmiş vergi geliri (3Ç19’da 831 milyon TL ertelenmiş vergi gideri), artan uçak, motor ve diğer alımlara ilişkin hibe kredi gelirleri (3Ç20’de TL289mn 3Ç19’de TL43mn) ve sigorta, tazminat ve ceza geliri (3Ç20’de TL229mn 3Ç19’de TL45mn) net zarar rakamını azaltmaya yardımcı olurken, 1.5 milyar TL tutarındaki toplam kur farkı giderleri net zarar rakamı üzerinde arttırıcı etkisi oldu. THY 3Ç20’de beklentilerle uyumlu (İş Yat: 10.95 milyar TL Piyasa: 11.05 milyar TL), yıllık bazda %51 düşüşle 11.02 milyar TL konsolide satış geliri elde etti. 3Ç20 FAVÖK rakamı bizim 3.14 milyar TL beklentimizin altında ancak piyasanın 2.45 milyar TL beklentisiyle uyumlu ve 3Ç19’deki 5.82 milyar TL’ye kıyasla %56 düşüşle 2.56 milyar TL olarak kaydedilirken, FAVÖK marjı yıllık bazda yüzde 2.4 puan düşüşle 23.3% olarak gerçekleşti.

Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü kargo gelirleri yolcu gelirlerindeki kaybı azaltmaya devam etti Covid19 ile ilgili seyahat yasakları nedeniyle yolcu trafiğindeki %67 düşüş sonucu THY yolcu gelirleri yıllık bazda %70 düşüşle 5.85 milyar TL’ye geriledi. Kargo satış gelirleri ise kargo hacmindeki %9 düşüşe rağmen, ton başına artan kargo geliri ve TL’deki değer kaybının olumlu etkisi nedeniyle 3Ç20’de yıllık bazda iki katına artarak 4.79 milyar TL’ye arttı. Kargo gelirlerinin konsolide satış gelirlerindeki payı 3Ç19’daki %10’den 3Ç20’de %43’e yükseldi. 3Ç20’de kur etkisi hariç yolcu birim gelirleri (RASK) yıllık bazda %22 düşüşle Usc5.23’a gerilerken, kur etkisi hariç R/Y yıllık bazda %3.9 düşüşle Usc7.73’e geriledi. Kur etkisi hariç R/Y Asya/ Uzak Doğu (+% 11.2), Afrika
(+%8.8) ve Orta Doğu’da (+%27.1) artarken, Amerika (-%4.0), Avrupa
(-%6.2) ve Türkiye (%-9.7)’de geriledi.

FAVKÖK marjında iyileşme 3Ç20’de kapasitedeki düşüş ve tasarruf önlemleri neticesinde faaliyet giderleri TL bazında yıllık %40 düşüş kaydetti, ancak sabit maliyetlerden ötürü satış gelirlerindeki düşüşü tamamen bertaraf edemedi.

3Ç20’de cirodaki kayba paralel, personel giderleri ücretsiz izin ve devletin kısa dönem çalışma ödeneği desteği sayesinde yıllık bazda %52 düştü. 3Ç20’de sabit giderler nedeniyle yakıt dışı birim giderler (ex fuel CASK), yıllık %79 artışla Usc7.93’e, toplam CASK rakamı ise yıllık bazda %54 artışla USc9.95’e yükseldi. Diğer taraftan ASK rakamı kargo operasyonlarıyla ilgili ATK ile eklenerek düzeltildiğinde yakıt dışı birim gideri yıllık bazda %30 arttı. THY 3Ç20’de yıllık bazda %39 düşüşle 4.45 milyar TL FAVKÖK (şirket raporlaması) elde ederken, FAVKÖK marjı yıllık bazda yüzde 8.0 puan artışla %40.4’e yükseldi.

Nakit rezervlerinde gerileme THY’nin nakit rezervi 2019 sonundaki 2.5 milyar dolardan ve 2Ç20 sonundaki 1.8 milyar dolardan 3Ç20 sonunda 1.3 milyar dolara geriledi. Net borç pozisyonu ise 2019 sonundaki 10.9 milyar dolardan ve 2Ç20 sonundaki 12.8 milyar dolardan
3Ç20 sonunda 13.8 milyar dolara yükseldi.

Yorum: THY’nin beklentilerden daha az açıklanan 3Ç20’de net zarar rakamına olumlu piyasa tepkisi bekliyoruz

Nükleer savaşta Moskova'nın hedef alacağı ülkeler THY hisse yorumu: Yüksek getiri potansiyeli! BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse Aralık ayında temettü ödemesi yapacak şirketler BofA'nın bugün en çok alım yaptığı 5 hisse BofA bugün 1.3 milyar liralık net alım yaptı!