ULKER 2024 yılı 4. çeyrek bilançosunu açıkladı
Ülker Bisküvi, 2024’ü 84,1 milyar TL ciro ve %18,5 FAVÖK marjıyla tamamladı. Şirket, Suudi Arabistan ve Mısır’da liderliğini korurken, Orta Asya’da büyümeye devam etti. Türkiye’de 51 yeni ürünü piyasaya süren Ülker, cirosunun %15’ini inovatif ürünlerden sağladı. Karbon salım artışı olmadan büyüyen şirket, tüm fabrikalarının elektrik ihtiyacını yenilenebilir enerjiden karşılıyor. CEO Mete Buyurgan, 2025’te inovasyon, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik yatırımlarının süreceğini belirtti.
Ülker Bisküvi, 2024 yılını 84,1 milyar TL ciro ve %18,5 FAVÖK marjıyla tamamladı. Şirket, Suudi Arabistan ve Mısır'da bisküvi pazarındaki liderliğini korurken, Kazakistan ve Orta Asya'daki büyümesini sürdürdü.
CEO Mete Buyurgan, 2024'te finansal başarılarının yanı sıra yenilikçi projelere de odaklandıklarını belirtti. Türkiye’de 51 yeni ürünü piyasaya süren Ülker, inovatif ürünlerden elde ettiği gelirin toplam yurt içi cirosunun %15’ine ulaştığını açıkladı. Son 5 yılda toplam 250’den fazla yeni ürün raflardaki yerini aldı.
Şirket, üretim tesislerinde otomasyon ve dijitalleşme yatırımlarını artırarak iş süreçlerini hızlandırıp verimliliği artırdı. Buyurgan, değişen tüketici trendlerini yakından takip ettiklerini ve 2 Ar-Ge merkezleriyle inovasyon odaklı büyümeye devam edeceklerini vurguladı.
Sürdürülebilirlikte Önemli Adımlar
Ülker, çevreye duyarlı üretim anlayışıyla karbon salım artışı olmadan büyümeyi başardı. Tüm fabrikalarının elektrik ihtiyacını yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlayan şirket, Türkiye’deki tesislerinde %99 ham madde dönüşüm oranına ve %98 atık geri dönüşüm oranına ulaştı.
2024’te 550 milyon dolarlık sürdürülebilirlik bağlantılı tahvil ihracı gerçekleştiren Ülker, ESG (Çevresel, Sosyal ve Yönetişim) performansında kendi kategorisinde birinci sıraya yükseldi.
Buyurgan, 2025’te de inovasyon, dijitalleşme ve dağıtım ağı güçlendirme çalışmalarına devam edeceklerini belirterek, Türkiye’nin geleceğine katkı sağlamayı sürdüreceklerini ifade etti.
Kaynak: KAP