ÜNLÜ&Co, otomotiv hisselerinde hedef fiyatını yükseltti
ÜNLÜ&Co, bugün yayımladığı ‘Türk Otomotiv Sektörü’ raporunda Ford Otosan, Tofaş ve Doğuş Otomotiv hisselerini değerlendirdi.
ÜNLÜ&Co’nun hazırladığı raporda yer alan detaylar şöyle:
İÇ TALEPTE YAVAŞLAMA BELİRTİLERİ
Son birkaç haftadır yurtiçi otomotiv talebiyle ilgili olumsuz sinyaller gelmekte. Haziran ayında ikinci el hafif araç satışları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %17 düşerken, araç bulunabilirliğinin arttığına yönelik haberler artış gösterdi. Artan borçlanma maliyetleri, sınırlı kredi imkanları ve tüketicinin alım gücünün düşmesi, talebi daraltan etkenler olarak öne çıkmaktadır. Yılın ilk 7 ayında %63 oranında yıllık büyüme yaşanan hafif araç talebinin, yılın kalan 5 ayında normalleşmesini ve sadece %6 artarak yılın tamamını %36 büyümeyle (1063 bin adet) kapatacağını öngörüyoruz. 2024 için ise, 2023'teki güçlü bazın etkisiyle, pazarın %10 daralacağını tahmin ediyoruz.
Avrupa kaynaklı karşılanamayan talebin etkisiyle ihracat güçlü kalmaya devam edecek: Türk otomotiv şirketleri için en önemli ihracat pazarı olan Avrupa'da zayıf ekonomik aktiviteye rağmen, oto pazarı yıl başından itibaren, pandemi sonrası karşılanamamış talep nedeniyle, güçlü bir performans sergiledi (yılın ilk yarısında %17 artış). Bu durum Türkiye’deki şirketlerin ihracat hacimlerini de desteklemekte. Hala devam eden karşılanmamış talep nedeniyle 2023 yılında Avrupa pazarı büyüklüğünün pandemi öncesi seviyesi olan 18 milyonun hala oldukça altında bir seviye olan 15 milyon adede ulaşmasını beklemekteyiz. 2024 yılında ise pazarda %10 büyüme öngörüyoruz.
FORD OTOSAN– AL, HF 1329 TL:
Güçlü satış hacmi: Hedef fiyatımızı 777 TL’den 1329 TL’ye yükselterek AL tavsiyemizi sürdürüyoruz.
İhracat odaklı bir şirket olan Ford Otosan (2022 cirosunun %78’i ihracat kaynaklı), bu özelliği nedeniyle araştırma kapsamımızdaki şirketler arasında iç piyasaya duyarlılığı en az olan şirket konumundadır.
Avrupa ekonomilerindeki yavaşlamaya rağmen Ford Otosan’ın ihracat satış hacminin, karşılanmamış otomobil talebi, yeni model lansmanları ve Romanya operasyonlarının konsolidasyonu (3Ç22) faktörlerinin de etkisiyle 2023 yıl sonunda 43%, 2024’te ise 19% artış göstermesini beklemekteyiz. Devam eden yatırım döngüsü ile Ford Otosan, kârlılığı yüksek hafif ticari araç segmentinde uzun vadeli geleceğini güvence altına almış ve ürün yelpazesine binek araçları da eklemiştir. 2024 finansallarına göre 8x F/K’dan işlem gören hissenin değerlemesinin cazip olduğunu düşünüyoruz.
Tofaş– AL, HF 400 TL:
Cazip değerleme: Stellantis Türkiye'nin satın alımı nedeniyle Tofaş’ın iç piyasaya duyarlılığı önemli ölçüde artacak olmasına (2024'de toplam gelirlerin %79'u iç piyasadan elde edilecek) ve iç piyasada kar marjlarında beklenen düşüşe rağmen Tofaş için Al olan tavsiyemizi sürdürüyoruz ve hedef fiyatımızı 302 TL'den 400 TL'ye yükseltiyoruz.
Olumlu görüşümüz şu noktalara dayanmaktadır:
1) Stellantis Türkiye ile Tofaş operasyonlarının birleşmesi, bayi ağı optimizasyonunda, lojistikte, tedarikte ve çalışan sayısında önemli operasyonel sinerjiler yaratacaktır.
2) Mart 2023’de Egea/Tipo'nun bir yıl süreyle uzatıldığının açıklanması ve Stellantis'in "yeni fırsatların da ufukta olduğunu" belirtmesi, Egea/Tipo'nun yerine Stellantis tarafından ek yeni kontrat verilmesi olasılığını güçlendirmekte.
3) Hisse senedi cazip olarak değerlendirilebilecek 5x 2024B F/K oranı ile işlem görmektedir.
Doğuş Otomotiv – TUT, HF 316 TL:
İç piyasa marjlarındaki normalleşmeye en duyarlı oyuncu:
Doğuş Otomotiv, arz kıtlığı ve hükümetin makro politikalarının yol açtığıgüçlü otomobil talebinden şu ana kadar en fazla faydalanan şirket oldu. 1Ç23 itibariyle, Doğuş Otomotiv’in satılan araç başına brüt karı 7.052 Euro’ya yükseldi ki bu, pandemi öncesi dönemde (2015 -2019 yılları arası) 1.582 Euro olan ortalamasının oldukça üzerindedir.
Ancak araç bulunabilirliğindeki potansiyel iyileşme nedeniyle Doğuş'un karlılığının normal seviyelere dönmesini beklemekteyiz. Hisse düşük çarpanlarda işlem görüyor ve temettü verimi oldukça yüksek, ancak 3Ç-4Ç23'te başlaması beklenen normalleşme ile değerlemenin düşük seviyelerde kalması olası gözükmekte. Bu raporla birlikte hedef fiyat tahminimizi 192 TL'den 316 TL'ye revize ediyor ve TUT önerimizi koruyoruz.