Yapay zekâ operasyonel maliyetleri düşürüyor
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, hayatımızın birçok alanında karşı karşıya olduğumuz ve günlük rutinlerimizi kolaylaştıran yapay zekanın, sigorta sektörü de dahil olmak üzere diğer tüm sektörlerde etkisini hızla göstermeye başladığını dile getirdi.
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Günümüzde standart olarak kullanmış olduğumuz birçok uygulama, biz farkında olmadan arka planda aktifleşerek hayatımızı gözle görülür şekilde kolaylaştırıyor. Yapay zekâ girişimlerinin son dönemlerde oldukça arttığı günümüzde, diğer sektörler gibi sigorta sektörü de ‘’yapay zekâ’’ oluşumundan kendine düşen payları almaya başladı” dedi.
Sigorta sektörünün geleceğe dair farklı tahminlere dayalı bir sektör olması sebebi ile, yapılan çalışmaların veri odaklı uygulamalar baz alınarak yürütüldüğünü söyleyen Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Yapay zekânın özellikle sigorta sektörü tarafındaki en büyük avantajı, sigortalı adaylarının davranışları ve tercihleri için doğru öngörülerde bulunabilmesi ve ‘’sigorta’’ kavramının başrol oyuncuları olan sigortalılarla ilgili yapılan doğru tespitlerle ihtiyaca uygun ürün yelpazesinin doğru şekilde kullanılmasıdır. Sigorta şirketleri içinde bulunduğumuz dönemde hâlâ operasyonel olarak yoğun bir çalışma şekli ile hizmet vermekte olup, bu tarz operasyonel çalışmaların özellikle manuel olarak yürütülmesi her zaman riskle karşı karşıya olduğumuzu göstermektedir” diye belirtti.
Yapay Zeka Kullanımı Sektörümüz İçin Önemli
Forrester Consulting tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de yapay zekayı aktif şekilde kullanan sektörlerin, operasyonel maliyetlerini ortalama %4 oranında düşürürken, satışları artıran ve erken müdahalelerle kayıp karşılığını azaltan müşteri davranışları hakkında ipuçları topladığını ifade eden Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Yapay zekânın sektörümüzdeki kullanımıyla, bir kasko teklifi verirken sigortalının kaza yapma ihtimalini ve kaza yapması halinde ne kadarlık bir hasar maliyetinin oluşabileceği gibi öngörü niteliği taşıyan bu tarz durumları farklı hesaplama teknikleriyle özdeşleştirip, “riskli müşteri’’ kategorisinin tespiti rahatça yapılabilmektedir” dedi.
Yapay Zeka Gelecekte Boyut Değiştirebilir
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu sözlerini şöyle noktaladı; “Yapay zeka algoritmaları, yüksek miktarda ve kritik düzeydeki değerli veriyi ayrıştırma aşamasında büyük önem taşımaktadır. Ancak bu verileri ve sonuçlarını değerlendirmek ve uygulamaya alınıp alınmayacağı hususlarında doğru kararları verebilmek için mutlaka insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Günümüzde yapay zekâ denildiğinde, robotların insan kaynağının yerini alacağına dair söylemler her geçen gün devam etmektedir. Yakın zamanda insan kaynağını hiçe sayarak sadece robotların dahil olduğu bir sisteme adım atacağımızı düşünmüyorum. Robotların tespitleri ile birtakım verilere, datalara ve tespitlere ulaşacağımız doğru ancak tüm bunların sektörün hakimi olabilecek kadar yaygınlaşarak insan kaynağını hiçe sayacak hale gelebilmesi için önümüzde çok uzun bir dönem var. Günümüzde insan kaynağının dokunuşu olmadan sadece yapay zeka teknikleri ile sektörü ayakta tutmak şu an için fazla ütopik bir düşünce tarzı olmakla birlikte, ileriki zamanlar için tüm sektörler gibi sigorta sektörünün de geleceği üzerinde etkinlik kuracak bir durum ile karşı karşıya kalınması mümkün görünmektedir.”