ASELSAN Türkiye'nin göğsünü kabarttı
ASELSAN, baskı devre kartı teknolojisindeki başarılarına bir yenisini ekledi. Şirket, "aviyonik işlemci kartıyla" elektronik tasarım alanında dünyanın en prestijli yarışmasında "Savunma, Havacılık ve Uzay" kategorisinde Türkiye`ye ikincilik getirdi.
Abone olElektronik tasarım otomasyon yazılımlarının dünya lideri Mentor Graphics'in, Baskı Devre Kartı (Printed Circuit Board-PCB) Teknolojisi konusunda 26'ncısı düzenlediği PCB Technology Leadership Awards (TLA)-2015 yarışması sonuçlandı.
ASELSAN, yarışmaya VPX tabanlı "AVPX-C4C Aviyonik İşlemci Kartı" ile katıldı. Şirket, zorlu rakipler arasından sıyrılarak "savunma, havacılık ve uzay" kategorisinde ikinci oldu.
Söz konusu yarışma, "Savunma, Havacılık ve Uzay”, "Bilgisayar ve Bellek Sistemleri", "Tüketici Elektroniği", "Endüstriyel Kontrol", "Telekomünikasyon" ve "Otomotiv" ana başlıklarında 6 kategoride düzenleniyor.
Yarışmaya katılan elektronik kart tasarımları, her biri elektronik endüstrisinde uzman ve dünya çapında tanınmış üyelerden oluşan bir jüri kadrosu tarafından boyut, kat sayısı, hatlar arası mesafe, delik sayısı, sinyal sayısı, bağlantı sayısı, yüksek hızlı sinyal sayısı gibi özelliklerine göre değerlendiriliyor.
ASELSAN, 2012 yılında da İsrail'in IAI Elta firmasını geride bırakarak "Savunma, Havacılık ve Uzay" kategorisinde birinci olmuştu. Önceki senelerde bu kategorinin birinci ve ikincileri arasında NASA, General Electric, Selex Galileo, L-3 Avionics Systems, General Dynamics, BAE, DRS ve Astrium gibi dünyanın en önde gelen savunma sanayi şirketleri bulunuyordu. ASELSAN, 3 yıl içinde birincilik ve ikincilik ödüllerini alarak, uluslararası arenada Türkiye’nin başarısını bir kez daha kanıtlamış oldu.
"AVPX-C4C Aviyonik İşlemci Kartı", ASELSAN’ın sivil ve askeri hava araçları için geliştirdiği yeni nesil aviyonik gösterge ve kokpit ekipmanlarında kullanılıyor.
Geliştirme aşamasında elektronik tasarım teknolojilerinin bütün sınırlarının zorlandığı bu kart, sahip olduğu yüksek performansın yanında üzerinde bulunan yüksek hızlı ve farklı haberleşme protokolleri sayesinde değişik hava platformları için sadece yazılım değişikliği ile kolayca uyumlandırılabiliyor.