BİM Birleşik Mağazalar (BIMAS) hisse yorumu ve hedef fiyat
İntegral Yatırım, BIMAS-BİM Birleşik Mağazalar için hedef fiyatını 503 TL'den 764 TL'ye yükseltti.
Abone olİntegral Yatırım, BIMAS-BİM Birleşik Mağazalar için hedef fiyatını 503 TL'den 764 TL'ye yükseltti.
Rapordaki detaylar şu şekilde:
BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. (BIMAS) 2Ç24 döneminde 4,521 milyon TL net dönem karı elde etti. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 4,222 milyon TL net kar elde etmesi yönünde idi. Bu açıdan bakıldığında şirketin net dönem karı beklentilerin %7,1 üzerinde gerçekleşmiş oldu. Bir önceki yılın aynı çeyreğinde ise şirket 3,992 milyon TL net dönem karı elde etmişti. Şirketin net dönem karı bu çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre %13,3 oranında artış gösterdi. Şirketin net dönem karındaki artışta yükselen satış gelirleri etkili oldu. Geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla %7,6 oranında artan satış gelirlerini personel giderlerindeki artış baskılarken, net parasal pozisyon kazancı ve vergi geliri olumlu etkilemiş görünüyor. Şirket 2Ç23 döneminde 346 milyon TL ertelenmiş vergi gideri elde ederken, 2Ç24 döneminde 1,118 milyon TL ertelenmiş vergi geliri elde etti. Net kar marjı yıllık bazda 0,2 puan artış göstererek %4,1 seviyesinde gerçekleşti.
Satış gelirleri yıllık bazda %7,6 artış gösterdi
2Ç24 döneminde satış gelirleri, yıllık %7,6 artış göstererek 109,3 milyar TL'ye yükseldi. Bir önceki çeyreğe göre satış gelirleri %3 azaldı. Brüt kar yıllık %15,0 artışla 18,3 milyar TL olurken, brüt kar marjı yıllık 1,1 puan artışla %16,8 seviyesinde gerçekleşti. Yüksek indirimli gıda perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren şirketin 30 Haziran 2024 tarihi itibarıyla toplam mağaza sayısı geçen yılın aynı dönemine göre %11,1 oranında artar 13,124 oldu. Şirketin 30 Haziran 2023 tarihinde toplam mağaza sayısı 11,818 seviyesindeydi. Şirketin toplam mağaza sayısındaki artış satış gelirlerindeki büyümeyi destekleyen ana etkenlerden biri oldu. Şirketin 30 Haziran 2024 tarihi itibarı ile yurtiçi pazarda 11,755 BİM Türkiye ve 254 FİLE Türkiye mağazası bulunurken, yurtdışı pazarda ise 734 BİM Fas ve 381 BİM Mısır mağazası bulunuyor.
Çeyreklik FAVÖK azalış gösterdi
Şirketin satış gelirleri 2Ç24 döneminde geçen yılın aynı çeyreğine göre %7,6 oranında artarken FAVÖK tarafında ise azalış meydana geldi. 2Ç23 döneminde şirket 4,603 milyon TL FAVÖK elde etmişti. 2Ç24 döneminde ise 3,657 milyon TL FAVÖK elde etti. FAVÖK geçen yılın aynı çeyreğine göre %20,6 oranında azalış gösterirken, FAVÖK tarafındaki azalışta pazarlama giderlerindeki artış etkili oldu. Şirketin pazarlama giderleri 2Ç24 döneminde geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla 22,6 artarak 16,012 milyon TL seviyesine ulaştı.
Değerlendirme & Hedef Fiyat
İndirim mağazacılığı perakende sektöründe önemli bir pazar payına sahip olan şirketin, yurtiçi ve yurtdışı pazarda toplam mağaza sayısını ciddi oranda artırarak son yıllardaki büyüme ivmesini devam ettirmesini ve 2Ç24 döneminde satış gelirlerini geçen yılın aynı çeyreğine göre %7,6 oranında artırmış olmasını olumlu buluyoruz. Pazarlama giderlerindeki ciddi artış neticesinde 2Ç24 döneminde FAVÖK tarafında geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla %20,6 oranında azalış meydana gelmesini ise sınırlı negatif olarak değerlendiriyoruz. BIMAS için 12 aylık İNA modeli ile hesapladığımız hedef fiyatımızı 503 TL'den 764 TL seviyesine revize ediyoruz.
Raporun tamamına ulaşmak için buraya tıklayın...
Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.