Bir hisse, bir analiz: AL verdi

İş Yatırım, Vestel Beyaz Eşya hedef fiyatını 14,31 TL’den 14,43 TL’ye yükseltti, "al" tavsiyesini korudu.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Raporda yer alan detaylar şöyle:

 

NET KAR PİYASA BEKLENTİSİNİ %23 ORANINDA YENDİ

Vestel Beyaz Eşya, hem bizim hem de piyasa beklentisinin üzerinde, 2Ç21'de bildirilen 516mn TL'ye kıyasla, 2Ç22'de 693mn TL net kar açıkladı.

Tahminimizdeki sapma, beklenenden yüksek net finansal gelirlerden kaynaklandı. Net kar, yüksek baz, zorlu makro ve devam eden maliyet enflasyonuna rağmen, i) ihracat gelirleri üzerindeki olumlu kur etkisi ve EUR/USD hedglerinden elde edilen kazançlar, ii) fiyat artışları, iii) iç pazardaki hacim büyümesi ve iv) Avrupa dışı pazarlarda artan etkinlik sayesinde güçlü kaydedilen faaliyet karı ile birlikte yıllık bazda % 34 artış gösterdi. Şirket, beklenildiği üzere, 2Ç22'de (yıllık bazda %73 artışla) 7,55 milyar TL net satış geliri kaydetti. 2Ç22 FAVÖK, piyasa ve bizim tahminimize paralel olarak, 1059mn TL olarak kaydedildi ve yıllık bazda %54 artış gösterdi.

Hammadde fiyatlarının (özellikle plastik) daha da artması ve ihracat modelindeki değişiklik, artan lojistik maliyetleri ve yüksek enflasyon sonucu faaliyet giderlerinin satışlara oranında meydana gelen artış FAVÖK marjını olumsuz etkiledi.

Sonuç olarak FAVÖK marjı 2Ç21'deki %15,7'ye ve 1Ç22'de %15,8’e kıyasla %14 olarak kaydedildi.

SON ÇEYREKTE ÖNE ÇIKANLAR

Türkiye'deki güçlü performans ve ihracat pazarlarındaki fiyat artışlarının sağladığı sağlam ciro büyümesi. Türkiye beyaz eşya satışları (MDA 6) geçen yılın yüksek bazı ve enflasyonist baskılar nedeniyle 2Ç22'de %7 daralma göstermesine rağmen, yurt içi gelirler parekende satışlarındaki büyüme ve fiyat artışları sayesinde 2Ç22'de yıllık %120 artışla 2,36 milyar TL'ye yükseldi.

Tüketici talebinin artan kur oynaklığı ve yüksek enflasyon ortamında öne çekilmesiyle perakende satışlar artış gösterdi. Batı Avrupa (EU5) pazar talebi, geçen yılki güçlü çeyreğin yanı sıra makro ve jeopolitik rüzgarlar göz önüne alındığında %8 düşüş kaydetti.

2Ç22'de, tüketici talebi, UK’nin yıllık bazda en keskin daralmayı kaydettiği tüm EU5 pazarlarında geriledi. Diğer yandan, Vestel Beyaz Eşya, yılın ikinci çeyreğinde Avrupa dışı pazarlarda büyümesini sürdürerek BDT, Okyanusya, Afrika ve Güney ve Kuzey Amerika'da önemli gelir artışı elde etti. Tüm büyük ihracat pazarlarında EUR bazında çift haneli fiyat artışı kaydedildi.

Sonuç olarak, ihracat gelirleri 2Ç22'de yıllık bazda %58 artarak 5,23 milyar TL'ye ulaştı. Özel marka faaliyetleri, yeni projelerin yanı sıra daha yüksek büyüme kaydeden Avrupa dışı pazarlardaki genişlemeden faydalandı.

Öte yandan, A marka faaliyetleri, 2Ç21'deki güçlü baz etkisinden olumsuz etkilendi. FAVÖK marjı, maliyet baskıları ve ihracat modelindeki değişiklik nedeniyle bir miktar geriledi. Brüt kar marjı 2Ç21'deki %16.0 ve 1Ç22'deki %20.7’ye kıyasla 2Ç22'de %20.1 olarak gerçekleşti.

Yüksek maliyetler, fiyat artışları, pozitif kur etkisi ve EUR USD karşısında daha fazla değer kaybetmesinden avantaj sağlayan EUR/USD hedglerinden elde edilen kazançlar ile dengelendi. Öte yandan, ihracat modelindeki değişim, artan lojistik maliyetleri ve yüksek enflasyonun etkisiyle faaliyet giderleri/satış oranındaki yıllık bazda 5,4 puanlık artış FAVÖK marjı üzerinde baskı oluşturdu.

FİNANSAL BORÇLULUKTA İYİLEŞME

Artan işletme sermayesi ihtiyacı ve yatırım harcamaları nedeniyle negatif nakit yaratımına rağmen, net borç 1Ç22 sonundaki 2,74mn TL'den 2Ç22 sonunda 2,46 milyar TL'ye gerilerken, Net borç /FAVÖK 1,0x'ten 0,76x'e düştü. Finansal kaldıraçtaki iyileşme, Vestel Elektronik'ten olan net alacaklardaki azalmadan kaynaklanmıştır.

1Ç22 sonu itibariyle Şirket'in Vestel Elektronik'e 1.64 milyar TL net alacak tutarına karşılık 2Ç22 sonu itibariyle 2.5 milyon TL net alacak tutarı bulunmaktadır. Net işletme sermayesinin satışlara oranı yurt içi satışların artan payı ve Türkiye'deki ek fiyat artışları nedeniyle alacak günlerinde meydana gelen artış sonucu 1Ç22'deki %9,4'ten 2Ç22'de %11.9'a yükseldi

DEĞERLEME ÜZERİNDEKİ ETKİ VE GÖRÜNÜM

AL tavsiyemizi devam ettiriyoruz. Beklentilerin üzerinde gelen net kar rakamına piyasa tepkisinin pozitif olmasını bekliyoruz. VESBE için hedef fiyatımızı, makro varsayımlarımızdaki değişiklikler (daha yüksek kur ve rf oranları) ancak daha yavaş ihracat büyümesi tahminimizi yansıtarak hisse başına 14,31 TL'den 14,43 TL'ye yükseltiyoruz.

AL tavsiyemizi koruyoruz. Vestel Beyaz Eşya'yı ucuz değerleme çarpanları, uzun vadeli görünümü, Türkiye'deki rekabetçi üretim kapasitesinin sunduğu ölçek ve lojistik avantajları, ve sürdürülebilir temettü potansiyelini göz önünde bulundurarak beğenmeye devam ediyoruz. Hisse 2022T 3.6x Firma Değ./FAVÖK ve 5.7x F/K çarpanları ile yurtdışı benzerlerinin, sırasıyla 8.5x ve 11.9x olan medyan çarpanlarına göre oldukça iskontolu işlem görüyor.

Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.

Kategoriler Borsa Hisse Yorumları
Yorumlar