Coca Cola'nın 2016'dan Beklentileri
Coca Cola İçecek, 2016 yılında konsolide FAVÖK marjının 2015 yılına göre yatay seyretmesini öngörüyor. Coca Cola İçecek, 2016 yılında net satış gelirlerindeki artışın hacim artışının üzerinde olmasını, konsolide FAVÖK marjının ise 2015 yılına göre yatay seyretmesini öngördü.
Abone olCoca Cola İçecek, 2016 yılında net satış gelirlerindeki artışın hacim artışının üzerinde olmasını, konsolide FAVÖK marjının ise 2015 yılına göre yatay seyretmesini öngördü.
CCI, 2016 yılına ilişkin beklentilerini KAP'a açıkladı.
CCI'den yapılan açıklamada şu bilgiler verildi:
"2015 yılı, CCİ'nin faaliyet gösterdiği pazarların neredeyse tümünde önemli zorluklarla geçti. 2016 yılında, Orta Asya pazarlarındaki zorlu koşullar devam ederken, diğer pazarlarımızda olumsuz etkilerin daha az olmasını bekliyoruz. Buna göre, 2016 yılında Türkiye'deki satış hacminin düşük tek haneli büyüme göstereceğini, uluslararası operasyonların düşük-orta tek haneli, konsolide satış hacminin ise düşük-orta tek haneli büyüme kaydetmesini bekliyoruz.
Net satış gelirlerindeki artışın hacim artışının üzerinde olmasını, konsolide FAVÖK marjının ise 2015 yılına göre yatay seyretmesini öngörüyoruz.
Türkiye operasyonunda, küçük paketlerin payındaki artışın karlılığı olumlu etkilemesini bekliyoruz. Pakistan'da daha dengeli bir satış hacmi ve karlılık artışı öngörürken 2016 yılında Irak pazarının ürünlerimizi dağıttığımız bölgelere göre 2015 ile kıyaslanabilir bir baza sahip olmasını bekliyoruz.
Diğer yandan, petrol fiyatlarındaki sert düşüş ve kurların ABD doları karşısındaki değer kayıplarının, Orta Asya pazarlarında ekonomik büyüme ve tüketici güvenini baskı altında tutmaya devam edeceğini öngörmekteyiz.
2015 yılında tamamladığımız önemli kapasite yatırımlarının - Duşanbe (Tacikistan), Astana (Kazakistan) ve Multan (Pakistan) - ardından, orta vadede yeterli kapasiteye sahip olmamız nedeniyle yatırım harcamaları konusunda esnekliğe sahibiz. Bu bağlamda, 2016 yılında pozitif serbest nakit akışı elde etmeyi planlıyoruz.
Beklentilerimize yönelik riskler:
Beklentilerimizin gerçekleşmesine engel oluşturabilecek, aşağıdaki unsurları içeren ancak bunlarla sınırlı olmayan bir takım riskler bulunmaktadır:
Politik ve ekonomik istikrarsızlık: Satış gelirlerinin tamamının gelişmekte olan ve öncü piyasalardan sağlanıyor olmasına bağlı olarak, politik ve ekonomik istikrarsızlık tüketici güvenini bozabilir, tüketimde hızlı yavaşlamaya neden olabilir.
Çatışma ve kargaşa: CCİ'nin pazarları ve bu pazarlara yakın ülkelerde özellikle son yıllarda politik sorunlar ve güvenlik endişeleri söz konusudur. Suriye ve Irak'ta askeri ve sivil çatışmalar meydana gelmektedir. Suriye operasyonlarının CCİ'nin konsolide sonuçlarına olan etkisi ihmal edilebilir seviyedeyken, Irak grubun toplam satış hacminin %9'unu oluşturmaktadır. Irak'ta bölgesel ve sivil gerilimin tırmanması şirketimizin sonuçlarını etkileyebilir.
Kurlardaki dalgalanma: Son dönemde döviz piyasalarında görülen yüksek dalgalanma, CCİ'nin pazarlarındaki büyümeyi ve kısa vadede şirketin finansal sonuçlarını olumsuz etkileyebilir. Düşen emtia fiyatlarıyla
beraber, Orta Asya'daki ekonomik büyümenin 2016 yılında da baskı altında olması beklenmektedir.
Hammadde fiyatlarında artış: Hammadde fiyatlarında mevcut görünümün aksine olumsuz değişimlerin gerçekleşmesi hammadde maliyetlerini artırma potansiyeline sahip olup, marjlara negatif etki edebilir."
BAŞARIR'DAN 2016'DA ORTA ASYA HARİÇ BÜYÜME BEKLENTİSİ
Coca Cola İçecek CEO'su Burak Başarır, "2016 yılında, petrol fiyatlarının öngörülebilir vadede düşük seyredeceği beklentisiyle, Orta Asya hariç tüm faaliyetlerimizin büyüme göstereceğini tahmin ediyoruz." dedi.
Başarır 2015 mali tablosu ile ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
"Zor bir yılı geride bırakırken, tüm zorluklara rağmen, yılın ikinci yarısındaki finansal performansın yardımıyla hacim, ciro ve FAVÖK bazında büyüme sağladığımız için mutluluk duyuyorum. Bu sonuçlar, Orta Asya’da ekonomik kriz, Irak’ta güvenlik problemleri, Pakistan’da zorlu rekabet ve Türkiye’de düşük tüketici güveni
koşulları altında elde edilmiştir. Tüm bu olumsuzluklara rağmen, başarılı fiyatlama stratejileri ve sürekli gelişen pazar uygulamaları sonucu çift haneli net satış geliri büyümesi sağladık. Ayrıca, hammadde fiyatlarını ve maliyetlerin kur riskini efektif olarak hedge ettik ve faaliyet verimliliğine odaklanarak konsolide bazda faaliyet karı marjındaki daralmayı sınırlandırdık.
Türkiye operasyonları yılın ikinci yarısında beklentilerimize paralel olarak daha iyi performans gösterdi. Yılın büyük bölümünde düşük seyreden tüketici güvenine rağmen, satılan paket sayısındaki artış ve başarılı tüketici promosyonları sayesinde güçlü bir gelir büyümesi sağlandı. Bununla birlikte, Türkiye operasyonlarının faaliyet karı marjı, güçlü fiyatlama, efektif maliyet ve faaliyet gideri yönetimi sayesinde yıllık bazda iyileşme gösterdi. 2014 yılında hızlanan pazar payı kazanımının ardından, 2015 yılında Pakistan’da rekabet daha yoğun oldu.
Rakibimiz ile aramızdaki ticari iskontoların farkının yansıması olarak, hacim büyümesi çeyrekler bazında oldukça dalgalı bir seyir izledi. Pakistan’da pazarın yüksek potansiyelinden faydalanmak için marka değerimize ve pazar uygulamalarına odaklanmaya devam edeceğiz.
Orta Asya ülkelerinde düşen petrol fiyatları ve kurlardaki yüksek devalüasyonlar genel ekonomiyi olumsuz etkiledi. Başarılı tüketici kampanyaları ve yeni ürün sunumları ile tüm Orta Asya’da pazar payımızı artırdığımız için mutluluk duyuyorum. Bu zorlu ortamda, satın alınabilir ürünlerle tüketici bazımızı korumaya ve tüketici ortamı iyileştiğinde mevcut potansiyeli yakalamaya odaklanacağız.
Irak’ta 2014 yılına göre değişen bazdan dolayı hacim artışı gerçekleşmezken, Kuzey Irak’ta devam eden güvenlik sorunlarına rağmen iş planımızdan daha iyi performans gösterdik Güney Irak’ta Coca-Cola markasında sağlanan çift haneli büyüme ile pazar payımızı artırdık. Bu pazarda potansiyeli değerlendirmek için yetenek gelişimine yoğunlaşmaya devam edeceğiz.
Kritik kapasite yatırımlarının tamamlanmış olmasından dolayı, yakın gelecekte uluslararası piyasalarda talebi karşılayacak yeterli kapasitemiz bulunmakta. Böylece, bu yıl yatırımlarımızı dikkatli şekilde önceliklendirerek önemli miktarda serbest nakit akımı yaratmayı bekliyoruz. Ayrıca, daha fazla verimlilik sağlamak için çalışmaya devam ediyoruz.
2016 yılında, petrol fiyatlarının öngörülebilir vadede düşük seyredeceği beklentisiyle, Orta Asya hariç tüm faaliyetlerimizin büyüme göstereceğini tahmin ediyoruz. Uzun vadede ise elverişli demografik yapı ve büyüme beklentilerine sahip pazarlarımızın yüksek büyüme potansiyelinde bir değişim öngörmüyoruz."