Doğrudan Pazarlama Nedir?
Doğrudan pazarlama; İngilizce karşılığıyla Direct Marketing, ürün ve hizmetlerin genel bir kitleye değil, belirlenmiş bir örnekleme direkt olarak pazarlanması uygulamasıdır
Abone olDoğrudan pazarlama; İngilizce karşılığıyla Direct Marketing, ürün ve hizmetlerin genel bir kitleye değil, belirlenmiş bir örnekleme direkt olarak pazarlanması uygulamasıdır. Daha küçük kitlelere sunum yapılıyor olmakla birlikte, bu pazarlama etkinliğinde dönüşüm oranı oldukça yüksektir. Hedef kitle, yani örneklem direkt olarak ürün veya hizmetle ilgili kişi ve kurumlardan oluşacağından, etkinliğin satışa dönüşme durumu da oldukça yoğun olacaktır. Bu yöntemin en önemli özelliği herhangi bir aracı olmaksızın, üretici veya satıcının tüketiciye doğrudan ulaşıyor olmasıdır. Alıcı, ürün tanıtımları, broşür ve kataloglarla bilgilendirilir ve/veya fiziksel demostrasyon ile tanıtım yapılır. Bu sayede aracı sayısı azaltılarak, ürün fiyatı daha makul seviyede tutulabilir ki, bu oldukça önemli bir pazarlama fonksiyonudur.
Doğrudan pazarlama; Amerika’da başlayan ve tüm dünyada pek çok uygulayıcısı bulunan bir pazarlama etkinliğidir. Bu yöntemi kullanan firmalar, tüketicilere bir çok direkt kanaldan doğrudan ulaşır. Direkt satış, direk tüketici bilgilendirme (mail, posta vb.) telefonla satış, kapıdan satış, e-ticaret ile satış gibi yöntemlerin tamamı bu sınıfta yer alır.
Kaynak: https://omeryoluk.com/dogrudan-pazarlama-nedir/