Emlak Konut'un kampanyasına yoğun ilgi
Emlak Konut GYO Genel Müdürü Kurum, "Tarihi bir kampanya yaptık. Tüm Türkiye genelinde lansman dönemlerinde dahi göremeyeceğimiz yoğun bir ilgi yaşandı" dedi.
Abone olEmlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum, 7 ayda 2 bin 887 bağımsız bölüm satan Emlak Konut GYO'nun, sadece ağustos ayı itibarıyla 2 bin 547 bağımsız bölüm karşılığında 1 milyar 960 milyon lira ciro elde ettiğini belirterek, "Bu da yaklaşık 407 bin metrekarelik alana tekabül ediyor." dedi.
Kurum, Emlak Konut GYO'nun Türkiye'nin geleceğine ve ekonomisine olan güveninin göstergesi olarak başlattığı "Ülkemizin yarınlarına güveniyoruz" kampanyasına ilişkin düzenlediği toplantıda yaptığı konuşmada, 15 Temmuz gecesi Türkiye'nin zor bir süreç yaşadığını, bu tarih itibarıyla herkesin üstüne düşeni yapmaya çalıştığını ifade etti.
Emlak Konut GYO olarak, her şeyi pahasına demokrasiyi, ülkesini koruyan millet için bir şeyler yapmaları gerektiğini belirten Kurum, şunları söyledi:
"Biz de açıkçası yüklenicilerimizden '15 Temmuz öncesi nasıl çalışıyorsanız 15 Temmuz sonrasında da aynı şekilde çalışmaya devam edin. Hiçbir işçi, taşeron işten çıkarılmayacak' dedik. Biz de Türkiye'nin en büyük GYO'su olarak üstümüze ne düşüyorsa bunu yapacağımızı onlara ifade ettik. Onlar da bizim ifadelerimize karşılıksız kalmadı, tarihi bir kampanya yaptık. Bu kampanya ile birlikte diğer sektörler, konut müteahhitleri, dernekler de kampanyaya dahil oldu. Tüm Türkiye genelinde lansman dönemlerinde dahi göremeyeceğimiz yoğun bir ilgi yaşandı."
Emlak Konut'un yüklenici firmalarının toplam 30 proje ile kampanyaya dahil olduklarını anlatan Kurum, "Bu yıl için 11 bin bağımsız bölüm satış, 7,6 milyar TL de ciro hedefi koymuştuk. Temmuz ayı itibarıyla 1 milyar 901 milyon TL karşılığında 2 bin 887 bağımsız bölüm satmıştık. Yıl sonu hedeflerimizden emindik. 7 ayda 2 bin 887 bağımsız bölüm satan Emlak Konut GYO, sadece ağustos ayı itibarıyla 2 bin 547 bağımsız bölüm karşılığında 1 milyar 960 milyon lira ciro elde etti. Bu da yaklaşık 407 bin metrekarelik alana tekabül ediyor" şeklinde konuştu.
Kurum, 1 Ocak-31 Ağustos itibarıyla toplam cirolarının 3 milyar 730 milyon liraya ulaştığını, adet bazında da 5 bin 387 olduğunu bildirdi.
"(Kampanya) Konut balonu var diyenlere en iyi cevap"
Murat Kurum, geçmişteki birçok yılı ciro ve adet olarak yakaladıklarını vurgulayarak, "Bu da aslında sektörün, vatandaşın, ülkesine, devletine, şirketine olan güveninin en büyük göstergesidir. Konut balonu, sektörde arz fazlası var diyenlere verilecek en iyi cevaptır" dedi.
Kampanya döneminde 81 bin metrekare ve 401 bağımsız bölüm ile Ağaoğlu Maslak 1453 İstanbul projesinin 539 milyon ciro elde ettiğini belirten Kurum, İstanbul'da konut satışının olduğu ve diğer illerde satış yapılmadığına yönelik en güzel cevabın, Nevşehir Emlak Konutları'nın 53 bin metrekare, 306 bağımsız bölüm ve 148 milyon lira ciroyla verildiğini, Tual Bahçekent'in ise 27 bin metrekare, 221 bağımsız bölüm ve 85 milyon liralık ciroyla adet bazında en çok satan projelerde üçüncü sırada yer aldığını kaydetti.
Kurum, Ağaoğlu Maslak 1453 İstanbul ve Nevşehir Emlak Konutları'nın değer ve metrekare bazında en çok satanlar sıralamasında yerini korurken, değer bazında Park Mavera'nın ve metrekare bazında Temaşehir'in üçüncü sıralarda olduğunu söyledi.
"Bu kadar ilgi beklemiyorduk"
Emlak Konut GYO Genel Müdürü Kurum, bir gazetecinin, "Kampanyaya bu kadar ilgi bekliyor muydunuz?" sorusu üzerine, bu kadarını beklemediklerini ifade ederek, "Bu kampanyanın tüm sektör ve ülke genelinde bu kadar büyüyeceğini beklemiyorduk. Tabii ki satış olacağından emindik, ciddi bir fedakarlık vardı. Talebin bizim beklentilerimizin üzerinde olduğunu gördük." diye konuştu.
Kampanyanın yıl sonuna kadar uzatıldığını anımsatan Kurum, "30 projede bir kısmı belirli limitleri sattı, bir kısmı limite çok yaklaştı. Yaklaşanlar veya satışla ilgili kotası olanlara yıl sonuna kadar kampanyaya dahil oldular. Kotasını doldurmuş olanlar da tüm yüklenicilerle 0,70 faiz oranına devam edilmesini ve üstümüze düşeni yapmaya karar verdik." dedi.
Kurum, konut fiyatlarında düşüş olmayacağına dikkati çekerek, kampanyanın İstanbul için, konut alıcısı için imkan olduğunu düşündüğünü ifade etti.
Kurum, kalan 4 ayda da şehit ailelerine indirim yapılıp yapılmayacağı sorusuna da, "Şehit aileleri bizim başımızın tacı. Onlara her projemizde kontenjan ayırıyoruz." karşılığını verdi.
Yüzde 20 peşin, 120 ay vadeli TÜFE'li satışın yüzde 25, yüzde 20 peşin 120 ay vadeli yüzde 0,70 faiz oranı ve diğer ödeme seçeneklerinin tercih edilme oranının da yüzde 75 olduğunu belirten Kurum, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının (TCMB) faiz indiriminin ardından bankaların da faiz indirimine devam edeceklerini düşündüklerini, onların da üzerine düşeni yaptıklarını ifade ederek, hacmi artırmanın önemine dikkati çekti.
Aralık ayı sonuna kadar geçerli olacak kampanyaya göre, bağımsız bölüm bedelinin yüzde 20'si peşin ödenecek, yüzde 10'luk kısım ara ödeme olarak tahsil edilecek. Kalan yüzde 70'lik ödemenin ise TÜFE'ye göre ya da aylık yüzde 0,70 vade farkı ile 120 aya kadar taksitlendirilmesi mümkün olacak.