FROTO-Ford Otosan hisse yorumu ve hedef fiyatı
TERA Yatırım, FROTO-Ford Otosan hisse senedi için tavsiyesini 1684,00 TL hedef fiyat ile "endeks üstü getiri" olarak başlattı, hisseyi takip ettiği şirketler listesine ekledi
Abone olTERA Yatırım, FROTO-Ford Otosan hisse senedi için tavsiyesini 1684,00 TL hedef fiyat ile "endeks üstü getiri" olarak başlattı, hisseyi takip ettiği şirketler listesine ekledi.
Raporda yer alan bilgiler şu şekilde:
"Ford Otosan için 12 aylık hedef fiyatımız hisse başına 1.684 TL olarak %96 yükseliş potansiyeli sunuyor. Cazip değerleme, yüksek marjlı operasyonlar, Ford Otosan için güçlü ihracat büyüme beklentileri, kanıtlanmış iş modeli ve istikrarlı temettü geliri potansiyeli nedeniyle Endeks Üstü Getiri tavsiyesinde bulunuyoruz.
2025'e kadar tamamlanacak iddialı büyüme planı
Ford Otosan, Türkiye'deki ticari araç üretim kapasitesini 2025 yılına kadar yaklaşık 650.000 adede çıkarmak için yatırım yapıyor. 2 milyar avroluk yatırım, Ford Otosan'ın Gölcük fabrikasında 207.000 adet Transit ve Yeniköy fabrikasında 405.000 adet 1 tonluk ticari araç üretmesini sağlayacak. Ayrıca Ford Otosan, Eskişehir fabrikasının kamyon üretim kapasitesini 2023 yılı sonunda 17.700'den 22.500'e çıkardı ve 2023'ün ilk yarısında üretim kapasitesini 289.000 adede çıkaracak olan Ford Romanya'yı satın aldı. Ford Otosan, genel olarak 2020'deki 455.000 adetlik toplam üretim kapasitesini 2025 yılına kadar 900.000 adedin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
Avrupa, kilit ihracat pazarı olmaya devam ediyor
Ford Otosan üretiminin yaklaşık %84'ünü öncelikle Avrupa'ya ihraç ediyor. Kapasite artırımı yatırımlarının tamamlanmasıyla birlikte ihracat gelirlerinin ağırlığı da %80'in üzerine çıkacak. Ford Otosan, Ford'un son dokuz yıldır pazar lideri olduğu Avrupa'da satılan Ford ticari araçlarının yaklaşık %74'ünü üretiyor. Nispeten eski bir ticari araç parkına sahip olan Avrupa'daki ticari araç satışları hala pandemi öncesi seviyelerin altında seyrediyor. Yenileme pazarındaki büyüme potansiyeline ek olarak, ticari araçların elektriklendirilmesi büyüme için başka bir yol sunuyor.
Çinli üreticilerin fiyat rekabetine sınırlı maruz kalma
Çin ithalat yolu ile Türkiye hafif araç pazarında pazar payı kazanıyor (%8,2 8M24'te) ve bu da Türk otomobil üreticilerini etkiliyor. Türk hükümeti yakın zamanda Çin ithalatlarına vergileri artırarak son baskıyı hafifletti. Ayrıca, Çinli şirketler büyük ölçüde binek otomobil segmentinde rekabet ettiğinden Ford Otosan üzerindeki etki nispeten sınırlıdır.
2025 ve 2026'da güçlü performans öngörülüyor
Ford Otosan için daha iyi bir ikinci yarıyıl bekliyoruz çünkü 4Ç23'teki ramp-up sorunlarının olumsuz etkileri 2YY24'te ihracat performansının artmasıyla ortadan kalkacak. Bununla birlikte, Ford Otosan'ın 2024'te FAVÖK'te %30 ve net gelirde %33 düşüş kaydetmesini öngörüyoruz. Güçlü ihracat sayesinde 2025'te 736k'ya ve 2026'da 846k'ya ulaşması öngörülen birim satışlarla 2025 ve 2026 için daha iyimseriz. Çift haneli yüksek büyüme, özellikle 2026'da güçlü karlılık büyümesine dönüşmeli.
Riskler
Avrupa'da ekonomik aktivitede yavaşlama, elektrikli araçlara geçişte sorunlar, TL'nin EUR karşısında değer kazanması ve Türkiye ile Avrupa'da artan rekabet.
Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.