Geleneksel Pazarlama Tanımı Nedir?
Günümüzde birçok firma tüketicilere en doğru yoldan ulaşmak için pazarlama modelleri kullanır. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini odak noktasına koyarak gerçekleşen bu yöntemlerden bir tanesi de geleneksel pazarlama yöntemidir.
Abone olGünümüzde birçok firma tüketicilere en doğru yoldan ulaşmak için pazarlama modelleri kullanır. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini odak noktasına koyarak gerçekleşen bu yöntemlerden bir tanesi de geleneksel pazarlama yöntemidir.
Geleneksel pazarlama aynı zamanda kitle pazarlaması olarak da bilinir çünkü bireyi değil kitleleri esas alır. Yani tekil tüketici düşüncesi yerine kitleleri etkilemeyi amaçlar. Bu anlatımı destekleyici örnekler olarak; Radyo, televizyon, gazete, kapılarınıza bırakılan broşürler gösterilebilir. Yine aynı zamanda yerel kitleye en yakın olan organlar yerel radyo ve işletmeler olduğu için tüketici eğilimleri de bu organlar üzerinden detaylandırılabilir. Örneğin bir firma herhangi bir beldenin kitlesine ulaşmak istiyorsa broşürlerle veya o bölgeye ait olan radyo ile bunu kolayca başarabilir.
Birçok pazarlama modelinde olduğu gibi geleneksel pazarlamada da maliyet faktörü karşımıza çıkıyor. Tüm detayları göz önüne alındığında diğer modellere göre daha büyük bütçelere ihtiyaç duyulduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Maliyetin yanında bu modelin içerisinde önemli yer tutan unsurlar arasında ürün veya ürün niteliği, tutundurma ve bölge gösterilebilir. Bu unsurlar üzerinden plan ve strateji belirlenir.
Artık teknolojinin egemen ya da daha doğru ifade ile teknolojinin gelişiminin egemen olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bu gelişimden pazarlama modelleri de aslında olumlu anlamda etkilendiler. Geleneksel pazarlama özelinde baktığımızda artık dijital pazarlama yöntemleri ile iç içe olmuş bir model görüyoruz. İki yönteminde stratejik açıdan bir yapboz gibi birbirini tamamladığını söyleyebiliriz.