Hissede hedef fiyatını yükseltti
İş Yatırım, AG Anadolu Grubu Holding'in hedef fiyatını 30,00 TL'den 53,19 TL'ye yükselterek, tavsiyesini "tut"tan 'al'a revize etti.
Abone olİş Yatırım, AG Anadolu Grubu Holding'in hedef fiyatını 30,00 TL'den 53,19 TL'ye yükselterek, tavsiyesini "tut"tan 'al'a revize etti.
Raporda yer alan detaylar şöyle:
TAVSİYEMİZİ AL’A YÜKSELTİYORUZ.
Borsaya kote olmayan şirketlerde yaptığımız revizyon ve hedef Net Aktif Değeri’nin(NAD) %94’lük kısmını oluşturan MGROS, AEFES ve CCOLA hedef fiyatlarımıza dayanarak, AGHOL için hedef fiyatımızı 53.2 TL/hisse’ye yükseltiyor ve tavsiyemizi AL olarak revize ediyoruz.
Hisse şu anda sırasıyla %20 ve %28.7 olan 1 yıllık ve 3 yıllık NAD iskontosuna kıyasla güncel NAD’ına göre %32.6 iskonto (TOGG dahil edildiğinde %37.7) ile işlem görüyor. Tarihsel iskonto hesaplamalarımızda TOGG’un etkisi bulunmuyor. 2021 yılında uluslarası operasyonların satış ve FAVÖK’teki payı %33.3 ve %46.6 idi. TL’deki değer kaybı nedeniyle bu oranların orta vadede artmaya devam edeceğini düşünüyoruz.
AEFES ve CCOLA için operasyonel marjlarda daralma beklesek de, şu anda iki hissenin de kötümser varsayımlarla bile ucuz kaldığını düşünüyoruz. Ayrıca, hem bira hem de meşrubat gruplarının uluslararası gelirlerinin çoğunluğu döviz bazlı olduğu için, her iki segment için de önemli miktarda büyüme bekliyoruz ve bu da Holding’in konsolide performansına katkıda bulunuyor. Bu konuda en büyük risk Ruble’deki değer kaybının derinleşmesi.
Asgari ücret artışı ve Türkiye'deki enflasyon ortamı nedeniyle 2022 yılında Migros için de önemli bir ciro artışı öngörüyoruz. Migros'un döviz bazlı borcunun tamamı 3Ç21’de kapatıldı. Ancak Migros'un 2023'e kadar herhangi bir temettü dağıtmasını beklemiyoruz. ASUZU 2021'de yıllık bazda %116'lık bir artışla etkileyici bir ciro artışı gösterdi. Şirket ayrıca 2022'de düşük ila orta tek haneli hacim büyümesi beklediklerini belirtti.
AEFES ve ASUZU’nun açıkladıkları temettü miktarları, Anadolu Grubu için 480mn TL civarında brüt temettü gelirine işaret ediyor. 2021'de otomotiv segmentinde %62 net kâr artışı gerçekleşti ve Holding ayrıca 2021'de 584mn TL tutarında tek seferlik kar kaydetti. Buna dayanarak, Holding’in toplam temettü gelirinin 2022'de 500mn TL'yi aşmasını bekliyoruz.
Holding'in portföyünü sadeleştirmeyi ve gıda perakendeciliği ve içecek sektörlerine odaklanmayı hedeflediği izlenimi içindeyiz. Kısa süre önce dakika bazlı araç kiralama şirketi Moov'un yüzde 75 hissesi Getir'e satıldı. Şirket, Çelik Motor'un borcunu azaltmak için kullandığı bu satıştan 23.4mn dolar gelir elde etti. Bu çıkışın ardından Çelik Motor'un ana odak noktası KIA otomobillerinin dağıtımı ve ikinci el otomobil satışları olacak. Çelik Motor, Anadolu Motor ve Anadolu Isuzu'nun oluşturduğu otomotiv segmenti (TOGG hariç), hedef NAD'ın yaklaşık %16'sini oluşturuyor.
Ayrıca, şirket gayrimenkul işinden çıktı ve çıkıştan sonra geriye düşük miktarda borç kaldı. McDonald's 2021'de etkileyici bir faaliyet yılı geçirdi. Yine de 2022'de faaliyet marjlarında hafif bir bozulma bekliyoruz. McDonald's hedef NAD’ımızın yaklaşık %4'ünü oluşturuyor. 2020 yılının başında McDonald's'ın 280 milyon TL'ye satılması için resmi görüşmeler vardı. Şu anda McDonald's’ın değerinin 43 milyon dolar civarında olması gerektiğini hesaplıyoruz.
ANADOLU GRUBU HOLDİNG
Şirketin borç yapısı kurdaki dalgalanmaya dayanıklı durumda. Anadolu Grubu'nun 2022 Şubat sonu itibarıyla 3,2 milyar TL tutarında solo net borç pozisyonu var. Borcun büyük çoğunluğu Türk Lirası cinsinden. Kalan döviz bazlı borç çoğunlukla hedge edilmiş vaziyette. Holding'in net borç pozisyonunu azaltmak için bazı borsaya kote olmayan şirketlerden çıkabileceğini düşünüyoruz. Paravani ve Aslancık Hidroelektrik Santralleri ile McDonald's orta ve uzun vadede makul fiyatlara satılabilir. Değerlememize göre, AGHOL'un bu üç şirketteki hissesi yaklaşık 64 milyon dolar değerinde.
TOGG projesine 70 milyon Euro civarında yatırım yapan şirketin 50-60 milyon Euro daha yatırım yapması bekleniyor. IICEC 2021 raporuna göre şu anda Türkiye'de elektrikli araçların satışlardaki ve araç parkındaki payı %1'in altında. Ancak TOGG'un şu anki vizyonu önümüzdeki 10 yıl içinde 1 milyon elektrikli araç üretmek. Raporda belirtilen yavaş büyüme senaryosunda elektrikli otomotivlerin pazar payının 2030’da %16’ya, hızlı büyüme senaryosunda ise %35’e ulaşabileceği kaydediliyor. Elektrikli arabalara ve TOGG'a yönelik devlet teşvikleri ve kamu alımları araba için güçlü bir talep yaratabilir.
Uzun vadede hane halkının alım gücünde olası bir toparlanma da satışları destekleyebilir. Aracın genel seçimlerden önce 2023'te planlanan lansmanı ve orta vadede şirketin potansiyel halka arzı, Anadolu Grubu Holding için katalizör olabilir. Ayrıca TOGG araçlarının lansmanı, Türkiye'de elektrikli otomobiller için bir ekosistem oluşumunu hızlandırabilir. Bu durum, Holding'in otomotiv sektöründeki tecrübesi göz önüne alındığında bu, Holding için ek fırsatlar yaratabilir. Ancak yine de detaylı gelecek projeksiyonlarının olmaması nedeniyle TOGG'u değerlememize yalnızca güncel yatırım miktarı kadar dahil ettiğimizi ve NAV tahminimizde yukarı yönlü bir potansiyel oluşturduğunu belirtmeliyiz.
Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.