'İnternet bankacılığına başladığımızda Google yoktu'
Garanti Bankası Genel Müdürü Erbil,"Dünyada internetin yaygın olmadığı bir ortamda Garanti olarak internet bankacılığı kurduk. Biz Türkiye'de internet bankacılığına başladığımızda daha Google yoktu. Öyle bir dünyadan bugünlere geldik"dedi.
Abone olGaranti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, dünyada internetin yaygın olmadığı bir ortamda Garanti olarak internet bankacılığı kurduklarını belirterek, "Biz Türkiye'de internet bankacılığına başladığımızda daha Google yoktu. Öyle bir dünyadan bugünlere geldik." dedi.
Garanti Bankası, dijital bankacılıkta 20 yılı geride bıraktı. Bankanın 20 yıllık dijital dönüşüm hikayesi, Garanti Teknoloji'nin geçmişten bugüne dijital yolculuğu, bankanın dijital bankacılık alanında ulaştığı nokta ve geleceğe nasıl hazırlandığının paylaşıldığı basın toplantısı Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil ile Garanti Bankası Genel Müdürü Yardımcıları Hüsnü Erel ve Didem Dinçer Başer ev sahipliğinde yapıldı.
Erbil, toplantıda yaptığı konuşmada, bankanın bugüne kadarki süreçte hep müşterilerini birinci planda tuttuklarını ve teknoloji gelişiminde hep müşteri odaklı çalıştıklarını söyledi.
Son 20 yıla uzanan dijital dönüşüm yolculuğunu anlatan Erbil, Garanti'nin gelişimi için devrim yaratan teknolojik adımları 90'lı yılların başında atmaya başladıklarını ifade etti.
Odak noktalarının her zaman, teknolojideki son gelişmeleri bankacılık hizmetlerine entegre ederek, müşterilerin hayatını daha da kolaylaştırmak olduğuna işaret eden Erbil, yenilikleri ilk uygulayan ve fonksiyonel anlamda zengin sistemler kuran bir banka olarak, teknolojik dönüşümde bankacılık sektörü ve Türkiye için bir model olmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Erbil, 1997'de finansal internet uygulamalarını müşterilerin hizmetine sunmak amacıyla internet bankacılığını başlattıklarını anımsattı ve şöyle devam etti:
"Dünyada internetin yaygın olmadığı bir ortamda Garanti olarak internet bankacılığı kurduk. Biz Türkiye'de internet bankacılığına başladığımızda daha Google yoktu. Öyle bir dünyadan bugünlere geldik. 1998'de, internet kullanımını yaygınlaştırmak ve müşterilerimizin erişim problemini en aza indirmek için yeni bir internet servis sağlayıcısı kurduk. Sanal POS sistemini sunan ilk banka olduk. Hemen ardından Türkiye'nin ilk ticaret sitesi olan ‘eticaret.garanti.com.tr'yi kurduk. Hem dijitalleşme hem ödeme sistemlerine yatırım yaparak, Türkiye'nin ilk çipli kredi kartı Bonus Card'ı kullanıma sunduk. İlerleyen yıllarda, CepBank uygulamasıyla hızlı para transferini sağlayan, dünyadaki ilk banka olduk. Türkiye'de ilk kez ATM üzerinden kartsız fatura ödeme ve para yatırma hizmetlerini sunduk."
"İnsansız bankacılık gündemimizde yok"
Fuat Erbil, Türkiye'nin önümüzdeki dönemde ancak katma değeri daha yüksek işlerle gelişeceğini ve bu noktada teknolojik gelişim ile verimlilik kavramlarının en önemli iki unsur olduğunu ifade etti.
Garanti Bankası olarak 20 yılı aşkın süredir, hem bankacılık sektörünün hem de ülkenin dijital dönüşümüne öncülük etmenin ve tüm paydaşlara örnek olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.
Erbil, dijital kanalda yapılan her işlemden birinin Garanti Bankası tarafından gerçekleştirildiğini, her yıl Garanti Teknoloji'nin 135 milyon dolarlık yatırım yaptığını ve bu tutarın yıllar itibarıyla sürekli arttığını dile getirdi.
Dijitalleşmenin gelişmesiyle şubeleşmede ve çalışan sayısında bir azalış olup olmayacağına ilişkin soru üzerine Erbil, "Bizim için aslolan insandır. İnsansız bir bankacılık gündemimizde de stratejimizde de yok. Bankacılık alanında büyüme potansiyelinin olması ve yeni müşteri kazanımı şubeleşmenin devamını sağlayacaktır. Bu yıl şube sayısında azalış planımız yok." şeklinde cevap verdi.
Erbil, "20 yıl evvel Google yokken, internet bankacılığı yapmak çok önemli. Ancak şu anda Google'ın piyasa değeri 500 milyar doları aşarken, ülkemizde bu düzeyde firma yok. Tam olarak ne yapılamadı?" sorusuna, "Sanayi ve eğitim tarafında biraz eksiğimiz var. Çok yetenekli beyinlerimizi Silikon Vadisi'ne kaçırabiliyoruz. Böyle eksikliklerimiz var. Ama bizim de çoğu sektörümüz dünya ölçeğinde. Bazılar ise daha da ilerde."
iGaranti'nin GarantiOne'a dönüştürülmesine ilişkin soru üzerine Erbil, "iGaranti'yi bir cümlede anlatamadık. O yüzden bunu masaya yatırdık ve GarantiOne'a çevirdik." ifadesini kullandı.
"Kredi kartlarını yeni kimliklerin üzerine tanımlatırım"
Garanti Bankası Teknoloji ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüsnü Erel ise teknolojik altyapılarıyla geliştirdikleri tüm ürün ve hizmetlerin temelinde basitlik, hız ve güvenilirliğin yattığını söyledi.
Bu yolculukta ilk günden bu yana, işlemlerin anında yansıdığı senkronize bir altyapı kullandıklarını anlatan Erel, 20 yıl önce kurmaya başladıkları ve sürekli yeniledikleri bu sağlam altyapı sayesinde bugün, internet ve hıza paralel giderek değişen müşteri ihtiyaçlarına anında çözüm ürettiklerini aktardı.
Erel, Garanti’nin teknolojiyi etkin bir şekilde uyarlama başarısının ardında, tüm uygulamaları kendi içinde geliştirmesinin yer aldığını ifade etti.
Garanti Teknoloji bünyesinde, mobil de dahil olmak üzere uygulama geliştirme, kullanıcı deneyimi, büyük veri analitiği gibi özelleşmiş dallar için takımları bulunduğunu belirten Erel, şunları kaydetti:
"Garanti Teknoloji'yi farklılaştıran başlıca kabiliyetlerinden biri de, bugünün start uplarının çalışma modeliyle aynı olan, çevik yöntemler sayesinde iş kolları ve teknoloji takımlarının tek bir ekip olarak üretebilme yeteneği. Sürekli gelişen ve yaşayan uygulamalara imza atan bir ekibimiz var. Klasik geliştirme ve uygulama yöntemlerinin yanı sıra işkolu ve teknoloji ekiplerinin bir arada çalıştığı çevik geliştirme yöntemlerini benimsiyoruz. Bu sayede müşterilerimiz için hayata geçireceğimiz uygulamaları anlık test edebiliyor, gerekli değişiklikler ve iyileştirmeleri hızlıca üretebiliyoruz.
Dijitalleşmede 360 derece bir yaklaşım benimsedik. Müşterilerimize birbirine entegre kanallar üzerinden hizmet veren Garantililer, tabletten bankacılık imkanı sunan uygulamamızı kullanıyor. Çalışanlarımıza, müşterilerinin tüm işlemlerini yapabildikleri, video görüşmeler gerçekleştirebildikleri, ihtiyaç duydukları bilgi ve belgelere hızla ulaşabildikleri tek bir platform olarak tabletten bankacılık uygulamamızı sunuyoruz. Garantililer bu sayede, standartları belirli, kaliteden ödün vermeyen, zaman ve mekandan bağımsız bir hizmet anlayışıyla çalışmalarını sürdürüyor."
Erel, yeni kimlik kartlarının bankacılık sektörüne etkinini ne olacağına yönelik soru üzerine, "Yeni kimlik kartları oyun değiştirici olacaktır. Çünkü bunun içinde ciddi güvenlik tedbirleri ve biyometri var. Parmak izi ve avuç içi teknolojisi söz konusu. Garanti olarak avuç içi kullanımını ilk kullananız. Yeni kimlik kartları çok hızlı yaygınlaşıyor. Önemli olan bunları okuyacak cihazların yaygınlaşması. Ben olsam kredi kartını da plastik olarak dağıtmam. Kredi kartlarını da her şeyi de yeni kimliklerin üzerine tanımlatırım. Bir plastik her derde deva olur."
"5 milyon aktif dijital müşterimiz var"
Garanti Bankası Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer de şu anda 5 milyon aktif dijital müşteriye hizmet verdiklerini, bunun yanında 3,9 milyon aktif mobil müşteriye sahip olduklarını söyledi.
Garanti'nin tüm müşteri işlemlerinin (nakit hariç) yüzde 92'sinin dijital kanallardan gerçekleştiğini ifade eden Başer, kredi kullanımının yüzde 45'inin yine dijital kanallarda yapıldığına işaret etti.
Başer, Türkiye Bankalar Birliği'nin 2016 yılı 4. çeyrek verilerine göre, Türkiye'de bireysel müşterilerde dijital finansal işlemler hacminde yüzde 24'lük payla öncü konumlarını sürdürdüklerini belirtti.
Son yıllarda dijital tarafta çok sayıda ödüle layık görüldüklerini anlatan Başer, dijital dönüşümde altın kuralın müşteri ihtiyaçlarına yönelik iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak olduğunu dile getirdi.
Başer, şunları kaydetti:
"Kısa bir süre sonra güncellenecek olan ve 4 milyon kullanıcısı bulunan Garanti Cep bu yaklaşımın en taze örneklerinden biri. Müşterilerimizi dinleyerek güncellediğimiz Garanti Cep, en hızlı şekilde erişmek istediği hesap ve kart bilgileri, güncel işlem bilgileri ve sık yapılan işlemleri ön plana çıkararak, daha kullanıcı odaklı bir deneyim sunmayı hedefliyor. Sesle bankacılık işlemi yapılmasını sağlayan Mobil İşlem Asistanı (MİA) sayesinde tüm bankacılık işlemleri Garanti Cep'te sesle gerçekleştirilebiliyor. Garanti'nin resmi Facebook Messenger hesabı üzerinden erişilen Chatbot, kredi konusundaki sorulara cevap vererek kredi hesaplama işlemini kolaylaştırıyor ve başvuru adımına taşıyor.
Ses Biyometrisi konusunda da, bankamızın çağrı merkezine bağlanan kullanıcıları doğal konuşmaları esnasında tanıyarak, işlemlerini ek bir doğrulamaya ihtiyaç olmadan gerçekleştirme çalışmalarımız başladı. Göz Tanıma ise göz yapısını tanıyarak müşteriyi doğrulayarak Garanti Cep'e girilmesini sağlıyor. Şu anda 250 bin müşterimiz mevcut. 130 üye işyerinde geçerli mobil ödeme teknolojisi GarantiPay ile kullanıcılar, kart eklemeye ve üye işyerleriyle kart bilgilerini paylaşmaya gerek kalmadan, üye işyerlerinde BonusFlaş uygulamasıyla ödemelerini tamamlayabiliyor."