İşte Ferit Şahenk'in yeni yatırımı
Doğuş Grubu hazır giyim devi Uniqlo'yu Türkiye'ye getiriyor. Perakende yatırımlarını hızlandıran Doğuş Grubu, son olarak Japon hazırgiyim devi Uniqlo’yu Türkiye’ye getirmek için düğmeye bastı Armani Jeans ve Gucci’nin de aralarında bulunduğu 10’dan fazla markanın Türkiye temsilcisi olan Doğuş Grubu, son olarak Japon hazırgiyim devi Uniqlo’nun peşine düştü.
Abone olPerakende yatırımlarını hızlandıran Doğuş Grubu, son olarak Japon hazırgiyim devi Uniqlo’yu Türkiye’ye getirmek için düğmeye bastı
Armani Jeans ve Gucci’nin de aralarında bulunduğu 10’dan fazla markanın Türkiye temsilcisi olan Doğuş Grubu, son olarak Japon hazırgiyim devi Uniqlo’nun peşine düştü. Kulislerde konuşulanlar, Doğuş Perakende Grubu’nun Türkiye’ye getirmek istediği ünlü markayla temasa geçip ülkedeki operasyonu yürütmeye resmen talip olduğu yönünde.
Son dönemde perakendede atağa kalkan ve marka sayısını artırmaya başlayan Doğuş Grubu, ABD’li Under Armour’ı da Türkiye’ye getirmek üzere anlaşmaya varmıştı. 2015 ciro hedefi 3.8 milyar dolar olan son yılların popüler spor giyim markasının öncelikli lokasyonları belirlendi. Under Armour’ın ilk etapta İzmir’deki Point Bornova Alışveriş Merkezi (AVM) ve İstanbul’da hayata geçirilecek Emaar Square AVM’de yer alması bekleniyor. Doğuş tarafından Türkiye’ye getirileceği konuşulan bir diğer marka da ünlü İtalyan kozmetikçi Kiko. 34 ülkede faaliyet gösteren Kiko’nun Türkiye pazarında küçük metrekareli mağazalarla hızlı bir büyüme elde edebileceği öngörülüyor.
DÜNYAYA AÇILMA PLANI YAPTI
Üretiminin bir kısmını Türkiye’de yaptıran Uniqlo’nun ülkede ne zaman mağazalaşmaya başlayacağı ve kiminle işbirliği yapacağı bir süredir sektörün sık sorulan soruları arasında. Yıllık üretimi 1 milyar adedin üzerinde olan Uniqlo, anavatanı Japonya başta olmak üzere Asya ülkeleri ve ABD ağırlıklı mağazalaşsa da markanın son dönemde hem Avrupa hem de gelişmekte olan piyasalarda daha fazla varlık göstererek dünyaya açılma planı yaptığı ifade ediliyor. Bu anlamda Türkiye’de de mağaza açmak için fırsat kollayan Uniqlo’nun Doğuş’un işbirliği teklifine nasıl bir yanıt vereceği ise merak konusu. Zira, Japon markanın ülkede başlatacağı operasyonu direkt olarak yönetmeye de sıcak baktığı gelen bilgiler arasında.
Türklerin yurtdışında ve online kanalda en çok alışveriş yaptığı yabancı markalar arasında gösterilen Uniqlo, kaztüyü yelek ve montlarıyla ünlü. Kadın, erkek ve çocuk giyim koleksiyonları bulunan Uniqlo, iddialı renk kullanımıyla trend belirleyici markalar arasında gösteriliyor.
13.7 MİLYAR DOLAR’LIK SATIŞ YAPAN FAST RETAILING’İN EN
BÜYÜĞÜ
Uniqlo, Japon perakende devi Fast Retailing bünyesinde faaliyet gösteriyor. Aralarında Avustralya, Almanya, Endonezya, Filipinler, İngiltere ve ABD’nin de bulunduğu 16 ülkede yer alan Uniqlo’nun toplam mağaza sayısı bin 639. 2015’te açıklanan son finansal sonuçlara göre toplam satışı 13.7 milyar dolara ulaşan ve en büyük markası Uniqlo olan Fast Retailing’in çatısı altında Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory markaları da yer alıyor. Inditex, H&M ve Gap’in ardından dünyanın dördüncü büyük giyim cirosunu yapan şirket, 2020’de toplam satışını 40.8 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyor.(Habertürk)