Logo Yazılım (LOGO) hisse yorum
Tespitleriyle dikkat çeken analist Tuncay Turşucu, Logo Yazılım (LOGO) hissesindeki detaylı analizini yatırımcılarla paylaştı.
Analist Tuncay Turşucu, Logo Yazılım (LOGO) hissesindeki detaylı analizini yatırımcılarla paylaştı...
Logo Yazılım (LOGO) 3Ç23’de beklentilerin üzerinde 126mn TL net kâr açıkladı. Beklentiler 117mn TL seviyesindeydi. Net kâr çeyreklik -53.14% azalırken, geçen yıl aynı döneme göre yıllık 10.77% yükseliş gösterdi. Net kâr marjı 3Ç23’de 19.73% olurken, önceki çeyrekte 46.85% ve geçen yıl aynı çeyrekte 29.63% olmuştu. Net kardaki yıllık %10.7 yükseliş enflasyonun altında kalırken, çeyreklik düşüşte faaliyet giderlerinin ve maliyetlerin daha hızlı yükselmesi etkili olmuş görünüyor.
Satış gelirleri 3Ç23’de beklentilerin hafif üzerinde 637mn TL seviyesinde gerçekleşti. Beklentiler 618mnTL seviyesindeydi. Satışlar önceki çeyreğe göre 11.27% artarken , geçen yıl aynı döneme göre yıllık 66.4% büyüdü. Brüt kâr marjı 3Ç23’de 78.62% oldu. Önceki çeyrekte 79.20% ve geçen yıl aynı dönem 72.09% olmuştu. Satışlardaki artış performansı sınırlı kaldı, ancak bu dönemde brüt kar marjında iyileşme görülüyor.
FAVÖK aynı dönemde beklentilerin üzerinde 169mn TL olurken, yıllık bazda 38.59% artış gösterdi. Çeyreklik -2.63% küçüldü. FAVÖK marjı aynı dönemde 26.59% seviyesinde oluştu. Önceki çeyrekte 30.39% , geçen yıl aynı dönemde 31.92% olmuştu. FAVÖK marjındaki gerilemede faaliyet giderlerindeki hızlı artış etkili oldu.
LOGO 9 Aylık Sonuçlar
Yılın ilk 9 ayında şirket 456 mn TL net kâr açıkladı. Net kâr geçen yıl aynı döneme göre 29.15% büyüdü. Bu dönemde şirket 1,661 mn TL satış geliri elde ederken satış gelirleri yıllık 62.92% artış gösterdi. FAVÖK 485 milyon TL oldu ve yıllık bazda 23.21% arttı.
Yılın ilk 9 ayında şirket 78.74% brüt kâr marjı ile çalıştı. Geçen yıl aynı dönemde 76.75% olmuştu. Favök marjı 29.20% seviyesinde olurken, geçen yıl 38.61% olmuştu. Net kâr marjı 27.43% oldu. Geçen yıl aynı dönemde 34.61% olmuştu. Brüt kar marjı 2 puan yükseliş sağlarken, Faaliyet giderlerinin satış artış hızından daha fazla %102 artması, faaliyet kar marjlarının 9 puana kadar gerilemesine neden oldu.
Özsermaye kârlılığı 42.56% olurken, geçen yıl aynı dönemde 54.27% olmuştu. Sektör ortalaması 51.47% seviyesinde bulunuyor. Özsermaye karlılığı geçen yıla göre düşmüş görünüyor olsa da, tarihsel olarak ortalamasının üzerinde bulunuyor. Burada 2022 yılının istisna bir yıl olması daha öne çıkıyor olabilir.