Mavi'nin gelirinde yüzde 25'lik artış
Mavi Giyim, 2023 yılında gelirlerini %25 (enflasyon düzeltmesi öncesi %91) artırarak 26,3 milyar TL'ye ulaştı. Şirket 2024 yılında da %70'lik bir büyüme hedefliyor
Abone olTürkiye'nin önde gelen jean ve hazır giyim markası Mavi, 2023 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş 1 Şubat 2023-31 Ocak 2024 dönemini kapsayan yılsonu finansal sonuçlarına göre konsolide gelirlerini bir önceki yıla göre %25 (enflasyon düzeltmesi öncesi %91) artışla 26 milyar 293 milyon TL'ye ulaştırdı. Net kar ise 1 milyar 757 milyon TL oldu.
Mavi’nin, enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş bilançosunu göre yılı 4 milyar 959 milyon TL FAVÖK ile tamamlayan şirketin FAVÖK marjı %18,9 oldu.
Güçlü bilanço yapısını koruyan Mavi, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu da 3 milyar 662 milyon TL’ye taşıdı. Şirket üçüncü çeyrek sonundaki göstergeler ışığında büyüme hedefini yıl sonu için %85 üstü büyüme olarak yukarı yönlü revize etmişti. TMS 29 enflasyon muhasebesi düzeltmeleri öncesi verilerine göre bu hedef aşılarak konsolide gelirlerinde önceki yıla göre %91 büyüme elde etti.
Mavi’nin Türkiye ve uluslararası pazarlarda, perakende, toptan ve e-ticaretteki büyüme trendi 2023 yılı boyunca devam etti. Dünyada 37 ülkede 471 mağaza ve yaklaşık 3.500 satış noktasına ulaşan şirketin gelirlerinin %68’i perakende, %22’si toptan satış ve %10’u e-ticaretten geldi
Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.