Mobilya sektörü 4 ana maddede birleşti

Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri sektörü ihracatını artırmak için sorun ve çözüm önerilerinin tartışıldığı “Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektör Çalıştayı” gündem yaratacak konu başlıklarıyla son buldu. Çalıştay, sektör firmalarının yoğun katılımıyla gerçekleşti. Üç gün süren çalıştayda sektör temsilcileri; daha yüksek katma değer, stratejik nitelikli amaçlara sahip olmak, ortam şartlarına daha az bağımlılık, paydaşlar arasında ağ yapılanmaları gibi 4 ana maddede mutabık kaldı.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

1-3 Kasım tarihleri arasında düzenlenen “Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Çalıştayı, önemli konu başlıkları ve konularıyla geçtiğimiz günlerde Antalya’da son buldu. Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektörü üyesi; İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Orta Anadolu Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ve Akdeniz Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği organizatörlüğünde düzenlenen çalıştay, sektör firmalarının yoğun katılımıyla gerçekleşti.

Sektör paydaşlarından tek ses

Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri sektöründe katma değeri yüksek ürünlere ulaşılmasındaki yol haritasının nasıl olması gerektiğinin değerlendirildiği çalıştay kapsamında,  sektör temsilcileri 4 ana maddede mutabık kaldı. Çalıştayda katma değerli ürünlerin yanı sıra “Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektörü (MKOS) için stratejik nitelikli amaçlara sahip olmak”, “ortam şartlarına daha az bağımlılık” ve  “MKOS’un alt sektörleri ve paydaşları arasındaki ağ yapılanmaları” da tüm detaylarıyla masaya yatırıldı. Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Güleç,  çalıştayda çıkan 4 ana fikri detaylarıyla irdelediklerini ve katma değeri yüksek ürünlerin üretimi ve ihracatı için yol haritası oluşturulacak sonuç raporu oluşturulacağını, bu raporun firmalarımızla aynı hedeflere eş güdümlü çalışma olanağı sağlayacağını vurguladı.

“Agresif büyüme şart”

Güleç, sektörün geleceğinin gelişmiş ülkelere yapılan ihracatın agresif bir şekilde artırılmasından geçtiğini vurguladı. Güleç, “Amerika, Avrupa gibi gelişmiş ekonomilere yapılan ihracatın sektöre sağlayacağı en büyük katkı, firmalarımızı yüksek kalitede, standartları olan, inovasyon ve tasarım ile güçlendirilmiş katma değeri yüksek üretime yönlendirmesi ve sektörün içinde bulunduğu ekosistemi olumlu yönde etkilemesi olacaktır. Biz biliyoruz ki ihracatımızın gelişmiş ekonomilere yönlendirilmesi, klasik pazarlarımızda da firmalarımızı daha güçlü kılacaktır” dedi.

“Japonya Modeli formülü üstüne gidilmeli”

Ayrıca gelişmiş ekonomilere yapılan ihracatın önündeki en büyük engelin firmaların ölçek küçüklüğü olduğunu dile getiren Güleç, şunları kaydetti: “Sektörün ölçek küçüklüğü sorununun çözümü, ancak ortak hedeflere işbirliği içerisinde gidilmesiyle çözülebilir. Sektörümüzün dünyada hak ettiği yeri almasında literatüre ‘Japonya Modeli’ olarak girmiş kalkınma modelinin prensipleriyle çalışarak çözüm bulabiliriz. Bu bizim için katma değerli üretimin formülü olacaktır.”

 “Sektör temsilcilerin 7/24 ulaşabilecekleri milli bir program”

Çalıştay kapsamında çıkan ön raporunun ana fikrini paylaşan Başkan Güleç, daha katma değerli ürünler için çabuk ulaşılabilirliğin önemli olduğunun altını çizdi. Kullanıcın ihtiyaçlarına uygun inovatif ürünlerin üretilmesinde sektörün çalışması gerekliliğinden bahseden Güleç, yüksek standardizasyonun burada ana formül olduğunu belitti. Sektörün tüm bileşenlerinin inovasyona yönelik yatırım yapması gerektiğinin altını çizen Güleç, bugün için değil gelecek için yatırım yapılmasının elzem bir konu olduğunu söyledi. Güleç, “Burada asıl hedef; dünya çapında ürün ve fason üretim ihtiyacı olan potansiyel alıcılara 7/24 mili bir program ile ulaşmak, uluslararası şirketlerle nitelikli iş bağları oluşturmak. Ayrıca paydaşların yazılım teknolojilerinin iyi bir kullanıcısı olarak kendi aralarında ağ oluşturmaları gerekiyor ki işimiz hızla ilerlesin. Biz biliyoruz ki ancak ve ancak hedeflerimize farklılıklar yaratarak ulaşabiliriz. Hedefimiz 2023’te 16milyar dolara erişmek. Bunu başarmak için toplandık sağ olun yoğun bir katılımla teveccüh gösterdiniz. Burada çıkan sonuçlarla oluşturulacak stratejik planlama ile ve işbirliğiniz ile yakalayabileceğimizden hiçbir şüphem yok. Bütün bu hedefler tasarıma yatırım, AR-GE’ye yatırımdan geçiyor. Bunu yapmak için çalıştayda masaya yatırdığımız 4 ana konu oldukça önemli. Sadece Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri sektörleri açısından değil, Türkiye’nin ihracat yapan tüm sektörleri içinde kritik konular. Çünkü hepimizin rotası aynı” dedi.

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar