Murat Ülker'den dev yatırım hamlesi
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, İngiltere’de bir araya geldiği Türk gazetecilere Pladis’in gelecek hedeflerini açıkladı. Dünya devi İngiliz United Biscuits'i satın alarak bisküvi, çikolata ve kek pazarında dünyanın önde gelen şirketleri arasına giren Yıldız Holding, global rekabete Türkiye'den hazırlanıyor.
Abone olDünya devi İngiliz United Biscuits'i satın alarak bisküvi, çikolata ve kek pazarında dünyanın önde gelen şirketleri arasına giren Yıldız Holding, global rekabete Türkiye'den hazırlanıyor. Bunun için ilk adımı şirket ve markalarını(Godiva-McVties-Ülker) pladis çatısı altında toplayan Yıldız Holding, merkez üssü olarak Türkiye'yi kullanacak.
Kurucuları Sabri Ülker’in hayali olan ‘dünya lideri şirket’ olma yolundaki çalışmalarına tüm hızıyla devam ettiklerini belirten Murat Ülker, “Bir ülkenin özel sektörünün başarısının o ülkenin tanıtımında önemli rol oynadığına inanıyorum. Bizim dünyaya açılmamızın da Türkiye’nin olumlu imajına müspet katkısı olduğunu düşünüyorum. Pladis’in global ama aynı zamanda kuruluş itibarıyla Türkiyeli olmasından memnuniyet duyuyorum” dedi.
ZALİM BİR KALKIŞMAYI GERİDE BIRAKTIK
Pladis’in Türkiye menşeili bir firma olmasından dolayı yaptıkları işi anlatmaya büyük önem verdiklerini dile getiren Ülker, “Zalim bir kalkışmayı çok şükür ki geride bıraktık. Meğerse neler olabilirmiş. Hepimizin üstüne düşeni yapması gerek. Bizim üstümüze düşen ise; yatırımlarımıza devam etmek, istihdam sağlayarak hem işimizi büyütmek hem de böylece ekonomiye katkı sağlamaktır. Bu sene sonuna kadar Holdingimiz 4,500 yeni işe alımla ülkemizin istihdam politikalarına da katkı sağlamış olacak. Milletimiz, ekonomide morallerin yerinde olduğunu, yapılan güzel işlerin neler olduğunu bilmeli diye düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
GLOBAL YOLCULUĞUMUZU TÜRKİYE’DEN BAŞLATTIK
İlk yabancı ortaklıklarını 1993’te yaptıklarını, şimdiyse, Danimarka’dan Japonya’ya, ABD’den İspanya’ya dünyanın dört bir yanından ortakları bulunduğunu aktaran Murat Ülker, “Bu yabancı ortaklarla çalışma kültürü bizim global dünyaya açılmamızı hızlandırdı. O dönemde United Biscuits'i satın almak için pazara bakıyorduk, o günün koşullarında Godiva'yı almayı önceliklendirdik aradan geçen 8 yıl boyunca global olma tecrübesi kazandık. Şimdi geldiğimiz noktada da Pladis'i kurup bu global yolculuğumuzu daha da güçlendiriyoruz” dedi. Pladis’i Türkiye’den büyüyen bir global marka haline getirmeyi hedeflediklerini belirten Yıldız Holding Başkanı, “İşimiz kolay değil. İşte bu yüzden pladis ile tüm gücümüzü birleştirdik. Böyle yapınca sektörümüzde dünyanın en hızlı büyüyen şirketi olma hedefine ulaşacağımızı düşünüyoruz. İnşallah başaracağız" dedi.
Türkiye’deki istikrara dikkat çeken Murat Ülker, “Global olmayı hayal edebildiysek, stratejimizi böyle belirledi isek ve pladis’i kurabildi isek bu Türkiye’nin istikrarı ile mümkün olmuştur. Türkiye’de işler iyiye gittiği için Türkiye’ye güvendiğimiz için, Türkiye’ye sırtımızı dayayabildiğimiz için dışarı çıkabiliyoruz. Yani dönecek bir yerimiz var diye. Memleketimizden bu kuvveti almasak, dışarıya neyle gidebileceğiz" şeklinde konuştu.
5 MİLYAR TL YATIRIM YAPACAĞIZ
Aldıkları kararla 2021’e kadar 5 milyar TL’lik yatırım yapmayı hedeflediklerini ve bu yatırımların büyük bir bölümünün Türkiye’de olacağını aktaran Ülker, “Türkiye’yi çikolata üssü yapıyoruz Godiva için. Türkiye’deki fabrika ve teknolojilerimiz yeni. Burada üretilen tablet ve barlar tüm dünyaya merkez üssü Türkiye’den gönderilecek. Erişilebilir premium çikolata üretimini Türkiye’den yapacağız. Türkiye’nin doğusundaki coğrafyalara satacağız. Çin’e kadar buradan ürün götüreceğiz. Hatta Türkiye, global olarak tüm AR-GE’mizin kalbi olacak. Gebze’de yeni bir tesis kuruyoruz. Burası dünyanın her yerindeki ekiplere deneyim ve teknik uzmanlık sağlayacak. Buradan çıkan ürün formülleri dünyanın dört bir yanında üretilecek. Ayrıca, kapasite artışı ve yatırımın çoğu ülkemize yapılacak ve istihdam- ihracat artışına katkıda bulunacağız” şeklinde konuştu.
Bu süreç içinde satışlarını iki misline çıkarmayı da hedeflediklerini belirten Ülker, şöyle devam etti:
“Bisküvi satışlarımızı önümüzdeki yıllarda %50’den fazla artıracağız. Bu büyümeleri destekleyecek, bizi 2021’e taşıyacak kapasite yatırımlarını süratle bitirmemiz lazım. Bu yatırımların çoğu Türkiye’de olacak. Çikolatada 2 kat, kekte 3 kat, şeker sakızda 4 kat kapasite artırımına gideceğiz”
50 BİN KİŞİLİK BİR AİLE
Global arenada pladis ile hızla ilerlerken, Türkiye’de stratejik öneme sahip gıda ve gıda dışı iş alanlarında da büyümeye edeceklerini belirten Ülker, “Biz 50 bin kişilik bir aileyiz, 77 fabrikamız var, 100’ün üzerinde ülkede operasyon yönetiyoruz. Türkiye’de 51 adet fabrikamız var. Ana işimiz olan bisküvi, çikolata ve şekerleme alanında 2016 yılı için belirlediğimiz yatırım hedefinin büyük bölümünü Türkiye’de gerçekleştireceğimizi söylemiştim. Bu yatırımlarla önümüzdeki üç yıl içinde ana kategorimizdeki büyümenin üçte birini bölgemizden sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
Kaynak: HABER7