Nöro Pazarlama Nedir?

Nöro Pazarlama; reklamcılığın temel fonksiyonlarından bir tanesidir ve aslında reklamcılık psikolojisi olarak da tanımlanabilir. Manyetik rezonans ve benzeri açılamalar ile karmaşık hale getirmektense, konu basitçe, algı yöntemi olarak tanımlanabilir.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Nöro Pazarlama; reklamcılığın temel fonksiyonlarından bir tanesidir ve aslında reklamcılık psikolojisi olarak da tanımlanabilir. Manyetik rezonans ve benzeri açılamalar ile karmaşık hale getirmektense, konu basitçe, algı yöntemi olarak tanımlanabilir. Her ne kadar olumsuz bir ifade gibi görünse de, aslında ezelden beri pazarlama bu şekilde yapılmaktadır. Tüketicinin beğenilerine yönelik analizler yaparak, onların satın alma eğilimlerini artıracak yaklaşımları tespit etmek bu sürecin tanımıdır. Görsel araçlar, işitsel araçlar, içeriğin sunumu ve verilen mesajlara kadar tüm süreç nöro pazarlama ilkelerine uygun sürdürülmelidir. Aksi durumda, yapılacak tanıtımın ve reklam faaliyetlerinin toplam bütçesi ne kadar fazla olursa olsun, başarı elde edilemez.

Reklamın iyisi kötüsü olmaz, tezine tam bir zıt teşkil eden bu uygulamalar, bir örneklemde maksimum verimliliğe ulaşma ve toplamda en yüksek faydayı elde etme mantığına odaklanır. Ürün tasarımları buna göre yapılır ve marka bilinci oldukça kuvvetli aksettirilir. Kısa vadeli dönüşümden ziyade uzun vadeli tutundurma faaliyetleri için bu yöntemlerin sistematik biçimde uygulanması gerekir. Kurumsal firmaların neredeyse tamamı; bu yöntemleri yaygın biçimde kullanır.

Kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6ropazarlama

Kategoriler Borsa Sözlüğü
Yorumlar