Pegasus hissesi için yeniden 'AL' verdi
Deniz Yatırım, Pegasus için tavsiyesini 96.70 TL hedef fiyat ve 'al' tavsiyesi ile yeniden başlattı.
Abone olDeniz Yatırım'ın konu ile ilgili raporunda şu değerlendirme yapıldı:
"Yüksek verimlilikle karlılığa daha hızlı dönebilir
AL – Hedef Fiyat: 96.70 TL
Pegasus için önerimizi 96.70 TL hedef fiyat ve AL tavsiyesi ile yeniden başlatıyoruz. 2020 yılı Mart-Nisan döneminde uçuşların tamamen kısıtlanması korona tedbirleri ve aşı belirsizliği ile havacılık sektörü hisseleri için zorlu bir süreç oldu. Aşı beklentilerinin artmasıyla birlikte algıda kısmi iyileşme görülmesine rağmen mutasyon endişeleri ve aşılama hızına dair şüpheler sürmekteydi.
Almanya ve Rusya’nın Türkiye ile ilgili uçuş kısıtlamasını hafifletmesi, içeride aşılama hızının artmasıyla yasakların azalması ve intikam alışverişi akımı 3Ç21’e dair beklentilerin güçlenmesini sağlamaktadır. Yakın vadede havacılık sektörü hisselerine yönelik yatırımcı ilgisinin güçlü kalmasını bekliyoruz. Orta-uzun vadeli bakıldığında ise filo büyümesi ve yüksek verimliliği ile göreceli olarak daha iyi performans gösterebileceğini tahmin ediyoruz.
Son 3 aylık dönemde endeksin yalnızca %5 üzerinde performans sergileyen hissenin
2Ç21 sonuçları ile birlikte ivmelenmesini öngörüyoruz.
¦ Yaz aylarında trafik verilerinde kademeli iyileşme görülmesini bekliyoruz. İlk çeyrek verilerine bakıldığında iç hat yolcu talebi devam eden sokağa çıkma yasaklarına rağmen aylık bazda iyileşme gösterdi. Arz edilen koltuk kilometre (AKK) iç hatta Mart ayı itibariyle 2019’un %85’i düzeyine yükseldi, dış hatta ise %50 düzeyinde kaldı.
Haziran’da Almanya Türkiye’ye yönelik karantina zorunluluğunu kaldırırken, Rusya Temmuz’dan itibaren uçuşların başlayacağını açıkladı. Türkiye’nin dış hat trafiğinde önemli paya sahip olan İngiltere’nin önümüzdeki aylarda yeşil ışık yakma olasılığı bulunmaktadır.
¦ Pegasus 2019 yılında global bazda en düşük yakıt hariç birim maliyet ile lider konumda yer aldı. Havacılık şirketleri arasında maliyet kıyaslaması için bir gösterge olarak kabul edilen yakıt hariç CASK rakamı 2019 yılında 2,06 eurocent seviyesinde gerçekleşti. 2020 yılında da Pegasus sıkı maliyet kontrolünü sürdürdü. Bu durum, trafik verilerinin normalize olması durumunda
Şirket’in daha hızlı bir şekilde karlılık elde edeceğine işaret etmektedir. ¦ Pegasus genç ve verimli filo ile avantajlı konumda. Pegasus’un Mart sonu itibariyle filosunda 50 tanesi yeni jenerasyon Airbus A320/321neo olmak üzere toplam 95 adet uçağı bulunmaktadır, filonun ortalama yaşı 5 yıldır. 2025 yılına kadar yeni Airbus alımları yaparak ve eski jenerasyon uçakları azaltarak verimliliğini artırmayı hedeflemektedir.
Yeni uçakların yakıt tasarrufu ve koltuk maliyeti açısından avantaj sağlaması sonucunda birim maliyetin daha fazla iyileşmesi olası gözükmektedir. ¦ THY’nin İstanbul Havalimanı’na taşınmasının Pegasus’a getirebileceği faydalar henüz tam olarak fiyatlanmadı. Atatürk Havalimanı’nın göreceli olarak merkezi bir konumda olması geçmiş dönemde Pegasus’un tercih edilmesini zorlaştıran bir faktör olmaktaydı.
İstanbul Havalimanı’nın şehirdışı konumda olması birçok yolcunun Sabiha Gökçen Havalimanı’nı da değerlendirmesine yol açmaktadır. SGH’da terminal kapısından uçağa gidiş mesafesinin daha kısa olması da İstanbul Havalimanı’na görece bir avantaj olarak görülebilir. ¦ Nakit yakımının ikinci yarıda tersine dönmesi olası gözüküyor. Şirket’in net nakit olarak takip ettiği “nakit ve nakit benzerleri-banka borçları” pandemi döneminde azalış gösterdi. Haziran ayında nakit yakımının azalması, 2. yarıda ise pozitife dönmesi olası gözükmektedir.
Finansman ve Nakit Yakımı
¦ Pegasus’un son finansal tablolarına göre 1,7 milyar Euro net borç bulunuyor. Öte yandan havacılık şirketleri arasında bakılan “kısa vadeli borçlar-nakit pozisyonu”yla hesaplanan “net nakit” pozisyonu açısından Pegasus pandemi döneminde dünyada pozitif net nakde sahip olan az sayıda havacılık firmasından biri oldu.
¦ Şirket'in açıkladığı verilere göre artı nakit pozisyonu Aralık 2020'de 143 milyon Euro iken Mart sonunda 91 milyon Euro'ya geriledi. 1Ç21'de aylık nakit yakımı 17 milyon Euro oldu. Uçuş sayısının artmasına bağlı olarak Haziran ayında nakit yakımının azalması, 2. yarıda ise pozitife dönmesi olası gözükmektedir.
¦ Pandemi döneminde talep şartları değerlendirilerek Airbus anlaşmasında bazı değişiklikler yapıldı. Buna göre 2020 ve 2021 yıllarında teslim edilmesi planlanan 8 adet Airbus A320neo ve 2 adet Airbus A321neo 2022 ve 2025 yıllarına ertelenirken,
A320neo siparişleri daha verimli olan A321neo olarak revize edildi. Yılbaşından bugüne kadar 4 tane uçak alımı yapıldı, finansmanları gerçekleştirildi. Yıl sonuna kadar gelecek olan 3 uçak için de finansman süreci devam ediyor.
Potansiyel Riskler
¦ Mevcut durumda en önemli risk pandemi ile ilgili riskler olarak belirtilebilir. Mutasyon haberleri, aşılama hızının yavaşlaması ve uçuş kısıtlamaları bu anlamda riskler olarak sıralanabilir. Petrol fiyatlarındaki dalgalanmalar ve jeopolitik riskler ise genel riskler arasındadır. Kısıtlamaların kaldırılmasının ardından turizm talebinin beklentinin üzerinde artması ise olumlu risk faktörü oluşturuyor.
Değerleme Yöntemi
¦ Değerlememizde havacılık sektörünün dönemsellik içeren yapısı ve mevcut konjonktürü dikkate alarak indirgenmiş nakit akımı yöntemi yerine FD/FAVÖK çarpanı ile benzer şirket kıyaslaması yöntemini tercih ettik. Küresel bazda süren kısıtlamalar dolayısıyla havacılık sektörü şirketlerine dair 2021 tahminlerinin sağlıklı olmaması dolayısıyla 2022 ve 2023 FD/FAVÖK tahminleri ortalamasını (5.7x) dikkate alarak Pegasus için 96.70 TL hedef fiyat hesapladık. Mevcut hisse fiyatına göre %36.2 getiri ile endeksin üzerinde öngörüsünde bulunuyoruz."
Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.